{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.203 visninger | Oprettet:

drægtig kat trods p-piller {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg en kat der bor på mine svigerforældresgård, og hun får p-piller. Og før nogen måske går helt amok over det så ja, jeg ved godt at det er bedre at lade hende sterilisere, jeg ved godt at de kan få kræft og blive syge af atfå p-piller, alt det ved jeg godt, så det behøver I ikke skrive..
Men nu er vi rimelg sikre på at hun er blevet drægtig, selvom hun får p-pille hver uge,på nogenlunde samme tid! Det kan vi bare ikke forstå,for skulle p-pillen ikke gøre at hun ikke kommer i løbetid?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  drægtig kat trods p-piller
  • #1   28. mar 2009 sjovt... lyder næsten som en situation jeg var i tidligere..
    min svigermor passede katten imens vi byggede hus og trods p-piller gblev hun drægtig.. så endten glemte svigermor at give pillerne eller også slugte katten ikke p-pillen... for drægtig blev den...

Måske din mis hellere ikke lige har fået slugt pillen, men gemt den i kinden for senere at spytte den ud igen smiley

min mis kom til dyrlægen og fik fjernet livmoderen da jeg ikke ønskede killinger...

• #2   28. mar 2009 Hmmm ja, det kan da godt være hun er en lille drillepind, og har spyttet den ud...

• #3   28. mar 2009 de er ret gode til at spytte dem ud, og når de så kommer i løbetid så er de dem der er smuttet, så de er nu snu nok

• #4   28. mar 2009 Jeg har også oplevet en gravid kat trods p-piller, det var min Gråmis, hun kom til dyrlægen med mistanke om underlivsbetændelse, det viste sig at være en KÆMPE STOR DØD KILLING, der var kun den ene killing, hun fik fjernet livmoderen...
    Dyrlægen mente p-pillerne kunne have gjort noget så killingen var blevet så stor og det måske var derfor den var død da Gråmis ikke var gået i fødsel..
    Så jeg kan kun råde dig til at fjerne p-pillerne ØJEBLIKKELIGT hvis i har mistanke om graviditet,
    jeg har også hørt p-pillerne kan danne misfostre.
    Vi havde desværre ikke opdaget Gråmis var gravid, da hun er lidt småfed i forvejen og kun ventede en killing..

• #5   28. mar 2009 Det kan også være hun har spist pillen, men kort tid efter har kastet op, det kan være en hårbolle eller hvis hun har spist en mus og kastet op efter det, altså kort tid efter så pillen er kommet med op..

• #6   28. mar 2009 Ja, nu er min ret spinkel så det er heldigvistydeligt at hun er drægtig. Men min svigermor fjernede dem med det samme hun bare fik mistanken, og da Pjevs så var vokset den næste uge så vidste svigermor jo godt at den var gal... Så vi håber at killingerne ikke har taget skade af pillerne, og så gør vi os klar til endnu et kuld killinger smiley

• #7   28. mar 2009 Ja, og hvis i vil være sikre på hun ikke bliver gravid med det samme efter fødslen, så skal i holde hende inde/væk fra hankatte. Og jeg har hørt man skal have haft dem på p-piller mindst 3 uger for at være sikker på de virker, så i skal begynde kort tid efter fødslen og stadig holde hende væk fra hankatte de første 3 uger, eller sterilisere hende inden hun får kontakt til hankatte.. Jeg ved ikke om man kan sterilisere mens de har killinger ved siden, jeg har hørt man godt kan uden det skulle skade noget, men tror bare killingerne skal have en vis størrelse for de kommer jo til at undvære deres mor nogle timer..

• #8   28. mar 2009 Janni: ja ddet gjorde jeg vist egentlig også med min anden hunkat... Det er rigtigt, der er mange ting man lige glemmer når der skal være familie forøgelse smiley

• #9   28. mar 2009 jo jo - altså min müsli er god til det der ... problemet med hende er at hendes cyklus er for kort (eller lang) kan ikke lige huske det... men det gør at hun kommer i løb selvom hun fik p piller hver søndag ... efter det gentog sig, med killinger til følge skulle jeg give hende hver 4 dag - men akk, det virker så heller ikke .... Så hun kommer i løb når hun lige synes, og jeg forventer killinger 9 maj ... smiley

Men det er rigtigt, p-piller kan ændre drægtigheds perioden, og skabe misfostre eller som nævnt meget store killinger...
    Da jeg så müsli parrede sig den 7 marts fik hun ikk pille mere ...

Så ja, glæd jer over dette kuld, og så samme vej som os, forbi dyrlægen.....

• #10   28. mar 2009 hihi, sikke et specielt navn, müsli... Hvor sødt! Men mange tak for dit svar, det kan være Pjevs har det samme... Så jeg håber dette 3. kuld blir hendes sidste!!

• #11   28. mar 2009 Vi mennesker kan os blive gravide trods p-piller og det samme gælder sig for katte.. men Ja måske har hun kastet den op eller der er sket en misser.. Men håber alt løser sig og at i finder en løsning på det hele.. smiley

• #12   28. mar 2009 Alt skal nu nok løse sig, hun har jo haft to kuld før, men det var ikke meningen hun skulle have flere, men det skal vi nok klare.
    Det er bare lidt træls, man stoler jo nærmest blindt på p-pillerne, men det er jo også bare naivitet smiley

• #13   29. mar 2009 nu ved jeg ikke noget meget om det overhoveder .. men er det en mulighed hun have kastet dem op ?? du ved en hårbolle eller så noget

• #14   29. mar 2009 hej det har vi også prøvet,

vores dyrelæge sagde det slet ikke er så ualmindeligt,

for hvis der er en fretil han i nærheden kan hun godt gåi en stille løb som han kaldte det, så p-piller kan man ikke helt regne med

hold øje med fødslen når den tid kommer, da der godt kan komme problemer pga p-pillerne

Kommentér på:
drægtig kat trods p-piller

Annonce