{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.272 visninger | Oprettet:

DKB
DKB
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18

Prisen på huskatte-killinger {{forumTopicSubject}}

Nu er den store killinge-sæson efterhånden over os, og det betyder at der alle steder vil være en masse meget billige killinger til salg.

Nu har jeg selv en drægtig huskat, som forventes at nedkomme i denne uge. På trods af, at det ikke just var planen med killinger nu, så er jeg interesseret i at sende disse kommende killinger afsted med bedst mulig bagage. Det vil sige ordenligt foder, dyrlæge tjek og vacciner - jeg overvejer sågar også et krav om, at katten skal sterilliseres når den når en vis alder.

Men den slags løber jo op i pris. Jeg er indstillet på, at det måske vil tage længere tid at få dem afsat, men tror I overhovedet der er købere, når nu man nærmest kan få killinger kastet i nakken?

Selv ville jeg ikke købe en kat til en halvtredser, fordi det for mig vidner om useriøsitet. Generaliseret - ja, måske nok.

Hvad er jeres holdning i øvrigt til priserne på huskatte-killinger?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prisen på huskatte-killinger
  • #1   20. apr 2010 Jeg ville gladeligt betale lidt mere og så være sikker på at katten er tjekket og vaccineret efter alle forskrifter, og jeg synes det lyder som en god idé med krav om sterillisation.
    Men ja, det kan da godt være, at det vil tage lidt længere tid at komme af med dem, men så er du vel også mere sikker på, at det virkelig er nogle gode og seriøse katteejere de kommer til.

• #2   20. apr 2010 Hvor er det herligt, der stadig findes fornuftige mennesker smiley

En pris på ca kr 500,- for en killing der er vokset op i gode omgivelser med god mad, ormekur(e), første vaccination kan jeg ikke forestille mig fornuftige mennesker vil synes er urimeligt. Dem du alligevel ikke vil sælge til vil måske nok synes det...

Der er også dem der færdig-vaccinerer, øretatoveret/chippet & neutraliserer (i hvert fald racekatte-killinger) inden de sælger, det er jo også en mulighed.
    Så sælger du en 'færdig' killing. Den skal selvfølgelig være noget dyrere, omkring 1500 - 2000 afhængig af køn (og den pris du kommer til at betale hos dyrlægen).
    Ikke alle dyrlæger neutraliserer tidligt (ca 12 uger), men der er en del der gør og som har stor erfaring.
    Dog skal du også skæve lidt til at der via katte-internater sælges 'færdige' katte til omkring 500-1000.

Min egen huskatte-pige gav jeg kun kr 100,- for, men bad dem få hende vaccineret og fik taget div blodprøve tests på min regning hos vores fælles dyrlæge, så reelt kostede hun med første vaccination omkring 1200-1500.

Og så skulle jeg selv foretage anden vaccination, neutralisering og øretatovering.

Held og lykke med det hele
    smiley
    Pia

• #3   20. apr 2010 Altså jeg personligt ville gerne give flere penge når det er en kat der er vaccineret og det hele, så er man da sikker på den er sund og rask. Prisen er ikke vigtig vis det bare er den kat man kunne tænke sig, og som Mie skriver er du nok mere sikker på at folk som køber dem har tænkt sig om, som vis de bare kunne hente dem gratis.

• DKB
    DKB Tilmeldt:
    jun 2009

#4   20. apr 2010 Dejligt at læse.
    Det er selvfølgelig også min formodning, at jeg kan være noget mere sikker på at killiingerne kommer til nogel gode, fornuftige hjem, fordi det netop ikke er nær så meget et impulskøb, som hvis man lige fandt en tilfældig til ingen penge.

Allerhelst ville jeg gerne sende dem afsted både med øremærkning og neutralisering, men som også sagt, så er det ikke alle dyrlæger der foretager indgreb omkring 12 ugers alderen. Hvis det kan lade sig gøre, så tror jeg dog, at jeg vælger den løsning. Der er rigeligt uønskede killinger, og jeg ønsker ikke, at mine killinger skal bidrage til flere. Derfor bliver mormis selvfølgelig også steriliseret smiley

En pris vil så blive omkring 1500 for en hunkilling og 1100 for en hankilling. Uden neutralisering og øremærkning, men stadig med vaccine og ormekur vil det blive omkring 500-600 kr.

