822 visninger
|
Oprettet:
Kryptocid ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen ,
Jeg har i dag fundet ud af at min killing er kryptocid(eller hvordan det nu staves) , så dyrlægen kunne ikke kasterere ham , Jeg har ikke været så heldig at finde gode informationer på nettet om det , så er der nogen af jer som måske har noget erfaring eller gode råd ?
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 196
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Einsteinere må ikke bruges i avl - det er arveligt.
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 58 Svar: 312
Jeg har faktisk læst noget om at stenene selv kan falde ud inden katten bliver 8 mdr. gammel , så man skal vente til han er så gammel og så få ham tjekket igen ?
nov 2008
Jeg har solgt sådan en er ikke var kastreret da han flyttede til sin nye ejer. Hun blev gjort opmærksom på det længe før jeg afleverede ham - hun gik til egen dyrlæge og spurgte hvad prisen var - det trak jeg fra købsprisen og skrev i kontrakten naturligvis
jan 2009
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 93
Er enig, giver mening med einsteienere *s*
Så har jeg lært noget nyt idag!
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 63
nov 2008
Alle kan producere en killing med kun een testikkel - enhver kan se en en pung er tom. Og er du ikke i stand til det bør din dyrlæge være det. - og notere i sundhedsbogen den mangler.
Småefekter som manglende testikkel og navlebrok er oprætterens ansvar at få udbedret (eller kompenserer prismæssigt for) i min ordbog.
Der er ingen grund til at fare op i det røde feldt og føle sig udhængt - hvad du moralsk føler dig forpligtet kommer ingen andre end dig og køber ved.
Denne situation kunne du ha' undgået ved enten at sørge for hvad du leverer til kæl er neutraliseret .- eller som i det her tilfælde hvor er er en mulighed for tiden får testiklen til at falde ned ha' indført manglen i kontrakten og den økonomiske konsekvens af det.
Jeg er noget chokeret det kan komme bag på dig testiklen mangler - og endnu mere din dyrlæge ikke har anmærket det - for den hopper ikke op igen i vaccinationsalderen.
Så jeg syntes ikke du kan tillade dig at lade din egen og din dyrlæges manglende indsigt gå ud over din køber - I to burde være de professionelle.
nov 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Katte: 3 Emner: 91 Svar: 995
nov 2008
det er vi bestemt ikke enige om. Katten er solgt med en synlig fejl som køber skulle være gjort bekendt med. Hvorfor skal hun betale ekstra for at få en kat der har en fejl, det kan jeg ikke se. Hun kan jo købe en der er fejlfri og ikke få den ugift.
En ukastreret killing, alene det virker besynerligt på mig - hvorfor er katten ikke kastreret, det kan vi jo så hver især have en forestilling om.
En fejl som opdrætteren skulle have gjort køber bekendt med. Om sælger har vidst den manglede eller ikke visdte det vides ikke, begge dele lige uproffesionet i mine øjne.
Jeg er dybt chokeret Krista, rystet i min grundvold. Så godt jeg ikke er en del af din verden. Når man læser dit indlæg i denne her tråd: Skrevet: 26-03-2009 05:39:03 - hvad får dig så til at vende 180 grader? hmmmmm
At katten ikke er solgt til avl berettiger da ikke til at påføre køber ekstra ukendte omkostninger - især ikke når de burde være kendte
nov 2008
Nogen kan have stenen siddende "på kanten" hvor den ikke er i pungen - den kan smutte ind og ud - de tilfælde plejer at komme ned. Smutterne kan man med lidt fingersnilde godt kastrere, men foretrækker at vente til de er nede, da det er fiskearbejde at få fat i sædstrengen
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 66 Katte: 20 Emner: 23 Svar: 197
Ja det virker nok besyndreligt på dig !!!!! Men nu er det sådan at jeg har valgt at mine killinger ikke bliver kastereret / stereliceret inden salg..
Dem som køber killing af mig skriver under på at de selv får den kastereret/stereliceret inden den er 10 måneder. og sender dukmention på det.. Af samme grund betaler de heller ikke en formue for killingen..
Nu du følger denne debat, så nøje har du sikkert også læst at skal jeg betale mer prisen for kasteration af sanja s killing. så bliver det min dyrlæge som skal gøre det.. Og føler hun sig i øvrigt er det ingen problemer fra min side.. Jeg tager gerne den retur og hun får sine penge retur.. Så er det vist debateret fra min side...
Venlig Hilsen Lene
nov 2008
Ja for mig er det en beynderlig indgangsvinkel at en killing er billigere uneutraliseret - ja, her og nu, men den bliver dyrere. Du burde som oprætter kunne få rabat, og så slipper dine killingekøbere for at have den hængene over hovedet og værre stresset over det. Ydermere er killinger på seks måneder væsentlig længere om at hele op og har større gener af ingrebet - så både killing og ejer for en langt bedre oplevelse hvis et er gjort hos oprætteren. Og du kan være 100% sikker på at dine katte ikke bliver brugt til noget de ikke skal bruges til - det kan iøvrigt sagtens nås inden de er 10 måneder gamle. Uheld kan ske - og de gør det.
Men sådan er vi så forskellige.
Du har helt ret, jeg syntes tråde som en her er en god debat værd. det syntes jeg fordi køberne skal opleve at køber man en racekat får man en usævanlig god oplevelse på alle punkter.
nov 2008
jan 2009
Har ikke lavet denne her tråd for at hænge nogen ud eller noget , gjorde det egentlig bare for at få mere information om sygdommen og operationen for min kats skyld , for jeg elsker ham og vil bare det bedste for ham !
Min dyrlæge har også fortalt at operationen bliver på den forkerte side af 3000kr , og det er altså mange penge . Faktisk dyrere end hvad jeg har givet for katten , men ligemeget hvad så vil jeg ikke have at opdrætteren skal købe ham tilbage , for jeg elsker ham ligemeget hvad ..
- Men ellers tak for alle jeres henvendelser..
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Kryptocid ?