Bør jeg skifte fodder? {{forumTopicSubject}}
Hej derude..
Håber der er nogen online som kan give mig et lille råd..
Jeg har 2 missere.
Loui (Colorpoint) har altid fået RC Perser fodder.
Vores MCO får idag kitten fodder fra RC men hans spiser også en lille smule af Loui's Perser fodder.
Nu er det sådan at jeg før herinde har nævnt min MCO's afføring, for den er virkelig stinkende! Jeg ringede til dyrlægen og hun mente at det er fordi han er i voksealderen og derved godt kan have lidt ildelugtende afføring.
Nu har min MCO så kastet op 3 gange (ikke i træk men over 2 mdr) Jeg kunne se at kattepillerne ikke var tykket så jeg tænkte at han måske havde forædt sig fordi han stadig godt kan have det der "først til mølle" i sig fra hvor han kom fra med alle sine småsøskende.
Men så læste jeg at der er nogle der har erfaring med at deres katte kaster op af RC?! Min Colorpoint har aldrig kastet op af det, men er det rigtigt?
Tror i at både afføring og opkastet har noget med hans fodder at gøre? Bør jeg skifte til noget andet?
Håber på snarligt svar ..
Weekendknus fra Gigi..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
At kaste op er nemlig kattens eneste måde at komme af med alle de hår, den slikker i sig, når den vasker sig, for den kan nemlig ikke spytte dem ud. Kommer der for meget hår ud i tarmsystemet, kan det danne tarmstop, som kan være livstruende for katten.
Så sørg for, at især indekatte har adgang til at spise f.eks. kattegræs eller stuebambus. For det første indeholder grønt nogle stoffer, som er vigtige for katten, og for det andet hjælper det den til at kaste op.
Det er også en god idé at give dem noget kattemalt.
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 105 Svar: 412
Men når han kaster op så er det kun fodder og ikke hårbolde..
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 105 Svar: 412
Jeg har overvejet at købe: http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/dry_cat_food/hills_natures_best/13387
For at han måske kan få noget mere balance i hans mave, for jeg syntes den fæle lugt lidt er tegn på at hans mave ikke bryder sig om hvad han får nu..
Bør jeg skifte fodder?