Urenlig kat {{forumTopicSubject}}
HJÆLP HJÆLP HJÆLP
Nu er det virkelig blevet for meget.
Min ellers så super dejlige hankat BetteMis er blevet urenlig.
Jeg har snart prøvet alt hvad jeg kan finde på, men så sent som idag har han både pisset og skidt i vores seng. Det er ikke til at holde ud længere og jeg aner snart ikke mine levende råd for hvordan jeg får det stoppet.
Konsekvensen bliver at jeg bliver nødt til at komme af med ham, hvilket jeg allerhelst ville undgå.
Vi har haft ham i et år nu.
Han var en lille killing vi fandt nytår sidste år, som havde brækket benet, vi tog ham til os og fik ham sat sammen igen.
Han er den mest kærlige lille kat:)
Han har før gået på bakken uden problemer.
Men det hele startede med at han begyndte at tisse på hundenes puder og tæpper. Jeg har prøvet følgende: skiftet dem ud, vasket dem, sprøjtet dem med gå væk kat. Men det har ikke virket han tisser stadig på dem.
For ca. en månede siden begyndte han at skide og pisse på det bare gulv.
Jeg har forsøgt at vaske gulvet i rodalon, hvorefter der er sprøjtet gå væk kat på. Men så finder han jo bare et andet sted at gøre det.
Han gør det i vores potteplanter, jeg har derfor sat netstrømper over samtlige potter på gulvet of sprøjtet med gåvæk kat, men alligevel går han i dem.
Jeg har prøvet at skifte grus for at se om han så ville gå på bakken, men det har heller ikke hjulpet.
Jeg har prøvet at købe sådan noget strø der skulle gøre bakken mere aktraktiv at gå på, men det hjalp heller ikke.
Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre.
Kom med gode råd til hvordan jeg kan beholde min lille kat...
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 62
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
aug 2006
Kan det være skyld i at han overpisser det hele?
Og at han ikke vil gøre det i sin kattebakke?
okt 2008
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 76 Katte: 5 Emner: 112 Svar: 683
aug 2006
Kan der var andet hvis det nu ikke skyldes urinvejsproblemer?
Og hvad kan jeg i det tilfælde så gøre?
okt 2008
aug 2006
Når han så bliver helbredt hvis det skyldes sygdom, går han så automatisk på bakken igen?
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 503
Håber at du for kureret ham, for det andt
er da noget værre svineri :o( Håber det
bedste for ham og jer.
okt 2008
aug 2006
Tak håber sådan at det lykkes os at få ham renlig igen, vil allerhelst beholde min lille kat.
Bliver trist ved tanken om hvis det ikke lykkes:(
Maria:
Okay mange tak for din hjælp.
Jeg tager ham med til dyrlæge i morgen, så krydser jeg bare fingre for det hele lykkes os.
okt 2008
feb 2009
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.392
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Det er da en fantastisk historie med ham og hvor er han dog en dejlig katte-dreng.
Jeg håber virkelig det 'bare' er en urinvejs infektion, men som flere andre skriver er urenlighed et klassisk tegn på det.
Pia
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Svar: 1
Vores kat blev urenlig efter et overfald og vi var også på herrens mark. Vi blev anbefalet Feliway et duft produkt til at sprøjte de steder hun tissede. Samtidig kan man få en til at sætte i stikkontakten som udsender duften i rummet, hvilket gør katten mere tryg. Vores kat blev renlig næsten øjeblikkeligt, så vi stoppede efter en måned. Det var så ikke helt nok, så vi forsatte en måned mere, og hun har været renlig siden. Det er et forsøg værd. Held og lykke.
aug 2006
Jeg har også idag købt de der Feliway til at sætte i stikkontakten, så nu krydser jeg bare alt for at det får ham til at gå på bakken igen.
Pia:
Ja han er jo lidt speciel udfra hvad han har været igennem, og vil gøre alt for at det lykkedes at få ham gjort renlig igen.
okt 2008
aug 2006
Mange tak og ikke mindst for din hjælp:)
Urenlig kat