anfald? {{forumTopicSubject}}
som fustreret "mor" bliver jeg nu nødt til at vide hvad der sker...
Vi fik chulo i april og han kommer fra en opdrætter i nordsjælland. Da vi hentede ham var de seks katte i et lille rum. Han er i dag bange for hvis vi lukker dørene her hjemme. Nå men det der sker, er hændt en fem gange eller sådan noget. det er altid om aftenen når vi sidder i sofaen og ser fjernsyn. Chulo ligger ved siden af mig og sover. pludselig vågner han og har meget store pupiler, han stirrer på mig, ørene er lagt lidt ned og han mijauer rigtig fælt. Jeg bliver næsten helt bange. Han kommer hen til mig og bider mig i armen (ikke rigtig hårdt) lidt efter slipper han og er blevet sig selv igen.
Jeg sidder altid helt stille og snakker beroligende til ham.
Vi har snakket meget om det for det er som om der sker noget meget væmmeligt inden i ham. Vi har snakket om, om han måske drømmer noget. Kan opdrætteren have gjort ham noget. Hun sagde at kattene altid var inde i stuen om aftenen og lå sammen med dem. Det er aldrig sket andre steder. Altid om aftenen inde i sofaen...
Hvad siger i? Nogle meninger om hvad det er der sker med ham???
mar 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Svar: 28
Som du skriver er det ikke til, at vide hvad der foregår iChulo´s hoved, men det kunne være et traume han slæber rundt med, og drømmer om, du har jo ikke set om det virkelig er rigtigt, at killingerne var inde i stuen om aftenen, missemoren har måske været på mussejagt, ja jeg kan jo kun gætte, når et kattedyr med unger jager, gemmer hun ungerne godt af vejen, netop for deres trygheds skyld og for at skjule dem fra eventuelle fjender.
Men som du skriver det er hun jo tydeligvis smadder-bange og søger tryghed hos dig, og det at han bider lidt kunne være et behov for beskyttelse af sig selv, lige indtil han vågner rigtigt og ser at hans mennesker er hos ham, og derfor falder til ro.
Jeg tror ikke du kan gøre noget ved det selv, men gi´ham tryghed og kærlighed, måske går det over med tiden, men fungerer han ellers godt i dagligdagen, leger spiser osv så tro på dig selv, at og sig at hos dig sker der ham ikke noget ondt..
Elsk ham, vær go´ved ham, forkæl ham måske går det over, ellers er det vel til at leve med, min hunmis Ida elsker når vi ser fjernsyn, at jeg har hånden på hende, prøv det med ham.
Knus Bodil
jun 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 95 Svar: 262
anfald?