1.332 visninger
|
Oprettet:
urenlig kat {{forumTopicSubject}}
det er vores perser kat prut, han er begyndt at pisse og skide på vores gulv, han har gjort det førhen, men der var han hankat, han er blevet kastereret for ca 2år siden, men er begyndt igen nu. overvejer seriøst at få ham aflivet, da det har været et problem førhen.
hvad kan jeg gøre!!
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 8 Emner: 49 Svar: 483
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 65
vi har prøvet det mange gange da jeg boede hjemme, måske synes han kattebakken er for fyldt? det var der en af vores der synes, så snart der lå en lort i ville han ikke i den.
Du kan også prøve og vaske kattebakken i klorin, mange katte kan af en eller anden grund godt lide det. jeg plejer at vaske kattebakken ren i klorin, det desinficerer og de elsker det.
du kan også prøve med en kattebakke mere, har læst et sted at man altid skal have en kattebakke mere end man har kat, altså hvis du har en kat skal du have to kattebakker og hvis du har to katte skal du have tre kattebakker.
det kan også være gruset han ikke kan lide.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 6 Svar: 9
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 65
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 214
Her har vi opdaget at Nobby ikke bruger kattebakken hvis han har pøllet i den.. Så det vi gør er at tømme lisså snart vi ser han har lavet noget...
(dog har vi aldrig oplevet noget på gulvet - men er måske fordi vi er obs på det)
jan 2008
jan 2008
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 134
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Jeg vil først få udelukket enhver sygdom. Selv om han ikke virker syg, så kan han sagtens være meget syg. Katte viser det bare ikke gerne. Jeg tænker på nyreproblemer, hjerteproblemer, som noget af det oplagte når vi taler om perser.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Hvor gammel var den da i fik den?
jan 2008
feb 2012
Finder dyrlægen ikke noget, synes jeg i skal se det som et adfærdsproblem (eftersom han er fjernet for tidligt fra moren). Ved dog ikke hvordan i skal tackle det
Jeg vil især anbefale at få to bakker og evt sætte den der, hvor han besørger alternativ.
Hvis i har to etager, så både en ovenpå og nedenunder
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 134
feb 2012
Rolig rolig, hvis hun ikke ved at adfærd kan være kattens måde at fortælle der er noget galt.
Der er da ingen grund til at gøre hende til uegnet dyreejer eller mor
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.104
Jeg syntes også du lyder meget træt af ham?? Er det kun på grund af denne urenligthed? Eller er der mere i det??
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Og nej en kat vil normalt ikke virke syg fordi den har en urinvejsinfektion, katte skal være meget meget syge før de viser tegn på sygdom, for en syg kat er en svag kat, og svaghed viser katte ikke hvis de kan undgå det..
Så inden du vælger aflivning, så en tur til dyrlægen med ham og få ham tjekket..
Hvis ikke det er sygdom, så prøv at skifte grus, anskaf 2 bakker og lad den ene bakke være en åben bakke hvis du plejer at anvende en lukket..
urenlig kat