Hjælp til pels?! {{forumTopicSubject}}
Godaften katteslaver!
Jeg har et spørgsmål.
Jeg har hørt at til hunde kan man gi' dem en slags olie i deres tørkost sådan så de ikke fælder så meget og at deres pels blir' mere fin.
Jeg ved at til katte er æg et godt trick til pelsen.
Men findes der ikke noget andet? evt olie også som man kan gi' dem i deres tørkost sådan så pelsen bliver mere fin og medgørlig.
Jeg har efterhånden lidt af et problem.
Jeg bader Loui én gang hvert halve år for at kunne holde pelsen iorden, men jeg syntes at jo ældre han bliver bliver hans pels mere umedgørlig, og jeg syntes det er synd han skal bades mere end de 2 gange om året.
På forhånd tak
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 105 Svar: 412
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 37
Han er gråstribet og farven blev dybere, pelsen kom tilbage på maven og ved haleroden. Derudover er han ren og har endnu ikke prøvet at komme i bad
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Nogle racer er så mere "irriterende" en andre, hvad fældning angår. Det må vi så leve med *S*
Feks har min race Ragdollen en silketynd irriterende pels. Den flyver rundt i hele lejligheden. Og selvfølgelig fælder/ordner indekatte deres pels HELE tiden, da der er store temperaturforskelle.
Ved godt at det er mængden af lys, som starter fældning, men fortæl lige det til mine høns, katte og hest *S*
Jeg har ingen pelsproblemer med mine dyr. De har så også fri adgang til 100 kvm kattegård. Ligeledes har min udlejer valgt IKKE at sætte varme op da det gamle "døde", så vi varmer hinanden *S*
Har boet til leje her i 17 år
mar 2006
Man betaler jo netop i dyre domme for det, for at få det korrekte mad.
mar 2006
Mit problem er at hvis jeg ikke reder Loui's pels næsten 2-3 gange om dagen så kan jeg være 100% sikker på at han får en hårknude et eller andet sted.
Det sker ikke når han har været i bad og et par måneder efter, men så begynder pelsen jo at blive "fedtet" igen og så kan jeg starte forfra, så jeg ledte efter et middel som gjorde hans pels finere.
Hvis jeg havde et problem med fældningen havde jeg ALDRIG valgt en race som Loui, det ville jo være hul i hovedet Det er såmen kun for at skåne katten for "den store badedag" oftere end den plejer.
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Men vigtigst af alt, det er et børste godt hver dag, når dyrene fælder, og det kræver en del af dyret, når det fælder - det er krævende at fælde, speielt hos de ældre dyr.
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
I følge dyrlæge er deres pelse super flotte
Hjælp til pels?!