{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke-renlige killinger!
  • #1   6. okt 2008 begrænse deres område til der har lært bakke af kende..

• #2   6. okt 2008 Tag noget af deres tis (på et stykke wc-papir) og afføring og læg det op i bakken. Bakken må ikke have høje kanter, for så kan de ikke finde ud af at komme op i den.

• #3   6. okt 2008 ved mine der var de i kravlegården til jeg var sikker på de vidste hvor den slags ting skulle foregå og har ingen problemer haft, så ja prøv at begræns deres område og måske sætter bakker i hver sin ende af det område de har

• #4   6. okt 2008 bar Selv haft Det problem med et kuld. Set gælder om at begrænse pladsen.

• #5   7. okt 2008 Pottetræning kan ind imellem være lidt af en udfordring. smiley Har de ikke en missemor, som kan lære dem at bruge bakken? Ikke, at det i sig selv altid er nok... smiley

Min erfaring omkring pottetræning er, at det er en god idé at holde killingerne indenfor et afgrænset område; en "kravlegård", om man vil, og så skal man sørge for, at der indenfor dette område er så mange bakker, som overhovedet muligt i pottetræningsperioden. En god idé er bl.a. at stille en bakke op på det sted, killingerne har tisset eller lavet "ved siden af" og - som du allerede gør - at sætte killingerne på bakken med jævne mellemrum. smiley

I øvrigt er det vigtigt at sørge for, at de bakker, du bruger, har så lav en kant, at killingerne kan komme op over den. smiley

Pøj pøj med det! smiley Håber, det lykkes dig at få styr på de små uheld. smiley

• Camilla P
    Camilla P Tilmeldt:
    jul 2005

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 4
    #6   7. okt 2008 Jeg har samme problem med mine killinger... Hvor stort område skal de have? Missemor er ikke renlig (møg irrriterende og ulækkert) så hun er ikke til ret stor hjælp...

• #7   7. okt 2008 Hvis missemor IKKE er renlig, er det svært at lære killingerne at være renlige, da de alt andet lige vil efterligne moderens adfærd, desværre. smiley

Mine killinger har normalt en kravlegård på ca. 5-6 m2, hvor jeg typisk har 4-6 små, lave kattebakker placeret... i et enkelt tilfælde har jeg været helt oppe på 8 kattebakker, men det var altså også nogle opfindsomme små tissetrolde! *GG*

• Camilla P
    Camilla P Tilmeldt:
    jul 2005

#8   7. okt 2008 Kan man gøre en 1,5 års gammel missemor renlig og hvordan gør man det? Alle vores andre Katte har været renlige fra første dag ha prøvet katte nip og diverse forskellige slags grus løftet hende op i bakken når hun har fået mad og prøvet at få hende til at betragte den som et trygt sted, men hun vil bare ikke bruge den:-(

• Camilla P
    Camilla P Tilmeldt:
    jul 2005

#9   7. okt 2008 Det ville jo være nemmest hvis hun selv ville lære dem det:-)

• #10   7. okt 2008 Camilla P - Nogle hunkatte kan os strinte når de ikk er streliseret da de os gerne vil mærke deres territorie af..

Men der kan være 100 årsager til en kat er urenlige det første er at gå til dyrlægen og udlukke at den ikk er syg..

2 katte bakker istedet for 1 - nogle bruger en til stort og en til småt..

står bakkerne et sted hvor der er meget trafik er os nok til at katten heller vil gøre det rolige steder..

vask med rodalon de steder hvor katten har besøgt for dufter der af det de kender så bliver de ved med at bruge stedet..

Er der sket noget i hjemmet som kan stresse katten - en hund - nye møbler - at man har flyttet rundt osv.. små ændringer i en hverdag kan være nok..

her var der lidt du kan forsøg dig med.. hvis andre har noget at rette mig på osv er de velkommen.. vi alle lærer jo hele tiden..

• Camilla P
    Camilla P Tilmeldt:
    jul 2005

#11   7. okt 2008 Det må jeg prøve... Ja vi har fået en hund mere, måske er det det der går hende på... Hmm... Tager ind og får hende tjekket ved DR. DYR, tak for rådene:-)

Kommentér på:
Ikke-renlige killinger!

Annonce