{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.477 visninger | Oprettet:

Kathrine S
Kathrine S
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

Killinger vil ikke spise tørkost {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået to killinger - Røskva og Frigg.

Men de vil ikke spise deres tørkost, kan få kød, tun, rejer osv i dem. Men det Hills tørkost og Hills vådfoder jeg har købt til dem vil de ikke røre.

De faldt utrolig hurtigt til herhjemme, de har på intet tidspunkt gemt sig eller "grædt" . Derimod opsøgte de mig allerede selv efter 30 minutter i hjemmet. Så undre mig over de ikke vil spise deres mad.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger vil ikke spise tørkost
  • #1   1. jul 2015 Hvad fik de at spise, hvor de kom fra?

• #2   1. jul 2015 Er det det foder de er vandt til? Hvis ikke så få fat i noget af det de plejer at få, og bland det.
    Ellers er de fleste katte glade for RC, der er noget med smag og duft ved det, tror de tilsætter smag og duft ??
    Jeg bruger ikke selv RC til dagligt, men har brugt det og har været nød til, at bruge specialfoder i nogle omgange.
    Rejer må du endelig ikke give ret meget af, for det kan give urinvejsproblemer på længere sigt.
    Prøv, at købe flere forskellige vådfoder i nærmeste butik, måske er de ikke det bedste, men det er godt her i varmen med ekstra væske.
    Sheba Classic og Sheba finesse mousse er uden korn, men alt vådt gælder i varmen.

• #3   1. jul 2015 Ps de er 2 sammen og de kender hinanden, det giver trykhed smiley

• #4   1. jul 2015 Ps. Ps tun skal du ikke give for tit, men kød er godt smiley men deres vitaminer er jo i tørkosten og fuldfoder vådkost.
    Du kan blande en smugle tørkost i vådkosten, så lære de det nok, hvis de ikke har fået tørkost der hvor de kommer fra,,, jeg går ud fra du har sikret dig, at killingerne er 12 uger, det skal de jo være før de kommer til nyt hjem smiley

• #5   1. jul 2015 Rejer og tun indeholder alt for mange tungmetaller til at de må få det alt for ofte, og tun på dåse til mennesker indeholder salt som ikke er godt for katte, det ophober sig i kattens system og kan give urinvejslidelser.

Du skal give kattene det foder de har fået der hvor de kom fra til at starte med, ellers kan du slå deres mave i stykker..

Det kan meget vel være at de ikke kan lide Hills foder, min den ene er heller ikke særligt meget for Hills.
    Royal canin eller Select gold er de til gengæld rigtig glade for, du må se om ikke du kan få fat i nogle prøve poser,så du kan finde det foder de bedst kan lide.

• Kathrine S
    Kathrine S Tilmeldt:
    jul 2015

#7   2. jul 2015 De har fået whiskas junior hvor de kom fra, men har bare hørt meget dårligt om whiskas.
    Min mor sagde jeg kunne gi dem lidt kød, tun, leverpostej og rejer os.
    Skal siges de kun har fået 3 små rejer hver og meget lidt tun blandet med leverpostej og kød når det er. Fordi min mor sagde nemlig godt, at de ikke måtte få meget ad gangen.
    De har spist lidt RC vådfoder til aften som havde stående i skabet os. Men deres tørkost har de ikke hørt endnu.

Prøver at blande lidt i deres vådfoder imorgen tidlig.:)

• #8   2. jul 2015 Køb noget Whiskas junior tørfoder, som de er vant til, og bland efterhånden mere og mere Hills (eller andet) tørfoder i.
    Det er kun godt, at de er glade for kød og fisk, men leverpostej, tun og rejer er, som andre nævner, ikke egnet til daglig kost for katte. Prøv dig frem med forskelligt vådfoder, og server det gerne flere gange dagligt (dog gradvis tilvænning af hensyn til maverne).

Og tillykke med misserne smiley

• #9   3. jul 2015 Nogle killinger kan også have været mere til 'mors mælk' og derfor ikke helt kommet ordenligt igang med at spise tørkost. Så forsæt endelig og ja prøv at købe det de plejer at få hvis det er fordi de ikke lige syntes om det nye. smiley

• Kathrine S
    Kathrine S Tilmeldt:
    jul 2015

#10   3. jul 2015 De er begyndt at dele en pose vådfoder 2 gange dagligt og spiser nu os Hills tørfoder smiley .
    Men de vil ikke have en hel pose vådfoder hver, de kan kun spise en halv ad gangen.

• #11   3. jul 2015 Kathrine
    Dejligt at det går fremad smiley

De er jo heller ikke så store endnu, at de spiser så meget, men bare roligt det skal nok komme smiley

• #12   3. jul 2015 Det er helt almindeligt at katte kun spiser mindre portioner ad gangen. Mine katte får også delt deres dåse vådfoder op i mange små portioner dagligt.
    Især nu hvor det er så varmt, er det ikke godt at lade levninger stå fremme.

• Kathrine S
    Kathrine S Tilmeldt:
    jul 2015

#13   3. jul 2015 Jeg lader det heller ikke stå fremme til dem, de spiser op med det samme når de får det. Troede heller ikke vådfoder bare måtte stå fremme, troede det var noget de skulle spise op med det samme.

• #14   3. jul 2015 Kathrine - Det kan godt stå fremme i et par timer uden problemer. Samme som at man som menneske kan have en madpakke med uden problemer smiley

• #15   4. jul 2015 Tørfoder bør stå fremme hele tiden.
    Vådfoder må stå 1 times tid afhængigt at temperaturen i rummet, evt kan man forlænge holdbarheden ude for vådfoder ved at stille skålen med mad på et køleelement/ fryseelement..

• Kathrine S
    Kathrine S Tilmeldt:
    jul 2015

#16   8. jul 2015 Deres tørfoder står fremme hele tiden og vådfoder spiser de op med det samme det bliver serveret.??
    De spiser godt nu begge to og spiser glædeligt både Hills tørkost og vådfoder

• #17   8. jul 2015 Skal vi ikke snart se nogle billeder af dem? smiley

• Kathrine S
    Kathrine S Tilmeldt:
    jul 2015

#18   9. jul 2015 Her er billeder af den ene smiley

profilbillede
  • Kathrine S
    Kathrine S Tilmeldt:
    jul 2015

#19   9. jul 2015 Og den anden smiley