Men jeg er glad for at høre, at det ikke syner umuligt og der stadig findes en masse fornuftige huskatte-købere smiley

• #5   20. apr 2010 Hvor er jeg glad for at læse at der findes fornuftige mennesker som alle jer, men samtidig så ked af at tråd starter får forhåbninger om det det nok skal lykkedes...
    For jeg har haft killinger til salg, vaccineret og behandlet mod orm og lopper, og opvokset på royal canin og dyrlæge tjek, men nej, der findes ikke mange om vil give de penge..
    Den ene killing fik jeg 400 for, de andre måtte jeg give væk da de var 14-16 uger, på trods af de havde været til salg alle tænkelige steder...

Folks besked er som regel - er det ikke dyrt for en hus katte killing ? Vi kan jo få den gratis andre steder ...
    Og når man prøver at forklare at vacc og konsultation og ordenligt foder koster, det ryger lige igennem smiley

Så held og lykke med killingerne, men forbered dig på at det bliver dyrt, og pengene for du næppe hjem igen...

• #6   20. apr 2010 Betina: *Kan* det være området, der har indflydelse?

Ikke at jeg på nogen måde vil skære alle over en kam - men så lidt alligevel...

Da jeg arbejdede på dyreklinik havde vi desværre en del klienter, som spurgte til aflivningspris, som alternativ til en evt operation eller behandling.
    En kollega-klinik, som lå et sted, som er kendt for at være lidt mere velstillet, havde slet ikke den slags forespørgsler.

Måske også antallet af tilgængelige killinger i området har indflydelse; hvis der er mange som ikke neutraliserer (og dermed får mange killinger) i området kontra et sted, hvor folk er mere obs på neutralisering?

Bare lidt tanker, for ja jeg tror også det *kan* være svært med priser på killinger, men hvor ville jeg dog ønske at ALLE killinger kostede mere end et symbolsk beløb.
    smiley
    Pia

• DKB
    DKB Tilmeldt:
    jun 2009

#7   20. apr 2010 Tak for svaret Betina.

Ærgelig oplevelse du har haft :S Desværre er katte ikke meget værd for nogle, og de begriber tydeligvis ikke at der er en grund til vacciner osv.

Jeg håber selvfølgelig at det kan lade sig gøre at få dem solgt med "hele pakken". Om alt andet, så bliver de bare boende her, indtil jeg finder de rigtige hjem.
    Og nej, tjene på det, kan man ikke. Og jeg får formentlig heller ikke mine penge hjem, men hellere det, vil jeg sige smiley

• #8   20. apr 2010 Jeg vil ærligt indrømme jeg ikk vil betale det helt store for en almindelig hus da du kan få dem smidst i nakken. Nu vil jeg helst have en langhåret og dem kan man sagtens får til de der 1500 som bliver skrevet at prisen på huskatte er. så derfor ville´jeg aldrig betale de penge for en huskat.

Kan godt være jeg er mærkelig og alt det der men altså ingen grund til og betale en bondegård for noget som jeg kan få meget billiger.. giver dog gerne 500 kr for en huskat hvis den har fået ormekur og er fodret ordenligt på er slet ikk det overhoved. Men heller ikk killinger skal gå for en 50 øre slet ikk..
    Men 1500 for en huskat..
    Kan godt få en vacc til under 1000 kr og vil da nok selv bestemme og min kat skal steriliseres eller ej..
    (ikk fordi jeg vel avle eller noget har selv en steriliseret hankat herhjemme vi selv har fået det gjort ved.) men vil bare godt have valget.

Men håber da du kan finde hjem til kattene der skal nok findes nogen som vel betale dette men tror godt det kan blive lidt svært men ja

• #9   20. apr 2010 Camilla ..

En konsultation koster 480 og vaccinering 370 og der skal vaccineres 2 gange.. 2 gang er lidt billigere ..
    Milbemax ormekur koster godt 100 kr pr pille

Altså

Konsultation 480 kr
    Vacc x 2 500 ca
    Ormekur 100 kr
    Godt foder 319 kr for 3 kg
    Evt loppekur..

