{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.969 visninger | Oprettet:

min kat kørt over {{forumTopicSubject}}

Her for 10 min siden hørte jeg vinende bremser og et uhyggeligt skrig og opdagede at kun min ene kat var inde jeg løb ud til vejen og fandt min anden kat hun løb væk fra vejen men vi fik hende indfanget. Da hun kom ind gik hun lidt vaklende rundt og har nu lagt sig på en stol. Der er ikke umiddelbart noget at se udover at hendes hale i hvert fald er blevet kørt over da den er meget hævet og har mistet en hel del pels, en anden ting er at hendes popiller ikke har samme størrelse. Dog er den der var meget udvidet begyndt at få en normal størrelse igen. jeg vil nu hører om der er nogen der har nogen erfaringer i den her retning og om der kan være noget rigtig galt der er ikke noget der er brækket og det virker bare som om det er hendes hale der er blevet ramt. hun har også spist efter hun kom ind.vi har prøvet at ringe efter dyrelæge vagten men ´der er ikke nogen på vagt i aften...

håber der er nogen der kan berolige en meget urolig sjæl

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea skab 500 kr.
  • Terrassedør kan ikke lukkes 1.536 kr.
  • Opsætning af lampe 400 kr.
  • Service stiga håndplæneklipper 1.500 kr.
  • Sikring af højseng og opsætning af væghængt tv 749 kr.
  • Nedrivning af 2x vindueskarme 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min kat kørt over
  • #1   19. jul 2009 Jeg mener at katten bør tilses af en dyrlæge!
    Der MÅ da være en dyrlæge på vagt i Storkøbenhavn.

• #2   19. jul 2009 Hvis det kun er hendes hale der er blevet kørt over, skal den nok klare sig. Vores kat har selv været ude for samme skæbne.
    Det eneste der skete, var at han nu har fået et lille knæk på halen.
    Han har det godt, og lever i bedste velgående.
    Giv hende noget ro, og få fat i en dyrelæge imorgen smiley

• #3   19. jul 2009 Jeg har lige fundet et sår overn på hendes hoved det er dog et ret lille sår og der er ikke kraniebrud så vidt jeg kan mærke og popillerne har rettet sig igen. hun ligger og sover men opfører sig ellers normalt jeg ville bare ønske at jeg kunne få fat i en dyrelæge. hvorfor sker sådan noget altid når der ingen er at få fat i.

• #4   19. jul 2009 <b>Jeg ville kontakte dyrlægen omgående. også må du ringe rundt til forskellige steder. den kan ihvertfald ikke vente til mandag. selvom i ikke kan se noget eller mærke noget, er det ikke ens betydene med at der ikke er noget.
    desuden kan den jo have slået hovedet eftersom pupillerne er ikke er som de skal være.
    Hvis det var min kat havde jeg ikke engang taget mig tid til at skrive herinde, før efter jeg havde været til en dyrlæge.

hvad med billisten, stoppede den ikke. personen må jo kunne fortælle om h*n har ramt den. ??
    er den kløer flosset?

• #5   19. jul 2009 Du SKAL til dyrlæge !! den kan have fået indre blødninger

• #6   19. jul 2009 Bliv ved med at ringe rundt til de forskellige dyrlæger indtil du får fat i en..

• #7   19. jul 2009 En ting er at halen kan være brækket, men når den også har sår i hovedet skal du altså få den tilset af en dyrlæge ..! det er vigtigt ..

Håber der kommer opdatering .

• #9   19. jul 2009 Der er da altid åbent på Københavns dyrehospital i Valby...

• #10   19. jul 2009 eiii du må altså få din kat til dyrlæge.
    Det r sgu ikke ok at vente, så må du blive ved til du finder en der har vagt. Tænk på hvilke smerter den kan gå med, det er altså ikke ok. det er en af de ting der følger med når man har udekatte, og det er altså dit ansvar.
    Undskyld blev bare en smule forarget over den kat ikke har været til dyrlægen med det samme

• #11   19. jul 2009 Vi gjorde alt vi kunne, ringede til 5-6 dyrelæger inklusiv københavns dyrehospital. Ingen af stederne blev telefonerne taget, vi fik bare at vide at vi kunne ringe til et andet nummer. Det gjorde vi også alle stederne men fik ikke fat i nogle, til sidst gav vi op.

Nu har hun sovet hos os hele natten, hun er faldet helt til ro og har sovet fint. Hun har været på WC her til morgen og opfører sig roligt og normalt. Vi har gennem natten mærket hende over hele kroppen og hun virker ikke til at føle ubehag over at vi rører hende, selvfølgelig tager vi ikke på halen da det er der hun har et stort sår. Såret i hovedet er en meget lille rift og vi tror ikke der er noget galt der.

Hun er træt og gider ikke rigtig sine killinger her til morgen, og hun virker ikke særlig sulten. Det er det eneste tegn vi er lidt bekymrede over, hun er ik sulten.

• #12   19. jul 2009 Jeg er fortsat rystet over det så ikke er første prioritet her til morgen.
    Træt sløv kat der ikke spiser og gider sine killinger, jeg ville ikke være lidt bekymret, jeg ville være skrækslagen over hvad der kunne være galt inden i katten.
    Jeg håber virkelig ikke hun lider.
    Ja jeg stopper her før jeg i min forargelse får sagt noget jeg fortryder

• #13   19. jul 2009 vi er jo studerende og 2000 kr som det ville koste er vores madbuget til resten af denne måned jeg ved godt jeg så får alle mulige fordomme i hovedet om at man så ikke er ansvarlig nok til at få en kat men jeg elsker sgu mine to katte højere end noget andet her på jorden og hvis det var en hverdag ville jeg uden tøven tage hende til dyrelægen.

