{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

kradser min kat til blods {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
jeg er lige blevet den heldige "mormor" til 5 dejlige killinger, og de er nu 3 uger, men problemet er at de simpelthen kradser så hårdt på missemors patter, at der er kommer sår, og hun jamre af smerte når de dier. Jeg kan se på hende at det virkelig er smertefuldt og nogle gange bliver hun nødt til at gå væk selv de ikke er færdige, fordi det gør så ondt.
Jeg har været til dyrelæge med hende for at tjekke sårene, og han sagde det nok skulle hele og at jeg ikke skulle være bekymret, men det er jeg altså. Jeg har også renset sårene med mild klorhexidin, for at være helt sikker på at der ikke går infektion i det.
Men er der noget jeg kan gøre for min kat? Jeg kan virkelig ikke lide at se hende med smerter. Og er der andre der har erfaringerne med det?
På forhånd tak.
/Tanja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kradser min kat til blods
  • #1   19. okt 2009 Klip killingernes kløer, så bliver mormis glad igen *SS*

  • #2   20. okt 2009 Jeg tror nu ikke, det skyldes at de kradser, men snarere at de sutte/bider (de har jo tænder nu) for kraftigt, da missemor måske ikke har mælk nok.

    Killinger kradser jo ikke direkte på dievorterne, men "malker" ved siden af dem, mens de drikker, og så skulle sårene være ved siden af vorterne og ikke på dem.

    Hvis du har mulighed for det, skulle du give killingerne tilskud for at stille den værste sult og smøre missemors vorter med enten kopattesalve eller Locobase Repair (håndkøb fra Matas ell. apoteket), som er helt uskadeligt vor killingerne.


  • #3   20. okt 2009 Giv dem noget KMR-mælk som supplement..
    Så sutter de måske lidt mindre på mormis : )


  • #4   20. okt 2009 det er heller ikke på vorterne,men rundt om at den har sår, fra når de malker. Troede ikke man måtte klippe kløerne når de er så små, men tror jeg vil prøve det. Og jeg har noget kopattesalve, så det vil jeg prøve at smøre dem med.
    Jeg har prøvet med modermælkserstatning, men jeg kan simpelthen ikke få dem til at sutte på flasken. Nogle gode råd..?
    Ellers mange tak for jeres svar..:)


  • #5   20. okt 2009 Du kan prøve at anskaffe en engangssprøjte.. Og så simpelthen bare sprøjte en dråbe ad gangen stille og roligt ind i munden på de små : )

    Held og lykke med misserne..


  • #6   20. okt 2009 "det er heller ikke på vorterne,men rundt om at den har sår, fra når de malker."

    Dette er netop en grund til, at man IKKE skal klippe pelsen væk omkring dievorterne. Det anbefales desværre flere steder, men man skal altså ikke gøre det.
    Missemor slikker nemlig selv pelsen flad og væk fra patterne!

    Ikke at jeg tror, du har gjort det, men så fik jeg lejlighed til at skrive det smiley





Kommentér på:
kradser min kat til blods

Annonce