{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Stakkels lille killing {{forumTopicSubject}}

Jeg var til marked i weekenden, og endte med at tage en lille killing med hjem, én fra et kuld min venindes bedstefar havde med for at sælge. Den var den sidste der var tilbage, og jeg forbarmede mig simpelthen over den lille stakkel..
Killingerne var blevet forladt af deres mor, og var slet, slet ikke klar til at komme fra hende smiley Da alle killingerne var i buret sammen på pladsen virkede de glade og tilfredse det meste af tiden, legede og spiste og det hele.. Da der så kun var hende her tilbage lå hun helt skræmt i et hjørne (Nej, jeg synes bestemt ikke at dyr har noget at gøre på en markedsplads heller). I går fik vi hende hjem, hun var meget skræmt og ville helst bare ligge under sofaen eller lignende.. Jeg fik hende dog taget op, og da hun lå hos mig faldt hun i søvn ret hurtigt. Men, men, men.. Hun har voldsom øjenbetændelse og tilstoppet næse. Jeg synes også hun trækker vejret meget hurtigt, men det kan måske være pga næsen?
Vi lod hende være i stuen i nat, og i morges da jeg så til hende var hun igen kravlet ind i et hjørne. Men jeg kan se at hun har spist næsten en hel bakke med kattemad (sådan noget paté lignende noget). Jeg vaskede hendes øjne med kamillethe (er det en dårlig idé??), og lå lidt med hende. Da jeg satte hende ned igen løb hun ind i hjørnet med det samme igen, og der har hun været siden. Jeg vil ikke skræmme hende så meget, så hun får lov til at sidde derinde lidt.. Men hun er slet ikke nysgerrig over noget som helst, og ser ikke ud til at ville undersøge noget som helst omkring sig.. vi har snakket om, om det måske kan være fordi hun har noget betændelse siddende på selve øjet og derfor ikke så godt kan se...
Men hvad gør vi nu? Vi tager selvfølgelig ned til dyrlægen i morgen tidlig med hende, men lige nu, hvad er det så bedst at gøre? Har læst nogle steder at det er bedre kun at vaske øjnene i vand, er det rigtigt?
Og er der noget vi kan gøre for at hjælpe hende med næsen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stakkels lille killing
  • #1   26. jul 2009 Stakkels lille mus! Det er rigtigt, at kogt vand evt. tilsat lidt salt er det bedste at vaske øjnene i. Det kunne godt tyde på, at den stakkels lille mis har en infektion - måske klamydia, som nemt overføres til killinger, hvis deres mor har det. Det er godt, at I tager hende med til dyrelægen imorgen. Hvor gammel er hun ca.? Det vil være en rigtig god idé med rigtig killinge foder til hende. Tænker det vil tage tid inden hun vender sig til sit nye hjem, men ved at vise hende omsorg og kærlighed, tror jeg nok det skal komme med tiden. Hun har været igennem mange strabadser i sit korte liv, og hun er muligvis syg, så hun skal nok bruge meget tid, på at få tillid til verden igen. Ønsker alt det bedste for jer!

• #3   26. jul 2009 Amigo - jeg tror ikke vi skal have en killing mere her i første omgang, det ville nok være lidt meget nu her... Tror lige vi skal have hende her på plads først smiley
    Men den er ikke skorpet som sådan, der løber lidt ud af den, og det tørrer jeg væk..

• #4   26. jul 2009 du må ikke vaske øjene i kamille the, det er har en forkert ph værdi i forhold til en kats øjne.

Jeg kan godt forstå dit hjerte var ved at briste, men det er ikke uproblematisk at få sådan en killing, den kan sagtens være syg med de symtoner du beskriver, og den er sikkert ikke vant til at være i hænder. Har du andre katte ?

• #5   26. jul 2009 saltvand til øjnene, og så skal missen til dyrlæge, så du kan få noget rigtig salve... brug ikke camilletha, der er små gryn i, og det kan ikke undgåes, og de små gryn kan ridse hornhinden ....
    held og lykke med killingen

• #6   26. jul 2009 Til lykke med din killing.

Når det er sagt forstår jeg ikke du tager den. Der er masser af harmoniske, sunde og raske killinger til salg rundt omkring. Så hvorfor tage en killing der er problemer med. Nu er den din de næste mange år - hvor god en kat det bliver kan kun tiden vise.

