HJÆLP HJÆLP HJÆLP - Hvad gør jeg ?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har to hellig birmaer, en hun og en han. De fik sammen et kuld killinger, herefter begyndte de, at slås utrolig voldsomt (så tis og hår fløj rundt samtidig med hvæsen og hylen), så jeg splittede dem selvfølgelig ad og mente, at dette nok skyldtes at hun ville beskytte sine små, eller ikke have han skulle hoppe på igen. Jeg har i mellemtiden fået en hun mere, som har gået sammen med min han og der har ingen problemer været. Nu da alle killinger er bortrejst, har jeg virkelig set frem til, at de alle tre skulle have hele huset, at være sammen i og have glæde af hinandens selvskab. MEN da jeg i dag lukkede dem sammen under observation, bemærkede jeg hvor bange min "gamle" hun er for min hankat (den nye hunkat er der ingen problemer med, selvom det var første gang i dag, at de hilste på hinanden) og nu er det så sket!! De sloges igen, mig og min kæreste skyldte os ind, da vi hørte vores "gamle" hunkat skrige, som var hun ved at dø, og der sad han ovenpå hende og der fløj hår overalt, min kæreste rev vores hankat op, men han havde så godt fat i hende med tænderne, at hun fulgte med. Vi skynder os at skride til handling og gribe ind, da det virkelig er alvorligt. Jeg tror det er ham der går til angreb på hende, men hvorfor? Hvad gør jeg? og bliver det nogensinde godt igen? Det skal siges at før de fik killinger var de BEDSTE VENNER. Jeg havde sådan glædet mig til denne dag. Nu er jeg vare virkelig ked af det og helt uforstående?? HJÆLP HJÆLP HJÆLP. Har nogle oplevet eller kender til dette? Hvad gør jeg :''(
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 37
okt 2008
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
På grund af dødsfald tog jeg en voksen kat hjem der havde været væk herfra i 7 måneder. Hun gik ind som hun aldrg havde været - og de andre reagerede ikke på hende
maj 2008
Jeg ønsker inderligt at de vil kunne komme til at være sammen igen.
Jeg tænker om der findes nogen form for kattetpsykolog eller hvad man kan kalde sådan én? Jeg ved der findes sådanne til hunde med problemer.
- jeg er så ked af denne situation.
okt 2008
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
maj 2008
maj 2008
Der rådes der til at sætte det der beroligende i stikkontakten, vil det måske kunne hjælpe mig med at føre dem sammen?
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
-af samme grund er min Gizmo ikke længere fertil, han hakkede også på hans søster og tævede hende hele tiden.. men nu i dag er de de bedste venner, efter han blev kasterant,
-tror at det eneste rigtige er at neutraliserer hannen. eller finde et nyt hjem til hun katten, men problemet kan sagtens opstå med den nye hun kat senere..
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Find et nyt hjem til den stakkels missepige, og få kastreret hankatten.
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Prøv at kigge her:
(link fjernet)
Og så håber jeg i finder ud af noget, rigtig meget held og lykke
Pia
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Du efterspørger en løsning, og efter min mening vil det bedste være, at finde et rigtigt godt hjem til enten hankatte (som kastrat) eller hunkatraten.
maj 2008
apr 2009
Du kan se tlf nr og åbningstider for klinikken, hvis du kigger under "kontakt" i menu'en foroven. Du spørger bare efter Karina Dillon, hvis hun ikke er der får du nok at vide, hvornår du kan træffe hende.
Igen: Rigtig meget held og lykke med det
Pia
PS jeg vil rigtig gerne høre om i kan finde ud af noget, eller hun på anden måde kan hjælpe dig
maj 2008
Og tusinde tak for oplysningerne pia. Jeg regner med at få ringet i dag og jeg skal nok skrive hvad der videre sker. Jeg håber hun kan hjælpe mig.
maj 2008
maj 2007
Til de gode råd, du har fået, vil jeg bare tilføje:
Lad dem også skifte mellem deres opholdssteder, for på den måde kan de hver især snuse, hvor den anden har været, og de får heller ikke territoriefornemmelser senere hen.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
-held og lykke
maj 2008
apr 2009
Tusind tak for tilbagemelding, jeg håber virkelig det vil lykkes for dig; jeg kan forestille mig hvor forfærdeligt det må være med alternativet.
Jeg er glad for du fik sådan en lang og god snak med Karina, jeg ved hun er dygtig og er spændt på at høre lidt om fremskridtene.
Ha' det rigtig godt og du kan tro jeg krydser fingre for jer
Bedste Hilsner
Pia
apr 2009
Jeg kom lige til at tænke på dig og ville lige høre om der er noget (forhåbentlig godt) nyt?
Pia
maj 2008
Jeg følger programmet, vi er først nu nået dertil hvor vi skal begynde at lukke dem sammen, det tror jeg vi vil prøve i aften. Jeg tvivler dog stærkt på en lykkelig slutning Min hunkat som går alene, har i en lang periode kradset store huller i sig selv, omkring halsen og hele vejen rundt om hovedet. Det er viirkelig store kødsår hun laver på sig selv. Jeg tænker at det skyldes hele denne situation.? Nu hvor vi skal til at begynde på at lukke dem sammen igen (mens vi er til stede) har jeg faktisk læst om et lignende problem. Dette blev løst ved at katten som angriber fik "stuearrest" i 15 min hver gang dette skete. Det er det sidste vi kan forsøge med, for jeg er sikker på han stadig vil angribe hende (selvom han jo også er blevet kastereret i mellemtiden) og det er lige som om hun også selv har ladet ham gøre det de gange de har sloges, for hun ruller sig bare om på ryggen og overgiver sig uden kamp. Det var også det der skete i episoden hvor de begyndte at give hankatten stuarrest, så måske vi kan bruge det. Det er det sidste vi kan gøre og det er virkelig frustrerende at vide, at der ikke er mere vi snart kan gøre. Andet end at begynde at lede efter et nyt hjem til hende mit hjerte kan slet ikke bære tanken om at skulle af med hende, men de har det jo ikke godt nu og må jo alle tre være stressede over situationen og sådan kan det jo heller ikke fortsætte.
Hilsen Betina
maj 2007
Tværtimod er det en stilling, hvor alle fire poter er frie og parate til forsvar.
Hvis det på nogen måde er muligt, ville jeg i en periode prøve at placere begge katte på et for dem begge to helt neutralt sted, måske hos nogle venner eller familie, som ikke har kat i forvejen.
maj 2008
HJÆLP HJÆLP HJÆLP - Hvad gør jeg ??