{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.358 visninger | Oprettet:

killinger vil ikke spise fast føde {{forumTopicSubject}}

Mine killinger er 4 uger, men de viser ingen som helst interesse i mad overhovedet! Har prøvet med torskerogn, dåsemad, tørkost opblødet i vand, men de vender alle hovederne væk... Nåpr jeg sætter dem ned til vandet vader de rundt i maden og piver!!! Har prøvet at sætte mormis derned, mens de så på det,men så vadede de hende i hovedet... Synes bare de er ved at være så store at de da skal til og igang med at æde!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killinger vil ikke spise fast føde
  • #1   27. apr 2009 Prøv med råt hakket oksekød - gerne iblandet en pasteuriseret æggeblomme.

• #2   27. apr 2009 Okay... Men jeg tror sgu deres lugtesans er ikke eksisterende, for de gad ikke engang snuse til maden!

• #3   28. apr 2009 Hvordan gør du? Stiller du bare killingerne ned til maden? og forventer, at de selv viser interesse for den? De skal lige lære, det er mad;-)
    Jeg plejer at lave en minikugle af oksekødet (er klumpen for stor, bliver den spyttet ud igen), som jeg propper i munden på hver enkelt killing - hvis de er klar til at spise selv, så tygger de og beder om mere - hvis de ikke er klar, spytter de det ud igen. Efterhånden som de fanger fidusen med, at maden er på fingeren, sætter man fingeren tættere og tættere på maden - til sidst spiser de selv af det flade madfad. Hele den procedure gentages for hver killing - og muligvis nogle dage i træk.

• #5   28. apr 2009 Jeg vil altså ikke proppe maden i munden på killingerne... jeg prøvede at sætte det helt hen til deres næser, på min finger men som jeg skrev vendte de bare hovederne væk. Og de gjorde de allesammen... Nu har jeg oplevet 4 kuld killinger, og de er alle begyndt selv at spise, uden "tvang", men som Lotte beskriver det... Men idag er de 4 uger gamle, synes bare de plejer at vise interesse tidligere...

• #7   28. apr 2009 Ja, dte må hun ha... smiley

Kommentér på:
killinger vil ikke spise fast føde

Annonce