874 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Tinka
Tinka
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943

..ellers bliver den aflivet (annoncer) ..ellers bliver den aflivet (annoncer)

Jeg bliver så arrig, når jeg ser "ellers bliver den aflivet" i annoncer. Ansvarsforflygtigelse og forsøg på følelsesmæssig afpresning er, hvad det er.
Jamen så få da dyrlægen til at aflive de katte, siger jeg bare, men lad liiiiige være med at "true" os andre med det - det er sørme ikke andres ansvar, at "man" har anskaffet sig en kat "man" alligevel ikke gider have.
Måske er det også ofte det bedste, at kattene bliver aflivet, for "man" er åbenbart fuldstændig ligeglad med hvem der henter kattene - bare man slipper af med dem smiley

så fik jeg luft.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ..ellers bliver den aflivet (annoncer)
  • #1   5. sep 2009 Tinka - Jeg forstår dig udemærket godt.. Det er simpelthen noget forfærdeligt pis at fyre af.. Og jeg siger bare stakkels de katte.. Sådan en person der bare skal af med sin kat giver den jo gerne bare til den første der melder sig.. Tænk hvis denne person mishandler det stakkels dyr? Anskaffer sig dyret udelukkende for at være modbydelig mod det.

smiley

• #2   5. sep 2009 hørt hørt....

Hader os disse annoncer, tror tit det er folk der har den der nåååå en lille killing hvor er den sød, også blev den større også har man pludselig "ikke tid/ må ikk ha kat/ skal ha barn" osv osv
    spænd dog hjælmen siger jeg bare.....

• #3   5. sep 2009 Nu er det jo ikke sikkert at det altid er en kat man selv har anskaffet sig! Det kan være en man har fundet og vil give den en chance for at få et nyt liv, og hvis det ikke er muligt inde for begrænset tid så er aflivning jo desværre et alternativ..

• #4   5. sep 2009 det med gratis katte syntes jeg ikke der er noget galt i. da vi avlede kaniner gav vi dem også væk, og beholdte nogle selv. men vi gav os da meget lang tid til at finde den rette eger. kaninkillingerne blev ofte en del ældre inden de blev givet væk, og køber var og kigge til dem 4-5 gange inden vi gav dem væk.
    jeg ville ikke have penge for dem, jeg var ligeglad med penge, jeg ville bare sørger for at de fik et godt hvem, og hvis ikke, så beholdte vi dem selv. men vi havde ikke plads til mere end 20 kaniner, og med 10 voksne var det ikke alle unger vi kunne beholde, men hvis det blev nødvendigt, så måtte vi jo bare bygge mere plads, gjorde vi over to tilfælde.

• #5   5. sep 2009 Jeg er tilbøjelig til at skrive "Så afliv den da hvis den ikke er mere værd for dig"

• #6   5. sep 2009 kunne ikke være mere enig. Nogen mennesker burdebare ikke have dyr. I sidste instans kan man vel aflevere dem på et internat....men nej det er som du også skriver nemmere lige at give andre dårlig samvittighed over at man ikke kan tage en ekstra kat....øvøv siger jeg bare. Nogen mennesker har bare ikke morale.

• Betty S
    Betty S Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 38 Svar: 122
    #7   5. sep 2009 åhh ja du har fuldstændig ret!!!! også hundeannoncerne!! uha

Det er ikke så nemt når man er så stor en dyre elsker som jeg, og kunne tage alle dyr til mig..

• #8   5. sep 2009 Gigi **Nu er det jo ikke sikkert at det altid er en kat man selv har anskaffet sig! Det kan være en man har fundet og vil give den en chance for at få et nyt liv, og hvis det ikke er muligt inde for begrænset tid så er aflivning jo desværre et alternativ..**

Jamen det har du da helt ret i. Men på mig virker det som et forsøg på afpresning at nævne aflivning i en annonce. JEG får i hvert fald ikke plads til flere katte, fordi nogen nævner, at de vil aflive deres. Det er der vel ingen der gør, så det er unødvendigt - og efter min mening usmageligt - at nævne det overhovedet. Og det uanset hvordan ejeren har fået katten.
    Jeg har det ok med, at katteejere debatterer på forum, hvorvidt de bør aflive eller omplacere en kat, men jeg synes det er upassende at nævne aflivning i en annonce.

• #9   6. sep 2009 Det er meget upassende at skrive sådan i en annonce - det vil jeg give dig fuldstændig ret i, Tinka! Det er meget ubehageligt som læser af annoncen. Man har jo lyst til at tage katten til sig. Meget uansvarligt fra sælgers side.

• #11   6. sep 2009 Og hvis det er en kat som de har fundet, så kan
    de da aflevere den på en af alle de dyrinternater
    som findes rundt omkring......

Kommentér på:
..ellers bliver den aflivet (annoncer)

Annonce