{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.651 visninger | Oprettet:

løs hund jagter kat {{forumTopicSubject}}

for ca en time siden var jeg vidne til en hundeejer der ikke kunne styrer sin hund som self ikke var i snor.

Denne jah undskyld MØG KØTER, jagtede så min ene kat et godt stykke ved en trafikeret vej.....vi bor i byen
indtil den kom ind på vores grund og jeg bad den om at pisse af......

det er okay at hunden jagter katten på dens egen grund men hvem er så dum at slippe sin hund fri når de ikke kan styre den....

sker det igen bliver ejere meldt, desværre fik jeg ikke fat i hende denne her gang.......... smiley

skulle jo lige have katte ned fra plankeværket i have for at se om der var sket noget..... det var der heldigvis ikke og han er ikke øm nogle steder han slap med en forskrækkelse............

men det er sådan noget der gør jeg bliver virkelig gal på folk med hund, og nej misforstå mig nu ikke elsker hunde.... men når deres ejer er så uansvrlig at slippe en hund fri de ikke kan styre så ser jeg rødt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løs hund jagter kat
  • #1   11. dec 2009 stavefejl er gratis idag men er bare så SUR lige nu

• #2   11. dec 2009 Du er altså også forpligtet til at holde din kat på eget matrikkel den har ikke noget at gøre ude i byen, så tænk dig om inden du melder andre.....

• #3   11. dec 2009 hey der står ligesom at hunden var på vores grund og det var katte osse da jeg bad hunden om at pisse af læs teksten ! inden i skriver

og jah havde hunden jagtet katten på stien var det en ting men ikke på kattens/vores grund..........

nu kunne det jo have været vores overbo der er bange for hunde der var stødt på den hund heldigvis var det mig denne her gang

og kan da godt gå tur med min kat i snor men hvad skulle det hjælpe hvis der kom en løs hund !

• #4   11. dec 2009 aj hvor træls... men det er bare svært det der med hunde og katte... min hanhund elsker katte og piver vildt når han ser dem for at vil snakke med dem... min tæve kan os gå fordi katte hivs de går stille eller sidder. men løber katte, så løber hun os... det er ik altid nemt med de kate hellere:) men er enig i at ingen katte skal jagtes på egen grund

• #5   11. dec 2009 ""Denne jah undskyld MØG KØTER, jagtede så min ene kat et godt stykke ved en trafikeret vej.....vi bor i byen"" så må du altså have en STOR have *SS*

• #6   11. dec 2009 En hund kan lige så lidt som en kat læse hvornår den er på privat grund *SS*

• #7   11. dec 2009 Mon ikke du hidser dig lige meget op? Jeg tror dem der kommenterer HAR læst teksten.
    Du skriver selv:

"Denne jah undskyld MØG KØTER, jagtede så min ene kat et godt stykke ved en trafikeret vej.....vi bor i byen
    indtil den kom ind på vores grund og jeg bad den om at pisse af......"

Er jeres have = trafikeret vej ....????
    "... indtil den kom ind på vores grund" betyder det ikke at det startede udenfor jeres grund??

Jeg forstår da udmærket at du er gal, forskrækket og ked af det, men derfor kan du vel godt skrive pænt til folk, som har læst teksten.
    Håber du får en god week-end uden hunde der jager katte i haven eller andre steder
    smiley
    Pia

• #8   11. dec 2009 jah okay kan godt se jeg ikke har formulert mig helt rigtigt undskylder mange gange for dette
    men hvis man ikke har sin hund i snor når man ikke har styr på den så lad være med at lukke den ud
    og ved da godt en hund ikke kan læse men ejeren burde kunne tænke længere end hunden og lige huske at give den snor på

• #9   11. dec 2009 så ska katteejerne os snart huske at ha snor på deres katte når de lukker dem ud:-)

det er vek ik værre end katte der jagter fugle

• #11   11. dec 2009 jeg beklager self osse det knap så pæne sprog det har ikke været min mening det skulle lyde sådan og kan godt se det ikke er det pæneste sporg jeg har brugt over for jer men jeg har vidst skrevet før jeg tænke så undskyld til jer alle for dette

• #12   11. dec 2009 Vi tager den lige én gang til for prins Knud.

DER ER INGEN LOV DER SIGER AT MAN SKAL HOLDE SIN KAT PÅ SIN EGEN MATRIKKEL.

Man må til gengæld ikke lade sin hund færdes uden snor, hvis man ikke har fuld kontrol over den.

Når alt dette så er sagt, så er det jo en risiko man tager, når man lader sin kat løbe frit.

Hilsen Dorte og alle nussemisserne.

• #14   11. dec 2009
    Så tager vi den lige igen for Prins Knud / Dorte uden H og Felis F..

Det siger loven
    Ifølge loven har kattens ejer pligt til at holde katten på sit eget område. I praksis kan dette som regel ikke lade sig gøre. Hvis man inden for det seneste år har givet ejeren en advarsel, har man i yderste konsekvens ret til at indfange en generende kat på sin grund og få den aflivet hos en dyrlæge. Katten skal indfanges på en dyreværnsmæssig forsvarlig måde.

(link fjernet)

Læs nederst på siden.....!!!

