{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

Stakkels Killing {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg har virkelig brug for nogle råd.
Jeg har nu længe haft min dejlige Maine Coon " Nala " og syntes det var på tide at finde en lille søster til hende.
Jeg ledte længe og endelig fandt jeg en som jeg mente ville være perfekt til vores lille familie.
Den blev en 12 uger gammel tyrkisk angora som jeg kunne hente lige uden for Horsens i Lørdags.

Og her er det alt gå galt......

Da vi kom derud, så vi at huset var noget værre gammelt lort og der var beskidt og nusset over alt, og da vi så killingen, var den tynd beskidt og lugtede virkelig grimt, og så ikke ud til at ha det ret godt.
Min kæreste kiggede på mig og jeg kunne se at hun ikke ville ha at vi skulle forlade den killing der, for så ville den ikke overleve ret lang tid.

Jeg skyndte at betale og så kørte vi ellers hjem imod odense igen, men vi var ikke nået langt før vi opdagede at der kravelede en hel hær af lopper rundt på den, så første stop blev føtex hvor vi købte en katte shampoo så den kunne blive ren og derefter ned på døgn apoteket for at købe loppe kur til både den lille nye og til min anden kat.
Om aftenen lod vi så mærke til at dens øjne rendt konstant i vand og hun nøs hele tiden, og så var hende afføring rødbrun og tynd.
Om søndagen rensede vi hendes øjne forsigtigt med kamille te og det hjalp lidt men vi besluttede os at tage hende til dyrlægen om mandagen så hun lige kunne blive kigget igennem og så også for at hun kunne blive vaccineret.

Da jeg kom ned til dyrlægen i går, blev jeg virkelig rystet over det jeg fik at vide.
Dyrlægen sagde at han havde svært ved at forestille sig at den kunne fejle mere.
1) 39.7 i feber
2) Øjen betændelse
3) Betændelse i ørene
4) Blod i afføringen som kan skyldes orm
5) Små sår efter lopperne

Og flere ting jeg virkelig ikke kan huske for det var som om det hele bare blev sort for mig og jeg kunne ikke tænke på andet end godt vi reddet den killing.
Jeg sagde til dyrlægen at han skulle gøre alt hvad han kunne for at den kunne blive rask igen og jeg var ligeglad med hvor meget det ville koste mig. Så han gik i gang men at rense hende i øjne og øre og gav hende piller og salve og dråber, og så fik jeg ellers en hel pose med hjem med piller, salve, dråber og mad som hun skal ha igennem den næste mdr.

Det skal siges at jeg har den mest fantastiske dyrlæge, Okay han er lidt dyr men penge er ikke et problem når det kommer til mine katte.

Det er nu 2 dag hun er i behandling med alle det ting jeg fik med mig hjem fra dyrlægen og jeg kan allerede se en bedring.
Nu skal jeg så bare ned til dyrlægen igen på fredag for at få min store kat vaccineret " bare for en sikkerheds skyld da det er 3 år siden hun fik sidst " og så skal den lille nye ned igen om en mdr og ha sin vaccine, da dyrlægen ikke ville give hende den nu da han var sikker på at det ville tage livet af hende hvis hun fik den nu.
Alt i alt kommer dyrlæge regningen til at være mere end 3 gange så meget som jeg gav for killingen.

Så er spørgsmålet så, hvad fanden gør jeg ved den kælling som solgte mig den killing???
Ved godt at det hele er min egen skylde og hvis jeg kunne gøre det hele om, så havde jeg ikke gjort noget anderledes da den killing bare skulle væk derfra.

Ps. killingen har nu fået navnet Teva, og jeg lover at i snart vil få hende at se her på KG smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stakkels Killing
  • #1   17. sep 2013 Jeg synes du skal samle alle kvitteringer på dyrlægeregninger samt beviser på skrift på at du har købt katten af hende (har du sms'er eller mails) så få dem printetog gå i dialog med hende der solgte dig katten og direkte true hende. At enten så betaler hun dyrlægeregningerne (og her handler det ikke om penge, men at tage ansvar) og får styr på hendes kattehold ellers melder du hende til politiet for misligholdelse af dyr.

Det her skal du ikke se igennem fingerne med, det skal have konsekvenser

• #2   17. sep 2013 Hvis det er en tyrkisk angora, fik du vel stamtavlen med? På den står der navnet på hovedklubben, som du bør kontakte. En opdrætter må ikke bevidst sælge en syg kat.

• #3   17. sep 2013 I har været modige, var den med stamtavle? For så kan i gå til hovedklubben....

Hvis den ikke er med tavle kan i begynde og gætte på om rasen er korrekt.

Heldigvis for den killing kom den hjem til jer, men øv for resten, for nu tror sælger hun kan lave endnu flere, og sælge dem til godhjertede mennesker som ikke kan forlade en stakkels killing under de forhold smiley

Tillykke med hende og skriv endelig når du opretter hende så vi kan modtage hende.

• #5   18. sep 2013 En ting er at kunne være fornuftig, når man har tingene på afstand. Noget helt andet er, hvad man gør, når man står midt i suppedasen.

Jeg havde gjort det samme som jer og taget killingen med, men jeg ville også bagefter gøre, som det bliver foreslået mht. opdrætteren.
    Få en journaludskrift på killingen af dyrlægen og send en kopi af den og regningerne til opdrætteren og dennes hovedklub, hvis det drejer sig om en registreret opdrætter.

Havde hun flere killinger end jeres? Alene for deres (og de næstes skyld) bør du gøre det.

Held og lykke!

Kommentér på:
Stakkels Killing

Annonce