1399 kr .... uden loppekur..

Dertil kommer alt det ekstra som grus legetøj osv.

Jeg synes 500 er mindre end rimeligt, men selvom mine fik denne pakke, og til 500 kr, var der desværre ingen der ville købe dem, så jeg tror det bliver svært, der er for mange med din holdning at for en langhåret er 1500 okay, men ikke 500 for en huskat..... ??

Hvad er det der gør en langhåret mere værd end en korthåret ?
    Og jo, jeg har begge dele... smiley

• #10   20. apr 2010 Jeg har sku aldrig rigtig helt forstået logikken i alle de prisdiskussioner og moralen bag.

Kattes status målt i kroner er efter min mening noget så lav. Hvad kommer let, går let. Derfor er det virkelig en dårlig forretning at få killinger.

Min holdning er den, at hvis man som katteejer vil være sit ansvar bevidst, så får man sine killinger neutraliseret inden de flytter hjemmefra. Der er så mange killinger og katte til salg, at man kan få en kat "smidt i nakken", som Camilla M så rigtig udtrykker det. Det mener jeg er med til at kulegrave kattenes status som kæledyr og deres værd.

Med den generelle holdning til huskatte, som jeg oplever det, har jeg virkelig svært ved at se, at det skulle blive meget anderledes.

Jeg vil tro, at en huskat, som er vaccineret, behandlet for orm, chippet eller øremærket, eventuelt behandlet for lopper og neutraliseret vil kunne sælges til 500-800 kr.

Salgsprisen svarer slet ikke til de omkostninger, der er på killingerne. Denne kendsgerning burde få folk til at tænke sig om en ekstra gang, før de vælger, at deres kat skal have killinger. Men dette sker efter min mening ikke.

Det der sker, er, at det bliver billigere for sælger, at give killinger væk, hvis udgifterne kan skydes overpå køberen. Det gør sælger selvfølgelig, fordi en kat er bare en kat, og den får man smidt gratis i nakken.

Køberen vælger ikke at få katten neutraliseret, fordi det koster jo kassen. Der går et lille år, også skal katten sørme have killinger eller også har katten lavet killinger på en anden kat. Killingerne skal selvfølgelig ikke neutraliseres for det koster jo kassen, og regningen vil lige pludselig være mangedoblet. Også gentager mønsteret sig, når killingerne skal have nye hjem.

Jeg ville ønske, at man kunne bryde det mønster, herunder holdningen "at man bare kan få smidt en kat i nakken".

• #11   20. apr 2010 Nej er desværre også ret sikker på at det bliver svært for TS at få omkostningerne hjem, men ansvaret for ens kat , medfører jo neutralisering i tide så man ikke får de hovsa katte.

Her i området har vi mange udekatte og naboer er sure, men her er indstillingen desværre, man får dem jo smidt i nakken.

Det bliver det ikke nemt at lave om på, når der hele tiden kommer nye bilige killinger.

• #12   20. apr 2010 Jeg har på ingen måde sagt 500 kr er for meget men netop sagt det vil jeg godt give for en huskat så læs lige en ekstra gang..

Det jeg siger er at 1500 for en huskat er for dyrt efter min mening, Og tror meget få vil betale den pris..

Som sagt er vores ejen hankat sterilisteret.

Men sagen er den emd almindelig huskatte og killinger så kan det simpeltehn ikk betale sig da folk ikk vil give den pris for sådanne katte som normalt bliver kastet i nakken på en..
    Så ja man burde virkelig tænke sig om nå man anskaffer sig katte det kan blive en meget dyr affere..

2 huskatte som vi havde før. hunkatte. de blev begge steriliseret da de gik frit rundt på vores gård og gad ikk give dem p-pillere så var dette en del nemmere..

Men kan kun give kirsten ret.

• #13   20. apr 2010 Men altså dette problem er jo ikk kun med katte er også med heste og hunde.

• #14   20. apr 2010 Camilla M
    Det passer da i hvert fald ikke, jeg har aldrig hørt om folk har den indstilling til hunde. Selv blandinger og "hul-i-hækken hunde" kan man regne med at kunne få en tusse eller to for. Den indstilling har folk ikke til katte, det kan vi jo tydeligt høre.

