hjælp hurtig (killinger) {{forumTopicSubject}}
hej jeg har hurtig brug for hjælp min kat fik killinger har den 23. april så de er 3 uger gamle men min kat producer ikke nok mælk så har de sidste 3-4 dage har du været meget sultne men så bliv problemet være med at der var en der hjemme hos os havde åbnet for vinduet og så var min kat ude og hun hoppet ud af vinduet Ca. omkring 16:00 fordi vi skule til følsesdag og så har hun været væk lige siden og jeg er mega urolig for mine killinger for jeg har prøvet at give dem noget at spises men du ville ikke have noget fordi de kravler bare rundt på mig og prøver at patte på mig og jeg kan ikke holde ud at de skal sulte så er der nogen der kan hurtig hjælpe mig er virkelig urolig
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
jeg brugte faktisk almindelig modermælk i pulverform til det kuld jeg flaskede op
det skal bare laves dobbelt så stærkt som til mennesker
og så skal missemor findes.
og jeg tænker at du skal sørger for at give killingerne noget ekstra også selvom at missemor kommer
Er missemor på p-piller?
maj 2019
Følger: 23 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 3
jeg ved ikke og det er fordi hun er ved at blive gammel at hun ikke producer nok mælk fordi jeg fandt hende bare og så kom hun med mig hjem
jul 2008
så en god ting vil være at holde hende inde når hun kommer retur. og så få hende neu, for ellers får du et kuld killing mere.
tænker også at det er derfor at hun ikke har haft tid til at passe sine killinger. så de sulter
men se om du ikke kan få fat i noget mælk til killingerne. og så må du igang med at flaske dem op.
du kan også se om du kan få fat i noget RC babycat dåsemad. Måske du kan lokke dem til at prøve at spise lidt af det. det er noget mousse som plejer at være ret tillokkende.
https://www.petworld.dk/royal-canin-babycat-instinctive-kattemad
de er ved at nå den alder hvor de begynder at spise selv - hvilket er noget nemmere
jul 2008
http://www.plejekillinger.dk/page66a.html
se om du kan få fat i noget kaffefløde
eller tun i vand
maj 2019
jul 2008
og så krydser jeg finder for at missemor ser at vende næsen hjemad igen
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Missemor er ude for at blive parret, for hun er garanteret ikke på p-piller, hvis jeg må gætte.
Man må IKKE bruge almindelig modermælk til killinger. Det skal være specielt til killinger. Yderligere skal man være meget forsigtig med pulver, da det har med at give forstoppelse hos killingerne. Vi bruger altid færdigblandet kmr.
RC dåsemad i pate er fint at starte dem op på, men det går lang tid, inden de spiser nok, så det er et reelt måltid, og de skal stadigvæk have deres suttebehov stillet i form af flaske.
Hvis katten er så gammel, som det antydes, så burde hun aldrig have haft de killinger. Jeg håber, at hun bliver steriliseret, inden hun føder et nyt kuld.
maj 2019
jul 2008
Og de fik det. Og alle blev nogle dejlige store katte
der er stadig 3 tilbage og de bliver 15 til oktober.
jeg brugte opskriften fra en kattebog - godt nok en ældre årgang. Men det fungerede for mig
nov 2013
jul 2008
men når man står og mangler så kan det altså godt bruges. det jo ikke alle som lige har katte-erstatning stående.
jeg havde da slet ikke da det ikke var min morkat og killinger.det var en naboes som havde lagt dem på mit loft
nov 2013
hjælp hurtig (killinger)