{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.309 visninger | Oprettet:

MIn kat kradser i alt :( {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der kan hjælpe mig ? MIn kat kradser i alt hvad der kan kradses i . Dørkarme, tapet og døre. han har et stort kradse træ og to små. Har prøvet at hænge plastik poser på de steder hvor han har kradset og det hjalp indtil jeg tog dem af igen. Har prøvet at putte citron olie på, og det har hjulpet lidt, men stadig ikke helt. Er der nogle der har flere forslag smiley det er så ærgeligt at han smadre hele lejligheden, og vil heller ikk af med ham, så må finde en løsning, eller også må jeg bar finde mig i han kradser:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MIn kat kradser i alt :(
  • #1   3. aug 2008 mine gør det også trods alle fulgte råd, så følger lige lidt med. havde ellers opgivet, men kunne være jeg skulle prøve med en indsats igen. jeg har problemer med hjørnet af sengen, sofaen, og vitrinen. altså både stof og træoverflader.

  • #2   3. aug 2008 Katte kradser jo bl.a. for at afsætte deres egen duft på tingene. Feliway kan få tingene til at lugte mere "rigtigt" for kattene, så de bliver mindre tilbøjelige til at kradse der. Så prøv at spraye forbudt-kradsestederne med Feliway.

    Prøv evt. at skrive "kradser" i søgefeltet, der har været mange tråde om emnet.


  • #3   3. aug 2008 Det er så ærgeligt, mine dørkarme er total smadret og det samme er hoveddøren. tapetet er revet og bidt i stykker.. Men han er så også en indekat som kun kommer ud i snor indimellem, så han har en masse energi. Men det er fordi jeg snart skal flytte i ny lejlighed og vil helst ikke have han smadre den også smiley - Tro rjeg prøver at invistere i et gulvtæppe når jeg flytter.. måske det kan hjælpe lidt ?

  • #4   3. aug 2008 Hvis kradseriet er helt hystrerisk kan det skyldes frustration.

    Han er vel kastreret? Fertile katte, der er spærret inde bliver selvfølgelig frustrerede pga. hormonkuller.


  • #5   3. aug 2008 ved der er skrevet meget. det er ikke altid mængden, men kvaliteten der tæller :O)

  • #6   3. aug 2008 Marlene A, det kan du have ret i. Men jeg er ret sikker på, at der er nogle guldkorn imellem smiley ... men selvfølgelig kan der være problemer med at skelne mellem gode og dårlige råd.

    I dette tilfælde tænker jeg umiddelbart Feliway. Og kastration (hvis katten er fertil) .


  • #7   3. aug 2008 lyder fornuftigt. kunne være jeg skulle prøve feliway når jeg alligevel skal til dyrlægen på fredag og have fjernet sting fra caponas sterilisation

  • #8   3. aug 2008 Han er kastereret. Men han har så meget energi, især om natten ved en 3-4 tiden smiley så drøner han rundt. Er der nogle der ved om det kan skyldes at han får for meget eller for lidt mad ? - Men jeg tror også jeg vil prøve det der feliway. Hvor kan dette købes ?

  • #9   3. aug 2008 Altså klokken 4 er bare et hit for katte at drøne rundt - især her i sommertiden. Det er der vist mange der har erfaret. Og sådan er det også her i huset. Her i sommer er det blevet en vane at mine katte skal ud til morgengrys-fest i haven fra klokken ca. 3-5. De eeelsker at være ude på det tidspunkt og lytte til fuglesang, ligge på lur og fange flyvedyr og se solen stå op. (pt. ikke let at få søvn nok :S)

    Feliway kan købes hos dyrlæger og i nogle dyrebutikker også.

    Mht. mad, lad ham have fri adgang til lødigt tørfoder, og giv ham dagligt noget vådfoder el. kød el fisk.


  • #10   3. aug 2008 hehe... ja klokken 4-5 er alletiders tiders tidspunkt for legetøj i sengen. det er skam helt normalt.

  • #11   3. aug 2008 Ja jeg får også legetøj i sengen, og tapetet bag sengen skal spises, og så skal der drønes rundt.. men bor også i en meget lille lejlighed, så jeg vågner med det samme desværre smiley

  • #12   3. aug 2008 Hmm kan det tænkes at han keder sig som alenekat? Måske savner han en legekammerat og være sammen med? Det er ikke alle katte der bryder sig om at være alenekatte og han har sikkert en masse overskydende energi han skal af med og derfor lader det gå ud over tapeter, dørkarme osv. (husk mennesker kan ikke erstatte en katteven)

    Men feliway er også mit umiddelbare råd .. måske en som sidder i stikkontakten og udsender beroligende feromoner til ham. (link fjernet) Det kan købes i de fleste velassoterede dyreforretninger og hos dyrlæger.

    Katte er jo natdyr så måske derfor de vågner tidligt og farer rundt.


  • #14   4. aug 2008 man kan få baldrian dråber eller catnip som man kan komme på der hvor de godt må kradse, de fleste katte elsker duften af det og vil gerne gnide sig og kradse i det...

Kommentér på:
MIn kat kradser i alt :(

Annonce