{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.701 visninger | Oprettet:

Foder til Maine Coon - pels {{forumTopicSubject}}

Vi har store problemer med vores MC'ers pels hvad angår knuder, og hun er derfor blevet klippet. Eftersom hun har en del skæl, så er vi begyndt at tænke på om et foderskift måske ville hjælpe.
Hun får Royal Canin Maine Coon.

Ved dyrlægen anbefalede de en variant af Hills med ekstra olie, men da jeg ikke rigtig kender til mærket, så ville jeg lige høre ad før vi skifter.

Så jeg håber i vil dele ud af jeres erfaringer!

På forhånd tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til Maine Coon - pels
  • #1   28. nov 2009 Jeg vil anbefale dig specific FCD, har selv brugt det i 18 år til mine NFO og de har aldrig haft problemer med skæl, eller tænder for den sags skyld ;o) Bruger forøvrigt også Specific til mine hunde, igen ingen skæl, eller tand problemer, eller andre problemer for den sags skyld.

Husk at når du skifter foder skal det gøres langsomt og blandes med det foder hun normalt får, så hun får en blid overgang, og derved undgår tarm problemer.

• #2   28. nov 2009 Skæl er helt naturligt. Du kan evt. supplere med lakseolie, hvis du synes hun har flere skæl end normalt.

Du siger I har problemer med knuder - børster du katten godt igennem, hver dag?

• #3   28. nov 2009 Hun bliver børstet, men jeg har problemer med at komme til bunds, fordi hun har et temperament ud over det sædvanlige. Selv ude ved dyrlægen var de overraskede! Der kommer nogle perioder hvor jeg slet ikke kan komme i nærheden af hende, og når der så kommer knuder er der ikke meget at gøre. Har stort set prøvet alt.

• #4   28. nov 2009 Ja, så er det ikke nemt, hvis ikke katten er vænnet til børstningen.

Kan du ikke forsøge at starte på en frisk, give hende godbidder, børste lidt, indtil hun siger fra, give hende godbidder igen og fortsætte sådan, så hun forbinder børstning med noget positivt smiley

• #5   28. nov 2009 Mille, det er korrekt at skæl kan forfindes i mindre mængder, men er det sådan at det ses tydeligt på katten er det et tegn på at katten får for meget D-vitamin, og det er skadeligt i længden.

D-vitamin er fedtopløseligt. Det vil sige, at det ikke kan opløses i vand og udskilles med urinen. Man må altså ikke tage for store doser D-vitamin, fordi det så ophobes i kroppen og har skadevirkninger. D findes især i lever, og kan forårsage svære sygdomstilfælde, når der gives for meget af dem.

Der er mange forskellige årsager til, at katte får skæl. Typiske årsager kan være:

* Mangelsygdomme og fejlfodring
    * Indvoldsorm
    * Lav fugtighed i omgivelserne
    * Allergi
    * Stofskiftelidelser
    * Hudparasitter
    * Overdreven vask

• #6   29. nov 2009 jeg fodrer nu med pro nature til min ene kat og hun har fået en flot pels

• #7   29. nov 2009 Mille - hun er altid blevet børstet, og hun kan også godt lide det, men det skal foregå på hendes præmisser. Hun er desuden ikke en kat, der gider godbidder. Det eneste hun gider er leverpostej og smøreost, men kun hvis hun må slikke det af ens finger! smiley Og selv det gider hun ikke ret meget,

DK * Fabis - NFO * - skællen er kun tydelig når hun er blevet løveklippet

• #8   29. nov 2009 Royal canin laver et foder der hedder hair and skin, det er godt til pels og hud og min katte synes det smager dejligt

Kommentér på:
Foder til Maine Coon - pels

Annonce