Hvorfor har du kat? {{forumTopicSubject}}
Jeg sad og hyggede med min nyanskaffede smukke killing, da jeg kom til at fundere over noget. Jeg kom til at reflektere lidt over, hvorfor det i grunden er at man får sig en kat. Hvad har man egentlig en kat til?
Jeg kom frem til et godt bud, jeg og sikkert mange andre katteejere får sig en kat for at nusse den. NUSSE! Vi eeeelsker at der ligger et eller andet lunt og blødt og levende i sofaen ved siden af, som vi efter behov nemt kan række hånden ned og NUSSE.. Det er ren hygge. Katten er jo ikke et nyttedyr som sådan.. Jo, den kan fange mus, og jeg er da ganske lykkelig for hver gang mine spiser et af de der ulækre flaksende stankelben, men det er da ikke sådan at det ikke kan undværes.
Hvor må det være skønt, at være sådan et væsen der bliver sat i verden med det formål at ligge blødt og rart og vente på at blive NUSSET Det liv ville jeg godt bytte med
Jeg ved naturligvis godt at det ikke er helt så romantisk for alle katte, desværre.
For kattens væsen og udseende indbyder da om noget til NUSSERI
Hvorfor har i kat? Kan der være andre grunde?
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 738
Og de er alle specielle - sofus har skæve ben, og ar efter et hårdt liv - lucky er hjerne skadet, nok efter de der l... børn nede i børnehaven hvor jeg fant hende, havde svinget og kastet med hende..
Bamse som tæver hunden - mynne om kun kan li sin moar, og müsli som var 2 år om at falde til...
Ville gerne kunne redde alle dem der er uønsket...
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 130
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 144 Svar: 820
ja de er generelt fasinerende.
Ville ikke undvære en eneste af mine 10 katte for noget.
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 144 Svar: 820
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 45 Svar: 136
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 105 Svar: 412
Nogle år senere da jeg flyttede hjemmefra og desværre blev single og var meget ked af det fik fandt jeg så en perser som mindede utrolig meget den gamle perser som mine forældre havde.
Det er så den ene kat jeg har nu (Loui) som er min bedste ven .. Han hjalp mig igennem mine kærestesorger, gav mig kærlighed, han er klog, charmerende, fjollet - Han er mit barn som jeg elsker over alt på jorden.
Jeg har så fået en kat mere som skulle være en legekammerat til Loui og ham er jeg også blevet noget så lykkelig for..
Mine små drenge har en meget stor plads i mit hjerte og de kommer altid i første række..
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
Men, så fik vi hund - og jeg tænkte hmm....hvorfor ikke også få katte. Så det fik vi - 2 stk og har aldrig nogensinde fortrudt - uanset hvor meget de fælder, snakker, sviner eller smadrer - de er mine hjertebørn :o)
Og så er jeg et levende bevis på, at katte faktisk har en enorm god effekt på sygdom - elsker dem!
"En kat eller en hund hjælper ikke blot ved at være blød og varm og levende, men ved at fortælle mennesket, at det er lige meget, om han eller hun er gammel eller grim, hjælpeløs eller forvirret. Det gør ikke noget, at man har fejlet, at man er fattig, eller at verden ikke længere har brug for en. Et dyr ser det jeg, der ikke har forandret sig, siden det var nyfødt, den unge sjæl, der beboer den gamle eller beskadigede krop."
Pam Brown, f. 1928
sep 2009
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 122
Så jeg er lidt speciel og har race katte her på bondegården hihi. Og siameseren er den perfekte muse jæger skulle jeg hilse og sige så det er super de er med til at holde musebestanden nede og de elsker det bare!
Jeg elsker mine katte de er alle mine dyrebørn hihi
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Kunne ikke forestille mig et liv uden mine søde trofaste familiemedlemmer. Jeg er meget imponeret af katte fordi de er utrolig kolge dyr, trofaste og så alligevel sin egen
jeg har taget en af mine katte til mig fordi tidligere ejer ikke ville have den, så det var skønt at hjælpe en kat "i nød" på den måde.
nov 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 263
Er opvoksnet blandt dyr, så var ingen tvivl om jeg os sgu have nolge da jeg flyttede hjemmefra. Startede så med lidt gekkoer.
Balder blev egnetlig købt da min eks sgu i militæret i 4 mådner, og jeg er ikke så glad for at være alene hjemme. Så tænkte at jeg nok ville føle mig mere tryk ved en kat ved min side, (ved godt det ikke er den perfekte beskytter måske, men føler alligevel lidt trykhed ved det render noget andet rundt, og da vi ikke måtte have dyr, tænkte jeg en kat nok var lidt nemmere at skjule) pluds jeg jo så havde noget selvskab os.
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 9 Svar: 45
Hvorfor har du kat?