{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Hurtig hjælp! {{forumTopicSubject}}

Vi står og er flyttet. Vores katte har nu været her i 14 dage. De var vant til at komme ud i haven i det gamle hus, men her kan vi ikke rigtig komme til at hegne haven ind.

Vil de kunne blive normalt udekatte eller er det for sent ? Og må de godt komme ud nu efter 14 dage inde. ??

De er helt rastløse og miaver konstant imens de løber hen til døren.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hurtig hjælp!
  • #1   20. mar 2015 Jeg ville prøve at holde dem inde lidt endnu.

• #2   20. mar 2015 Hvor lang tid skal de blive inde ?

• #3   20. mar 2015 Til at man kan føle sig sikker på, at kattene ved, hvor de hører til

• #4   20. mar 2015 Jeg tror de fleste anbefaler 3 uger.

• #5   20. mar 2015 Må jeg spørge hvorfor sådanne ting ikke har været med i overvejelserne inden i flyttede?

Hvis ikke du har mulighed for at hegne haven ind og kattene har været vant til at komme ud, så har du jo ikke anden mulighed end at gøre dem til fritløbere..
    Hvis de kravler på væggene så prøv at tage dem med ud, men gå rundt i haven sammen med dem og kald dem ind efter en halv times tid og gør det et par gange i løbet af dagen, indtil du føler at de nu kender stedet og kommer når du kalder.
    Hvis ikke de kravler på væggene så vent en uge eller to.

• #6   20. mar 2015 Vil sige, at du skal holde dem inde i 3 - 4 uger.
    De kan sagtens blive "rigtig" udekatte, dog ville jeg altid foretrække indhegnet have, løbegård eller voliere, det havde jeg også, hvis jeg havde mulighed for det smiley

• #8   20. mar 2015 Heidi fordi det er vores drømmehus .

• #10   20. mar 2015 Har læst at det er en god idé at 'hegne' haven ind med brugt kattegrus, så de nemmere kan finde hjem

• #11   20. mar 2015 Men et drømmehus hvor kattenes fremtid altså ikke var med i overvejelserne smiley

Hvis der er drømmehuset hvorfor er det så i øvrigt ikke muligt at lave løbegård til kattene som de før har haft??

• #12   20. mar 2015 Heidi n, hvorfor dømmer du sådan? Det er slet ikke, hvad emnet handler om og katte kan sagtens være fritløbere.

Det ville være noget andet, hvis kattene pludselig skulle være indekatte, men det er altså ikke tilfældet og hvis ts nu har fundet det hus, de skal bo i resten af deres liv, så er det en detalje.

• #13   20. mar 2015 Jeg dømmer ikke men sådan som start indlægget er skrevet så lyder det ikke som om man har overvejet hvad kattene skal være, det lyder som jeg læser det at hvis nogle sagde at de ikke kunne være fritløbere så ville de skulle være indekatte og så læste jeg det lidt som om at man egentligt ikke helt ønskede dem som fritløbere, men har set det som en nødvendighed fordi kattene nu er blevet rastløse..

Måske har jeg læst forkert smiley i så fald sorry. .

Jeg havde personligt taget de valg ang. kattene da jeg så huset første gang..

Og så forstår jeg ikke helt hvad det er der gør at det ikke er muligt at lave løbegård, hvis det er det man helst vil.
    Hvis planen hele tiden har været at gøre dem til fritløbere så forstår jeg ikke spørgsmålet, så burde spørgsmålet blot have været hvor lang tid før de må komme ud..

• #14   20. mar 2015 vi flyttede i sommers - også drømmehuset - men vi valgte at lave løbegården som det første. så vores katte var inde i små 14 dage inden deres terasse blev lukket af. vi fik nemlig en stor terasse,som bare lige skulle indhegnes foroven, og så tag på.

• lone K
    lone K Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 14
    #15   25. mar 2015 Jeg har prøvet at skifte bolig med en skovkat. Havde den inde de ca 3 første uger. Lukkede den først derefter ud i haven på små¨korte ture. Jeg havde på det tidspunkt fået vænnet den til at få en godbid lige efter et kort fløjt, efter at have øvet det mange gange.. I dag kommer den springende, - når jeg fløjter på samme måde.
    Dvs.luk den i starten kun ud, INDEN den får mad. Så er den mest motiveret. Held og lykke. smiley

Kommentér på:
Hurtig hjælp!

Annonce