Og 1500 kr, så er katten jo steriliseret og der er sørget for alt, så nej det er ikke dyrt. Det er bare den indstilling at "en kat er jo gratis", så gør at de fleste mennesker ikke gider betale for det. Nej, så hellere selv bestemme at spare neutralisering og så til næste år står vi igen med en overproduktion af killinger, fordi folk ikke tager ansvar.

Det er trist og katten er taberen i det.

• #15   20. apr 2010 Ja en hundehvalp til 1000 kr er da heller ikk meget??
    Jeg har selv givet 3500 for min papairløse hund og kørt hele vejen til Jylland for at få hende.

Nu er de 1500 jo ikk inklusiv sterilisering hvis du læser det er uden..

Men jo sker for både hunde, katte og heste efter min mening..

Jeg siger bare min mening om at jeg ikk ville give 1500 for en vacc(oven i købet med det krav man selv skal sterillisere den senere) huskat killing nå jeg kan få en lige så godt huskat for 200-500 uden vacc så hellere sørger for det selv.

Som sagt hvis jeg ledte efter en huskat så ville jeg gerne give 500 for en ordenlig killing.
    men gør jeg ikk leder efter en langhåret lille en.

• #16   20. apr 2010 Hmmm, så du vil altså gerne give 3500 kr for en hund, men en kat skal ikke koste noget.. Den holdning siger da alt.

Og jo 1500 kr, så snakker vi om en kat som en både vaccineret og neutraliseret, prøv at læs indlægene lidt grundigere....

• #17   20. apr 2010 Cicat:
    En pris vil så blive omkring 1500 for en hunkilling og 1100 for en hankilling. Uden neutralisering og øremærkning

Måske du selv skulle læse??

Jamen har aldrig sagt en kat ikk må koste det vil bare ikk give det for en huskat nå de kan fås billiger.

Jeg vil med glæde give 2500 kr for en kat hvis det er den jeg leder efter (snakker uden tavle) Men ikk en huskat men er heller ikk det jeg leder efter..

Du tolker det du vil tolke og kan se du kun læser halvdelen af indlæggene og det skal så gå ud over mig.. Helt ærligt.

• #18   20. apr 2010 Tja, prøv selv at læse de to sætninger hver for sig smiley

En pris vil så blive omkring 1500 for en hunkilling og 1100 for en hankilling.
    Uden neutralisering og øremærkning, men stadig med vaccine og ormekur vil det blive omkring 500-600 kr.

• #19   20. apr 2010 Men vil så sige hvis huskattten havde hele pakken altså steriliseret, øremærket vacc og ja det hele ville jeg måske nok gerne give 1500-1900 for dette men men men dette ville nok stadig være en udgift for sælger..
    Og ja vil det nok være ligemeget hvad.

• #20   20. apr 2010 jamen så går den jo også under hvad jeg gerne ville betale for en vacc kat nemlig omkring de 500 kr.. Så hvad er problemet???

• #21   20. apr 2010 Så kan godt være jeg misforstod men du kan jo selv læse havd jeg skriver at jeg godt ville betale 500 for en vacc kat så tror da vist ikk du er bedre end mig =)

• #22   20. apr 2010 *GG* Problemet er at det vist er dig som kun læser halvdelen af indlæggene og dermed ikke snakker om det samme som os andre.

• #23   20. apr 2010 Til Ditte B
    Jeg synes det er super at du som minimum sørger for vaccination til missebørnene og gerne også en neutralisering, så de små pus ikke bidrager yderligere til den overproduktion af kattekillinger vi ser år efter år. Stor respekt for det smiley

Og heldigvis er der da også folk, som er ansvarlige og gerne vil give ekstra for at få en "færdigpakke", med neutralisering og det hele.

• #24   20. apr 2010 Tjo har da skrevet op til flere gange jeg godt vil betale 500 for en hus kat med vacc. og sådan.. Som sagt havde jeg fostået det som det var 1500 uden sterillisering og øremærkning. Deraf sys jeg det var en dyr pris..

