{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Røde hunkatte.
  • #1   31. aug 2009 Jeg har hørt at hvis man får en rød hunkat er der 99% risiko for at den er steril..

    Det samme gælder 3-farvede hankatte...


  • #3   31. aug 2009 Røde hunkatte er bestemt ikke sjældne.
    Og de er ikke sterile,
    Jeg har selv to røde hunkatte, den ene har fået killinger to gange, den anden er endnu en ungkat.
    Jeg har haft andre rødehunkatte som også har fået killinger.

    Hilsen Lisbeth


  • #4   31. aug 2009 Min gamle kat var rød og hun fik killinger, så var ikke steril.. Jeg ved ikke om hun bare var super speciel, siden hun både var rød og blev mor, men det lykkedes da.. Hun fik fem killinger; to røde, to hvide og en grå. Den grå var pige og den ene røde var han, vi ved desværre ikke med resten, da vi blev nødt til at få dem aflivet..
    Men en rød hun kattemor er da muligt, ud fra mine erfaringer smiley


  • #5   31. aug 2009 Så har jeg sgu lært noget forkert i skolen smiley

    De bildte mig ind at hvis en hunkat var rød var hun med næsten 100% sikkerhed steril...

    Og det skulle forestille at være en dyrepasser uddannelse..

    Gud bevare mig..

    - Men den med den 3-farvede hankat var åbenbart god nok smiley


  • #6   31. aug 2009 Ja, Lotte, det er med at have sin kritiske sans med på den uddannelse. Har hørt, at de bilder eleverne noget værre nonsens ind - fx at det ikke gør ondt på grise at blive kastreret :S

  • #7   31. aug 2009 Tinka..
    Det er korrekt.. Det har de fortalt os..
    Jeg holder nu på at det gør ondt på dem..
    Hvorfor skulle man ellers bedøve ALLE andre dyr??
    Prøv at kastrere en kat uden bedøvelse..
    SÅ kommer myndighederne sgu efter en..
    Men en gris? Neeeej da.. Det gør ikke ondt..
    Den siger jo ikke noget!!!
    Nej gu gør den da ej..
    Den er jo skræmt fra vid og sans det bette kræ..


  • #8   31. aug 2009 jeg har selv taget grundforløbet til dyrepasser i Kolding, og der lærte vi ikke noget om katte.. Vi lærte en del om kvæg, og traktore.. Ret træls for os der ville noget andet

  • #9   31. aug 2009 Tanja..

    Tog du så et 20, 30 eller 40 ugers forløb? For jeg havde det på 40 uger (også i Kolding).. Og her lærte vi lidt om alle dyr.. Men det med de sterile katte kom vist først på tale på 1. hovedforløb..


  • #10   31. aug 2009 Lotte - Jeg tog 40 uger med 3 ugers praktik i england

  • #11   31. aug 2009 Tanja - Ja så er det da mærkeligt hvis I ikke lærte noget om katte..
    Vi lærte da også mest om køer og maskiner... Men da også om alle de andre dyr.. Du har åbenbart været uheldig så smiley


  • #12   31. aug 2009 **Det er korrekt.. Det har de fortalt os..**

    Jamen gudfrimigvel, at de bliver ved! smiley

    Tror det var sidste år, der var en del i medierne om kastration af grise - der var netop fokus på, at det gør ondt på grisene. SELVFØLGELIG gør det da det! Det er simpelthen for galt, at I bliver undervist af lærere, der har jord i hjernen eller hvad de nu har mellem ørerne.

    Jeg kendte engang en lærer fra lign. uddannelse - fanden da ikke om han fortalte, at de havde en hunkat til at gå der - og når den fik killinger så aflivede de dem bare - for "det havde missemoren da ikke noget imod". Arghh!

    Saml noget dokumentation omkring kastration af grise, og vis det til lærerne. Det ville være en god ide at der kom nogle dyreværnsfolk med forstand ud og holdt foredrag på skolen.
    Og synes I skal klage over sådanne ringe lærere. Utroligt at de får lov til at bilde jer sådan noget bullshit ind. Uh, jeg er forarget.



  • #13   31. aug 2009 Tinka... Det værste er da snart at dyrlægerne siger intet til det så længe grislingerne er under 10 dage gamle smiley

  • #14   31. aug 2009 hmmm ...for at lige vænne tilbage til røde katte....har aldrig hørt det før..men nu sat det da godt nok lige gang i mine tanker....har jo freja som er rød og trods 2 parringer er hun ikke blevet gravid??så måske det er derfor??aner der jo ik ...bortset fra jeg jo er ked af det ikke er lykkes

  • #15   31. aug 2009 Helle B - Lisbeth skrev længere oppe.. Jeg citerer:

    "Røde hunkatte er bestemt ikke sjældne.
    Og de er ikke sterile,
    Jeg har selv to røde hunkatte, den ene har fået killinger to gange, den anden er endnu en ungkat.
    Jeg har haft andre rødehunkatte som også har fået killinger."

    Det er noget pjat jeg har fået at vide i skolen med at røde hunner er sterile..
    Hav tålmodighed, så sker der nok noget...
    Og hvis du vil være sikker så få din dyrlæge til at tjekke hende.. Han kan med det samme sige om hun er som hun skal være smiley


  • #16   31. aug 2009 Jeg har massevis af ikke sterile røde abyssiniere - både hanner og hunner:-)

  • #17   31. aug 2009 Det er en gammel skrøne............ Jeg har haft røde hun killinger.

  • #18   31. aug 2009 jeg er den lykkelige ejer af en rød hunkat (capona). de er sjældnere set end eksempelvis sorte katte, men man behøver altså ikke at søge land og rige for at finde én smiley
    for at få en rød hunkat skal blot begge forældre have noget rødt på sig. i caponas tilfælde en rød far og en blåcreme mor (creme er fortynding af rød)


  • #19   2. sep 2009 Nej men det jeg tænkte var om røde hunkatte er sjældnere end røde hankatte..... og jeg tænker på den der KUN er røde, altså uden hvidt på - bare rød-stribede.

  • #20   2. sep 2009 Jeg har kun hørt det modsatte, at røde hankatte er mere sjældne end røde hunkatte..

    Men tror ikke man kan finde ud af det medmindre man tæller alle røde katte der er smiley


  • #21   4. sep 2009 røde hunkatte er langt mere sjældne end røde hankatte og det gælder både dem med og uden hvidt.... men om man er li´ røde katte er jo en smagssag smiley

  • Frederik S
    Frederik S Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #22   16. mar 2018 Jeg har lige fået en rød hunkat og hun havde ikke nogen livmoder da hun skulle stereliseres. Så der er vel et eller andet om snakken

Kommentér på:
Røde hunkatte.

Annonce