• #15   11. dec 2009 hanne s:

sådan smiley kom det frem

• #17   11. dec 2009 Katte og loven
    Ifølge loven og mark- og vejfred kan ejeren af katten straffes med bøde for ufred, hvis katten færdes på fremmed grund.

En grundejer har ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne en omstrejfende kat fra sin grund og har ikke pligt til at yde erstatning, hvis dyret ved fjernelsen kommer til skade eller omkommer.

Aflivning må kun ske, når dyrets ejer inden for det sidste år er blevet advaret. Er ejeren ukendt, kan man sætte en advarsel med en kort beskrivelse af det pågældende dyr i den lokale presse. Advarsel er dog ikke nødvendig, når dyret angriber andre husdyr eller er til nærliggende fare for person eller ejendom.

Artiklen blev bragt i RusserBladet nr. 1, 2001

• #19   11. dec 2009 (link fjernet)

• #20   11. dec 2009
    Her har du hele den lov du påstår ikke findes.....

(link fjernet)

Kik Specielt...Kapitel IV Ufredsbøder, uvane husdyr m.v.

• #21   11. dec 2009 Felis F... Jeg kan fortælle dig at loven bliver flittigt brugt i områder hvor der ligger hønserier, og beskeden til en ulykkelig katteejer der har mistet sin kat er at det bare er ærgerligt, men så må man jo lærer at holde sine katte indendørs *SS*

• #23   11. dec 2009 Der erendnu heller ingen lov der siger hunden skal være i snor.
    Her i bebyggelsen må hunde ikke gå løse, men der er en kat der angriber hunden bagfra, v har jeg da lyst til at slippe min hund, så den enten kan løbe sin vej eller jagte den.

Og nej er ikke kattehader har selv fire dejlige katte der sover sammen med n

• #25   11. dec 2009 Felis Læs hvad jeg skriver, det er en kat der angriber alle ude du kan ikke jage den væk.
    Den har 2 gange overfaldet min hund bagfra og hund har ikke en chance for at forsvare sig.
    Desuden er der her hvor jeg bor, også forbud mod løse katte

• #28   12. dec 2009 DK Duqréh... Det var lige netop det jeg ledte efter tidligere *SS* 1000 Tak *S*

• #30   12. dec 2009 Felis F... Ikke bare indfange men også få en kat aflivet såfremt der har været en notits i et lokalt ugeblad

• #31   12. dec 2009 Felis F.....

3.1.1 Beskrivelse
    Lovens kapitel I indeholder lovens almindelige bestemmelser, herunder lovens § 1, stk.
    1, hvoraf fremgår, at enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sit
    eget. Dette krav om, at man skal holde sine husdyr på sit eget, danner grundlaget for
    lovens øvrige bestemmelser.
    Herudover indeholder kapitel I bl.a. definition af, hvad der nærmere forstås ved ”anden
    mands grund”, ”sit eget”, ”besidder” og ”veje”.
    For så vidt angår begrebet ”anden mands grund” eller ”sit eget” fremgår det af lovens
    § 2, stk. 1, at det ansvar, som efter mark- og vejfredsloven er forbundet med, at husdyr
    kommer ind på anden mands grund, også indtræder, når dyret kommer ind på arealer,
    som dets ejer har bortforpagtet eller udlejet. Det er en forudsætning, at der hersker
    fuldstændig adskillelse mellem de bortforpagtede eller udlejede arealer og dyreejerens
    øvrige grund.
    For at blive omfattet af begrebet ”besidder” er det ikke nødvendigt at holde flere
    husdyr, idet det afgørende er, om vedkommende holder det skadevoldende dyr som
    husdyr, dvs. har det for selv at bruge det eller nyde besiddelsen deraf. Den, der har dyret
    i varetægt i medfør af tjenesteforhold, eller den, der rent midlertidigt, f.eks. som
    dyrlæge eller smed, har det til behandling i en andens interesse, er ikke ”besidder” i
    lovens forstand.
    Ifølge lovens § 2, stk. 3, omfatter de i loven for veje angivne bestemmelser også gader,
    pladser og stier. Bestemmelsen er medtaget for at undgå gentagelser i §§ 5, 15 og 17.
    Begrebet ”husdyr” er ikke nærmere defineret i lovens kapitel I. I lovens § 1, stk. 2, fastslås
    det dog, at under begrebet ”husdyr” henregnes tillige pelsdyr, der er opdrættet i
    fangenskab, og tamkaniner. Begrebet ”husdyr” antages herudover almindeligvis foruden
    nyttedyr i landbruget, såsom heste, kvæg, svin, får, geder, fjerkræ, også at omfatte visse
    kæledyr, herunder ejerhunde og ejerkatte, jf. således også lovens § 14.

Resten kan læses her *SS*

(link fjernet)

• #33   12. dec 2009 Ved at i begge 2 har haft dyret løs, så i begge 2 har selv været uden om det..

• #34   12. dec 2009 Felis F... Ordkløveri *Suk*

Tanja... Hvilket dyr ????? og hvad har jeg selv været udeom ????? Læs dog tråden inden du kommenterer den.....

• #35   12. dec 2009 Hanne S - Det hele handler ikke om dig

Kommentér på:
løs hund jagter kat

Annonce