Men selv hvis der var noget galt hvad kan dyrelægen så gøre? fortælle mig det, trække mig 2000 kr og slå hende ihjel for mig.

• #14   19. jul 2009 Så hellere hun dør selv af indre skader...?? og i stor smerte.
    Ja det er bittert at være studerende og have dyr der kommer til skade, jeg har selv været der, men du har altså selv taget ansvaret for et dyr og er du ikke villig til at sørge for din kat selv om det betyder en måned på spaghetti og ketchup, ja så skulle du ha ventet med at få dyr til du ikke var færdig med su.

• #15   19. jul 2009 Jeg har ik specielt meget brug for at blive skældt ud - vi tager til dyrelægen nu da vi endelig har fået fat i dem. Men tror du ikke vi har været bange hele natten? vi kunne ikke få fat i nogen som helst og har knapt lukket et øje.

Og hun har ikke smerter, hun virker ikke som om hun har ondt nogen som helst steder. Nu tager vi derind for at få hende tjekket for hjernerystelse eller hvad der evt kunne være galt. Det er formodentligt ikke noget, men dyrelægen mente at det var bedst at få tjekket. selvfølgelig, det ved vi da også godt.

Vi skriver igen senere når vi har været til dyrelægen

• #16   19. jul 2009 Jeg er glad på kattens vegne for i alligevel valgte at tage til dyrlæge.
    God bedring med hende

• #18   19. jul 2009 Lis - Hvorfor ville du undgå København's Dyrehospital? Mener du ikke de er kompetente nok?

• #19   19. jul 2009 Hvad er er - det skal jeg ikke udtale mig. Beklager jeg har hørt for meget. både hvad angår dyr og deres ejere og deres pengepung:-(

• #20   19. jul 2009 Håber på update når Line kommer retur

• #21   19. jul 2009 Vi havde hende på københavns dyrehospital - og heldigvis ville min far gerne betale regningen. Vores kat havde det fint, hun havde skrammer på halen og blå mærker men ellers intet at bemærke.

Vi har fået noget smertestillende for en sikkerhedsskyld, det eneste problem var at hun endnu ikke havde spist. Det gjorde hun heldigvis så snart vi kom ud fra klinikken, så spiste hun en ordentlig potion.

Vi er nu hjemme igen og hun får lov at få fred og ro. Hun har det fint og vi er glade for at der ikke er sket hende noget - men ja 1463 kr for 3 mins konsultation. Men hellere betale det og så være sikker på der intet er galt. Og nu betaler min far så vi bliver ikke totalt ruineret.

Tak for hjælpen alle jer der har skrevet - hun havde det jo fint men man overreagerer jo nok noget når der sker ens lille kat noget.

• #22   19. jul 2009 Line M : Hvor er det dog godt at høre hun er okay smiley
    Nej jeg synes bestemt ikke det er at overreagere, som flere skrev, kunne hun jo ha haft det værre . Gudskelov havde hun ikke indre blødninger, m.m.

men dejligt at hun har det godt smiley

• #23   19. jul 2009 jeg vil nu sige at 1400 kr er billigt sluppet på en søndag, men hvordan kunne de udelukke indre blødninger ?? det jeg synes lød værst var det med pupillerne, den har helt sikkert fået et ordenligt gok i nødden, ellers reagere man ikke på den måde. Jeg forstår godt det er mega dyrt, men sådan er det jo og det er helt sikkert at det altid er om aftenen eller i weekenden de blir syge..

• #24   19. jul 2009 dyrelægen sagde at hun reagerede som hun skulle men at hun kunne have fået en lille hjernerystelse og en del blå mærker men udover halen var hun helt uskat og øjnene var sig selv igen efter 30 min i nat så det har nok ikke været værre end som så nu spiser og drikker hun som hun plejer hun er også ret frisk når man tænker på at hun har fået smertestillende hos doktor dyr. Det er dog lidt besværligt at have hende da hun ikke må være sammen med sine killinger da hun ikke må amme mens hun er på smertestillende så nu hænger søster på alle 9 killinger som dog heltigvis er 9 uger og derfor ikke afhængige af at dige hos mor og dyrelægen sagde også at det var helt normalt at hun afviste dem pga. smerter og derfor ikke ville have dem til at lege med hende hovde og hale da den ikke har det godt efter sammenstødet med en bil.

• #25   19. jul 2009 Det var godt at jeres kat ikke var mere tilskadekommet..........og I ikke blev ruineret..............men penge kan man som regel altid skaffe hvis det lige kniber med økonomien og folk hjælper gerne til og mange dyrlæger kan man også have en afdragsordning med. Men en anden ting er at have katte rendene frit koster ofte mange penge i dyrlægeregninger og ender tit med at blive påkørt. har i overvejet at få jeres dyr i en lukket have eller løbegård efter det..........jeg turde ikke andet hvis det var mig..........og specielt hvis jeg ikke har mulighed for at sende den til dyrlægen i en haste situation. Jeg har selv 3 katte som trives fint med at gå i en snor i haven indtil de får deres eget palæ i haven.........men pøj pøj med hende og pas ekstra meget på jeres dyr.

Kommentér på:
min kat kørt over

Annonce