kradser min kat til blods {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
jeg er lige blevet den heldige "mormor" til 5 dejlige killinger, og de er nu 3 uger, men problemet er at de simpelthen kradser så hårdt på missemors patter, at der er kommer sår, og hun jamre af smerte når de dier. Jeg kan se på hende at det virkelig er smertefuldt og nogle gange bliver hun nødt til at gå væk selv de ikke er færdige, fordi det gør så ondt.
Jeg har været til dyrelæge med hende for at tjekke sårene, og han sagde det nok skulle hele og at jeg ikke skulle være bekymret, men det er jeg altså. Jeg har også renset sårene med mild klorhexidin, for at være helt sikker på at der ikke går infektion i det.
Men er der noget jeg kan gøre for min kat? Jeg kan virkelig ikke lide at se hende med smerter. Og er der andre der har erfaringerne med det?
På forhånd tak.
/Tanja
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Killinger kradser jo ikke direkte på dievorterne, men "malker" ved siden af dem, mens de drikker, og så skulle sårene være ved siden af vorterne og ikke på dem.
Hvis du har mulighed for det, skulle du give killingerne tilskud for at stille den værste sult og smøre missemors vorter med enten kopattesalve eller Locobase Repair (håndkøb fra Matas ell. apoteket), som er helt uskadeligt vor killingerne.
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Så sutter de måske lidt mindre på mormis : )
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 5
Jeg har prøvet med modermælkserstatning, men jeg kan simpelthen ikke få dem til at sutte på flasken. Nogle gode råd..?
Ellers mange tak for jeres svar..:)
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Held og lykke med misserne..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Dette er netop en grund til, at man IKKE skal klippe pelsen væk omkring dievorterne. Det anbefales desværre flere steder, men man skal altså ikke gøre det.
Missemor slikker nemlig selv pelsen flad og væk fra patterne!
Ikke at jeg tror, du har gjort det, men så fik jeg lejlighed til at skrive det
kradser min kat til blods