løs hund jagter kat {{forumTopicSubject}}
for ca en time siden var jeg vidne til en hundeejer der ikke kunne styrer sin hund som self ikke var i snor.
Denne jah undskyld MØG KØTER, jagtede så min ene kat et godt stykke ved en trafikeret vej.....vi bor i byen
indtil den kom ind på vores grund og jeg bad den om at pisse af......
det er okay at hunden jagter katten på dens egen grund men hvem er så dum at slippe sin hund fri når de ikke kan styre den....
sker det igen bliver ejere meldt, desværre fik jeg ikke fat i hende denne her gang..........
skulle jo lige have katte ned fra plankeværket i have for at se om der var sket noget..... det var der heldigvis ikke og han er ikke øm nogle steder han slap med en forskrækkelse............
men det er sådan noget der gør jeg bliver virkelig gal på folk med hund, og nej misforstå mig nu ikke elsker hunde.... men når deres ejer er så uansvrlig at slippe en hund fri de ikke kan styre så ser jeg rødt
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 9 Emner: 16 Svar: 139
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
jul 2008
og jah havde hunden jagtet katten på stien var det en ting men ikke på kattens/vores grund..........
nu kunne det jo have været vores overbo der er bange for hunde der var stødt på den hund heldigvis var det mig denne her gang
og kan da godt gå tur med min kat i snor men hvad skulle det hjælpe hvis der kom en løs hund !
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 23 Emner: 39 Svar: 242
dec 2008
dec 2008
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Du skriver selv:
"Denne jah undskyld MØG KØTER, jagtede så min ene kat et godt stykke ved en trafikeret vej.....vi bor i byen
indtil den kom ind på vores grund og jeg bad den om at pisse af......"
Er jeres have = trafikeret vej ....????
"... indtil den kom ind på vores grund" betyder det ikke at det startede udenfor jeres grund??
Jeg forstår da udmærket at du er gal, forskrækket og ked af det, men derfor kan du vel godt skrive pænt til folk, som har læst teksten.
Håber du får en god week-end uden hunde der jager katte i haven eller andre steder
Pia
jul 2008
men hvis man ikke har sin hund i snor når man ikke har styr på den så lad være med at lukke den ud
og ved da godt en hund ikke kan læse men ejeren burde kunne tænke længere end hunden og lige huske at give den snor på
jan 2007
det er vek ik værre end katte der jagter fugle
jul 2008
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 30 Svar: 393
DER ER INGEN LOV DER SIGER AT MAN SKAL HOLDE SIN KAT PÅ SIN EGEN MATRIKKEL.
Man må til gengæld ikke lade sin hund færdes uden snor, hvis man ikke har fuld kontrol over den.
Når alt dette så er sagt, så er det jo en risiko man tager, når man lader sin kat løbe frit.
Hilsen Dorte og alle nussemisserne.
dec 2008
Så tager vi den lige igen for Prins Knud / Dorte uden H og Felis F..
Det siger loven
Ifølge loven har kattens ejer pligt til at holde katten på sit eget område. I praksis kan dette som regel ikke lade sig gøre. Hvis man inden for det seneste år har givet ejeren en advarsel, har man i yderste konsekvens ret til at indfange en generende kat på sin grund og få den aflivet hos en dyrlæge. Katten skal indfanges på en dyreværnsmæssig forsvarlig måde.
(link fjernet)
Læs nederst på siden.....!!!
jan 2007
sådan kom det frem
dec 2008
Ifølge loven og mark- og vejfred kan ejeren af katten straffes med bøde for ufred, hvis katten færdes på fremmed grund.
En grundejer har ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne en omstrejfende kat fra sin grund og har ikke pligt til at yde erstatning, hvis dyret ved fjernelsen kommer til skade eller omkommer.
Aflivning må kun ske, når dyrets ejer inden for det sidste år er blevet advaret. Er ejeren ukendt, kan man sætte en advarsel med en kort beskrivelse af det pågældende dyr i den lokale presse. Advarsel er dog ikke nødvendig, når dyret angriber andre husdyr eller er til nærliggende fare for person eller ejendom.
Artiklen blev bragt i RusserBladet nr. 1, 2001
dec 2008
dec 2008
dec 2008
Her har du hele den lov du påstår ikke findes.....
(link fjernet)
Kik Specielt...Kapitel IV Ufredsbøder, uvane husdyr m.v.
dec 2008
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
Her i bebyggelsen må hunde ikke gå løse, men der er en kat der angriber hunden bagfra, v har jeg da lyst til at slippe min hund, så den enten kan løbe sin vej eller jagte den.
Og nej er ikke kattehader har selv fire dejlige katte der sover sammen med n
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
Den har 2 gange overfaldet min hund bagfra og hund har ikke en chance for at forsvare sig.
Desuden er der her hvor jeg bor, også forbud mod løse katte
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 437
dec 2008
dec 2008
dec 2008
3.1.1 Beskrivelse
Lovens kapitel I indeholder lovens almindelige bestemmelser, herunder lovens § 1, stk.
1, hvoraf fremgår, at enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sit
eget. Dette krav om, at man skal holde sine husdyr på sit eget, danner grundlaget for
lovens øvrige bestemmelser.
Herudover indeholder kapitel I bl.a. definition af, hvad der nærmere forstås ved ”anden
mands grund”, ”sit eget”, ”besidder” og ”veje”.
For så vidt angår begrebet ”anden mands grund” eller ”sit eget” fremgår det af lovens
§ 2, stk. 1, at det ansvar, som efter mark- og vejfredsloven er forbundet med, at husdyr
kommer ind på anden mands grund, også indtræder, når dyret kommer ind på arealer,
som dets ejer har bortforpagtet eller udlejet. Det er en forudsætning, at der hersker
fuldstændig adskillelse mellem de bortforpagtede eller udlejede arealer og dyreejerens
øvrige grund.
For at blive omfattet af begrebet ”besidder” er det ikke nødvendigt at holde flere
husdyr, idet det afgørende er, om vedkommende holder det skadevoldende dyr som
husdyr, dvs. har det for selv at bruge det eller nyde besiddelsen deraf. Den, der har dyret
i varetægt i medfør af tjenesteforhold, eller den, der rent midlertidigt, f.eks. som
dyrlæge eller smed, har det til behandling i en andens interesse, er ikke ”besidder” i
lovens forstand.
Ifølge lovens § 2, stk. 3, omfatter de i loven for veje angivne bestemmelser også gader,
pladser og stier. Bestemmelsen er medtaget for at undgå gentagelser i §§ 5, 15 og 17.
Begrebet ”husdyr” er ikke nærmere defineret i lovens kapitel I. I lovens § 1, stk. 2, fastslås
det dog, at under begrebet ”husdyr” henregnes tillige pelsdyr, der er opdrættet i
fangenskab, og tamkaniner. Begrebet ”husdyr” antages herudover almindeligvis foruden
nyttedyr i landbruget, såsom heste, kvæg, svin, får, geder, fjerkræ, også at omfatte visse
kæledyr, herunder ejerhunde og ejerkatte, jf. således også lovens § 14.
Resten kan læses her *SS*
(link fjernet)
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
dec 2008
Tanja... Hvilket dyr ????? og hvad har jeg selv været udeom ????? Læs dog tråden inden du kommenterer den.....
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
løs hund jagter kat