Så længe der er bløde sjæle der overtager andres manglende ansvar - så længe bliver der ansvarsløst produceret

• #7   26. jul 2009 tror nu nok den skal falde til men lad den gøre det i sit eget tempo...gå og snak med den lige så stille og gå lidt nærmere hver gang...så skal dèt nok komme..vores ældste kat var også sådan ca den første uge...held og lykke med den...og dyrlægen imorgen,,,

• #8   26. jul 2009 Mange tak for lykønskningerne:)
    Jeg synes bestemt også det er noget skidt at støtte sådan en behandling af katte, hvilket man jo gør når man køber dem.

Jeg har en voksen kastreret hankat også, men han bor hos min far i øjeblikket, og det bliver han ved med... Jeg ved skam at jeg har rodet mig ud i en farlig masse med sådan en lille syg en, men jeg tror også på at hun kan blive en god kat med tiden. Ham jeg har i forvejen fandt jeg ude i grøften da han var ca fem uger, og kunne ikke bare lade ham ligge der. Han var lige så umulig som dagen er lang, og har altid været ret asocial. Det er så blevet bedre her det sidste års tid, og nu er han bare en rigtig hyggenuser.. Så det kan lade sig gøre smiley (Han er fire år nu...)

• #9   26. jul 2009 Hej Sarah

Sikke da noget værre noget med den lille killing ... Jeg håber virkelig at du får den rask igen ...

Lis:
    Kan godt forstå din frustration over alt det avl på killinger, som ikke bliver behandlet ordentligt. Men jeg må indrømme, at hvis det var mig ville jeg nok også tage den til mig, da jeg slet ikke vil kunne bære hvis den blev solgt til nogle frygtelige mennesker, som vil gøre livet endnu mere surt for den lille stakkel ...

• #10   26. jul 2009 De gange vi har været i thailand har vi også set mange katte der bliver solgt på markeder, de er alt for små og virker sølle, jeg har da den største lyst til at få dem alle med hjem, MEN det kan jo ikke nytte noget, for så er man jo bare med til at støtte de mennesker der ikke tager ansvar for deres dyr.

Der er mange der skriver om katte med ædfærds problemer og man prøver at komme af med dem, det tror jeg bla er de katte der er tager alt for tidlig fra, ikke har været i hænder osv hvilket er synd da de katte bliver kastebolde, da man får flip af at de tisser rundt omkring, blir aggresive osv

Jeg tror man gør sig selv og kattene en tjeneste ved at lade være med at tage dem. Og sin pengepung da det blir en mere end dyr omgang at få den på benene igen.

Det er ikke for at være ond eller være efter nogle jeg skriver sådan, men her er mange tråde om de her emner, og det er en tanke jeg får hver gang jeg læser det.

Er selv på jagt efter en ny misser og har sagt nej tak 2 gange nu, den sidste gang fordi det var for dårlige forhold for killingerne og de slet ikke fik hvad de skulle have. Men det er mig der skal bo sammen med den de næste 15 år, så det skal være i orden når man får den.

• #11   26. jul 2009 maria P

Hvor har du ret!

Jeg er også overbevist om det har en konsekvens når killinger ikke er opvokset optimalt. Dn konsekvens er med til at give det dejlige dyr katten er en dårlig omtale fordi mange får en rigtig dårlig oplevelse.

Jeg vil stadig ønske der blev sagt fra ved ikke at aftage dem - så det havde en onsekenvs ikke at få neutraliseret sin hunkat - man kunne kun komme af med sine killinger hvis man havde gjort et ansvarsbevist arbejde.

• #12   27. jul 2009 Maria:

Som jeg skrev til Lis, så kan jeg sagtens forstå jeres holdning, og jeg tror også at jeg har den samme, men jeg synes bare det er HAMRENDE svært at se væk fra de stakkels små der bliver udsat for det ...

Jeg har på fornemmelsen, at hvis folk ikke tager sig af de "dårlige" killinger, så bliver de bare slagtet i stedet for på de mest sindssyge måder... (jeg håber selvføægelig at I har ret i jeres udtalelser, men jeg frygter desværre at det bare går mere ud over de stakkels killinger) ...

Kommentér på:
Stakkels lille killing

Annonce