5.948 visninger
|
Oprettet:
Foder til maine coon {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har to maine coon killinger på fem måneder. Jeg har hørt fra nogle at de skulle have speciel foder f.eks. det fra RC men syntes jeg bare det er lidt halv dyrt. Jeg giver dem selv kitekat tørfoder og engang imellem vådfoder fra rema 1000.
Hvad ville i anbefale og hvorfor?
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Fortsæt med vådfoder men find istedet et tørfoder med højt kødindhold. Orijen, porta 21, sanabelle, applaws er gode bud på tørfoder med højt kødindhold, hvor prisen også er til at betale.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Jeg har lige overtaget en MCO på 2 år der har levet af Rema 1000 tørkost i et år.... og han var så super tynd og dårlig trist pels.... på 5 uger har han taget 1 kilo på ved at få noget ordenligt foder....
Jeg har givet ham/de andre en blanding af RC mco kittin/ Sanabelle kornfrit/ RC outdoor/ Olivers...
Og næste blanding kommer til at bestå af Sanabelle kornfrit/porta 21 kornfrit/RC MCO...
Jeg blander altid forskellige mærker og slags... for at alle 6 katte kan få dækket deres behov...
Derudover får de råt kød og LUX dåsemad fra Aldi hver dag også...
Du vil hurtig opdage at jo mere kød der er i tørkosten... jo bedre trives kattene, samt de spiser knapt så meget, da det mætter mere....
Kittekat har en ca kg pris på 25-30 kr.... Porta 21 kornfrit har jeg lige købt til en kg pris på 25 kr på nettet ... og der er meget kød i og god kvalitet... Kittekat egner sig bedre som hønsefoder
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
Ud over det får han vådfoder 3 gange dagligt, Lux fra Aldi eller Sheba(det sidste fordi han virkelig elsker det)
Og rådt hver aften
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Hvis du regner kiloprisen ud og sætter det p mod hvor meget katten spiser for at blive mæt, så er det alt alt for dyrt..
Gå på nettet og køb noget ordentligt foder, noget at det der bliver anbefalet af andre her i tråden..
Katte med semi lang pels, har stor gavn af et godt foder, ikke at korthårs katte ikke også har det, men en lang pels filtre nemt og et godt foder giver en flottere pels og en pels der kræver mindre pleje..
jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Jeg ville aldrig byde mine sådan noget papfoder, som du giver dine..
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 210
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
jan 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 5
Foder til maine coon