Dog tror jeg stadig hvis ditte skal have solgt kattene hun skal holde sig til bare og vacc. og sådan til de 500-600 hvis hun vil sælge alle killinger..
    tror ikk der er så mange køber det den anden pris(selvom den er fair nok) men man ved selvføglelig aldrig

• #25   20. apr 2010 Men du kan jo evt nå du skal sætte dem tilsalg også sætte dem til de 500-600 også sige at hvis det ønskes kan de sælges til 1500 med hele pakken kan jo godt være nogen er interesseret i det jo

• DKB
    DKB Tilmeldt:
    jun 2009

#26   20. apr 2010 1100-1500 er selvfølgelig med neutralisering - bare så vi har den på plads smiley

Selvfølgelig kan man sige, at det burde være op til køber, om katten skal neutraliseres. Jeg er bare overhovedet ikke interesseret i at bidrage til flere uønskede killinger. En smule dobbeltmoralsk når nu vi står med killinger lige om lidt, selvfølgelig - men når nu virkeligheden er sådan, så er der ikke andet for, end at få sendt killingerne afsted med bedst mulig bagage.
    En guldgrube er det bestemt ikke, og jeg forventer som sagt ikke, at jeg i det hele taget for dækket omkostningerne, men det er i og for sig også ligemeget.
    Og kan alle ikke komme afsted, så bliver de sørme bare her smiley

Men altså, ormekur, vaccine, sundhedstjek og evt. mærkning og neutralisering. Er der mon noget jeg har glemt at inkludere?

Og tak for svar, ikke mindst!

• #27   21. apr 2010 Camilla DK syn`s da Mange gerne giver 1500-2000 for en hul i hækken BLANDINGS KAT

• #28   21. apr 2010 Tror ikkd et er mange som vil give den pris selvom det er billiger..

Tror nemlig * Natascha * har ret i det hun skrive

• #29   21. apr 2010 Undskyld men hvorfor er en blandingskat en kopi? En kopi af hvad?

Nå, men det var lige et sidespring.

Synes det lyder rigtig fornuftigt, at vacc, sundhedstjekke og neutralisere.

Og ja det er da mange penge at give 1500 kr for en huskat, MEN ikke når alt er ordnet. Man får en sund og rask kat hjem, hvor man ikke skal bekymrer sig om dyrelægebesøg før efter et år (vacc) - hvis alt går vel.

En huskat er nu lige så meget værd i mine øjne som andre katte. Og sådan tror jeg at mange har det. Men det handler jo altid om udbud og efterspørgelse.

Må desværre indrømme, at jeg tror at du vil få problemer med at sælge dem, men vil da håbe for dig, at der er nogle som gerne vil give det. Hvis man har den gode holdning til huskatte ( katte generelt) så vil man desværre nok tabe på det. Dvs at man ikke vil få det ind, som man har brugt for at misserne skal have det godt.

Jeg tror at hvis jeg skulle sælge dem med "hele pakken", så ville jeg tage det en neutralisering koster. Kan godt være at man så får et "underskud", men man har da sørget for at misserne får det godt. Ingen vil give det for en kat, hvis de ikke mener det. Så sortere man de "dårligere" købere fra.

Pøj pøj med det hele :o)

• #30   23. apr 2010 lige lidt et side spring... hvis bare man skal have sin kat vaccineret hvad er prisen på det?

• #31   23. apr 2010 4-500 vil jeg tro for en vaccine.

Afhængig af forholdende killingen lever under vaccineres der. Er morkattten vaccineret kort tid inden parring og har kattene ikke øvre luftvejsinfektioner vaccineres killiger første gang ved 12 uger - revaccination ved 16 uger.

Hvor godt vaccinen virker afhænger af hvor mange maternelle antistoffer killingen har fra moderen. De kan klinge af fra 8. uge - ved 16. uge er der ingen tilbage og killingen er igang med at danne eget immunforsvar - så virker vaccinen optinalt

• #32   23. apr 2010 tina S - det varierer fra dyrlæge til dyrlæge. Men konsultations + vacc. koster omkring 500 kr.

Kommentér på:
Prisen på huskatte-killinger

Annonce