{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

urenlig kat {{forumTopicSubject}}

det er vores perser kat prut, han er begyndt at pisse og skide på vores gulv, han har gjort det førhen, men der var han hankat, han er blevet kastereret for ca 2år siden, men er begyndt igen nu. overvejer seriøst at få ham aflivet, da det har været et problem førhen.

hvad kan jeg gøre!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  urenlig kat
  • #1   16. dec 2012 Jeg fik engang følgende råd: desinficér kattebakken, og sørg for at den ALTID er ren og indbydende. Hvis du har flere katte, skal der være flere bakker. Prøv evt. at skifte grus. Og ellers skal han måske undersøges af dyrlægen.

• #2   16. dec 2012 en aflivning virker lidt overdrevet synes jeg måske?

vi har prøvet det mange gange da jeg boede hjemme, måske synes han kattebakken er for fyldt? det var der en af vores der synes, så snart der lå en lort i ville han ikke i den.

Du kan også prøve og vaske kattebakken i klorin, mange katte kan af en eller anden grund godt lide det. jeg plejer at vaske kattebakken ren i klorin, det desinficerer og de elsker det.

du kan også prøve med en kattebakke mere, har læst et sted at man altid skal have en kattebakke mere end man har kat, altså hvis du har en kat skal du have to kattebakker og hvis du har to katte skal du have tre kattebakker.

det kan også være gruset han ikke kan lide.

• #3   16. dec 2012 jeg tømmer den hverdag, og vakser den tit, vi har kun ham. han er begyndt på det her inde for de sidste 14 dage.

• #4   16. dec 2012 og han er ikke syg? min maine coon begyndte en dag at tisse der hvor han nu lige var, og jeg tog til dyrlæge, det viste sig at være krystaller i urinen og blærebetændelse.

• #6   16. dec 2012 Jeg ville nok få ham tjekket hos Dr. Dyr - bare for en sikkerhedsskyld..

Her har vi opdaget at Nobby ikke bruger kattebakken hvis han har pøllet i den.. Så det vi gør er at tømme lisså snart vi ser han har lavet noget...
    (dog har vi aldrig oplevet noget på gulvet - men er måske fordi vi er obs på det)

• #8   16. dec 2012 det eneste jeg kan sige at der er sket er at han ikke vil udenfor når der er sne eller koldt, kattegrus er det samme som han hele hans liv har brugt, han har det som han plejer, han virker ikke syg, og han tisser også det samme sted og skider det samme sted hver gang. selvom jeg skrubber og skure det med rodalon.

• #9   16. dec 2012 nej jeg tager klatter, og ca 1 gang i ugen bliver det hele tømt og rengjort

• #12   16. dec 2012 Få ham undersøgt, en kat er normalt meget renlig og derfor tror keg der er noget galt! Iøvrigt er det da en voldsom løsning!

• #14   16. dec 2012 Rodalon er i små mængder også giftigt for katte.

Jeg vil først få udelukket enhver sygdom. Selv om han ikke virker syg, så kan han sagtens være meget syg. Katte viser det bare ikke gerne. Jeg tænker på nyreproblemer, hjerteproblemer, som noget af det oplagte når vi taler om perser.

• #15   16. dec 2012 Selvom den ikke virker syg, kan det være den er syg.

Hvor gammel var den da i fik den?

• #17   16. dec 2012 Har sat hans kattebakke det sted, nu må vi se om det virker, er godt træt af han, og så prøver jeg at ringe til dyrlægen imorgen. Vi har haft ham siden han var 10 uger.

• #19   16. dec 2012 Synes i skal få ham tjekket ved dyrlægen

Finder dyrlægen ikke noget, synes jeg i skal se det som et adfærdsproblem (eftersom han er fjernet for tidligt fra moren). Ved dog ikke hvordan i skal tackle det

Jeg vil især anbefale at få to bakker og evt sætte den der, hvor han besørger alternativ.
    Hvis i har to etager, så både en ovenpå og nedenunder

• #20   16. dec 2012 Line, så håber jeg dælme aldrig du skal have børn eller flere dyr når du kan skrive sådan noget!

• #21   16. dec 2012 Lille-my

Rolig rolig, hvis hun ikke ved at adfærd kan være kattens måde at fortælle der er noget galt.
    Der er da ingen grund til at gøre hende til uegnet dyreejer eller mor

• #22   16. dec 2012 Jeg lagde mærke til at du skrev, at han ikke ville ud nu hvor der er sne,, plejer han at gøre sig ren ude? For så kan det jo være problemet, han ønsker ikke at gøre det inde i sin bakke.
    Jeg syntes også du lyder meget træt af ham?? Er det kun på grund af denne urenligthed? Eller er der mere i det??

• #23   16. dec 2012 En kat der pludselig bliver urenlig, som normalt er meget renlig, det tyder på sygdom, evt. blærebetændelse eller krystaller i urinen.
    Og nej en kat vil normalt ikke virke syg fordi den har en urinvejsinfektion, katte skal være meget meget syge før de viser tegn på sygdom, for en syg kat er en svag kat, og svaghed viser katte ikke hvis de kan undgå det..

Så inden du vælger aflivning, så en tur til dyrlægen med ham og få ham tjekket..

Hvis ikke det er sygdom, så prøv at skifte grus, anskaf 2 bakker og lad den ene bakke være en åben bakke hvis du plejer at anvende en lukket..

Kommentér på:
urenlig kat

Annonce