{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

hurtig hjælp til foder {{forumTopicSubject}}

jeg skal ind og bestille mad på zooplus og ville høre hvad i har af anbefalinger
jeg købre Rc maine conn da jeg fik afvide det kunne fede freja lidt op men der er intet sket selvom hun nu har spist det de sidste 6 mdr. så fodret skal være godt for pels og de skal helst kunne tage bare lidt på af det.. da jeg fik hende for to år siden var hun en rigtig stor flot kat bortset fra hendes pels var meget tør og jeg nægtede af give hende whiskas som hun fik hvor hun kom fra så skiftede stille og roligt over på RC maine coon og hun har på de 2 år tabt sig næsten 3 kg hun er sund og rask og har fået ormekur så dte bare noget godt foder jeg skal have

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hurtig hjælp til foder
  • #1   31. jul 2009 det skal helst ikke være RC da min lille elvis ikke kan tåle det hverken kitten babycat eller maine coon

• #3   1. aug 2009 tak men leder som skrevet også efter noget der kan få lidt sul på freja smiley

• #5   1. aug 2009 jo men freja har fået RC maine coon og kitten og det hjælper ikke rigtig så det sku helst være noget der kunne sætte lidt skub i sagerne

• #7   1. aug 2009 har snakket med ham og han mener jeg skal prøve noget andet først men hvad?? ggg

• #8   1. aug 2009 Et vægttab på 3 kg - GISP! Det lyder godt nok vildt.

Du skriver, hun ellers er sund og rask, og så er hendes afføring vel også OK uden diarré?

Har dyrlægen også undersøgt hende grundigt, evt. foretaget en blodanalyse, herunder stofskiftet, og især undersøgt hendes tænder grundigt? Mange katte taber sig, fordi de har dårlige tænder.

Hvis alt dette er i orden (hvilket jeg tvivler på), så prøv at give hende AD fra din dyrlæge, kogt kylling ell. fisk (gerne sild), som du blander med ca. 1/4 rå havregryn. Bland også kogevandet i.

Af tørfoder er jeg gået væk fra RC og har i mange år brugt Arion (killingefoder) også til mine ældre kastrater, men det fås nok ikke på Zooplus.
    Forresten kan du på Zooplus købe Animondo dåsefoder, og mine katte er vilde med "Fisch Menue" (blandet fisk, især sardin).
    Husk at bestille fra UK og ikke DE. Der er penge at spare.

• #9   1. aug 2009 Okay. jeg ville også prøve dyrlægen. men Hils er også et rigtig godt mærke. har altid fodret med hils til mine katte. og de elsker det. har prøvet nogle af de andre mærker. men det gider de ikke og spise. og pelsen er flot og de vejer det de skal smiley

• #11   1. aug 2009 Animondo, som *Mega* også anbefaler, er rigtig godt vådfoder. Der er faktisk kød i, til forskel fra mange andre produkter.

Du skal gå efter tørfoder med kød som hovedbestanddel. Ikke med kød- og fiskeBIprodukter, men med rigtigt kød.
    Jeg bruger Orijen til mine persere og supplere så med EaglePack Hairball for at få de mange hår sikkert igennem systemet. I "krisetider" (parringer, kilinger osv) bruger jeg Sanabell killingefoder og RC´s perserkilling, der fåes i sampaks med RC babykat til 50,- for 800g.
    Den kombination kan holde sulet på mine fertile dyr og jeg har ingen problemer med opkast af hårboller.

Det er en god idé at supplere med våd- eller råfoder, da det øger appetitten og kan få dem til at spise mere. Alle kneb gælder, når en kat har tabt sig så meget.
    Hvis mine katte tabte 3 kg ville de være forsvundet eller udelukkende pelshylstrer tilbage smiley JEG syntes det er voldsomt.

Held og lykke med at få sul på dem igen

• #12   1. aug 2009 mega det ikekf reja der har diarré men elvis smiley og jah hun er sund og rask og de næsten 3 kg er på 2 år

• #13   1. aug 2009 jeg køber noget A/D til hende men har samtidigt bestil hills killingefoder

• #14   1. aug 2009 ikke freja sku der stå smiley

• #15   1. aug 2009 Fodder som frd fisk er også godt i en opfedningsface og AD vådfodder men husk at den ikke må få det i længere tid...........noget tørkost til fuld voksne katte taber de sig af på p.g.a mindre proteiner. RC til killinger skulle den gerne tage på af hvis den kan tåle det min den ene kat fik dårlig mave så jeg måtte forsøge med forskellige produkter og det gjorde kun situationen være har først fået ro på hans mave efter uendelig lang tid og alle 3 får Intestenal (skånekost) som også feder p.g.a de mange proteiner men det er kun den ene som har tendenser til at blive rund men og de andre to er super flotte slanke som en kat jo i virkeligheden skal være..........Hvis en kat taber sig kan det selvfølgelig også skyldes kosten og doseringen.........men ofte er der tegn på sygdom eller mistrivsel.........med mindre du selv har haft den på slankekur..........snak med en vegetarinærsygplejeske omkring dens kost inden du bruger du løber panden imod en mur.........men makrel feder og det kan den sikkert også lide.held og lykke.kh. Løverne

• #16   1. aug 2009 Undskuld lidt meget rod i teksten...........jeg håber du kan tyde hvad jeg mener........er lidt træt har passet barnebarn hele dagen..........

• #17   3. aug 2009 pia jeg kunne sagtens tyde det smiley mange tak for dine råd jeg ville snakke med dyrelægen idag pga mit andet indlæ med elvis og så evt. høre hvad han mener er godt for hende hun har bare ikek kunne tag på siden hun har haft killinger

Kommentér på:
hurtig hjælp til foder

Annonce