{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kryptocid ?
  • #1   25. mar 2009 Jeg har også før haft en kryptocid, der fandt dyrlægen bare den "manglende" sten oppe i "maven" istedet, så den blev kastreret, men fik et par sting også

• #2   25. mar 2009 ja det kan blive større indgreb end normal kasteration, men det skal jo gøres, da han stadig blir voksen med alt det indbærer........... og han kan jo ikke bruges til at lave killinger, da han kan give det videre

• #3   25. mar 2009 Du skal vente med at kastrere til han er et halvt år. I mange tilfælde kommer den manglende sten. Er den ikke kommet på det tidspunkt skal der et større indgreb til. Fjernes den ikke fra bughulen er er større chnacer for er går kræft i den - og katten bliver hormonel på samme måde som en fertil han.

Einsteinere må ikke bruges i avl - det er arveligt.

• #4   25. mar 2009 Han skal heller iik bruges til avl , så det bliver iik noget problem smiley
    Jeg har faktisk læst noget om at stenene selv kan falde ud inden katten bliver 8 mdr. gammel , så man skal vente til han er så gammel og så få ham tjekket igen ?

• #5   25. mar 2009 Er det din skovkat? Hvis det er så meddel opdrætteren det. Han havde jo heller ikke testiklen da du fik ham - killingen er vaccineret og chekket af en dyrlæge - er bør være en anmærkning i sundhedsbogen.

Jeg har solgt sådan en er ikke var kastreret da han flyttede til sin nye ejer. Hun blev gjort opmærksom på det længe før jeg afleverede ham - hun gik til egen dyrlæge og spurgte hvad prisen var - det trak jeg fra købsprisen og skrev i kontrakten naturligvis

• #6   25. mar 2009 Ja, det er min skovkat.. Jeg er virkelig forvirret , fordi at i sundhedsbogen står der at hans kønsorganer er tjekket , men der står iik nogen fejl ved det ? , Men har opdrætteren så pligt til at betale for den operation eller ?

• #7   25. mar 2009 det kommer vel an på kontrakten hvad der er skrevet med, men rent moralsk burde hun gøre det.. efter min mening

• #9   25. mar 2009 Heidi

Er enig, giver mening med einsteienere smiley *s*
    Så har jeg lært noget nyt idag!

• #11   26. mar 2009 Jeg synes at det Lotte siger, nu lyder meget fornuftigt for begge parter, medmindre selvfølgelig at opdrætter er indstillet på at betale det hele. smiley

• #14   26. mar 2009 Lene,
    Alle kan producere en killing med kun een testikkel - enhver kan se en en pung er tom. Og er du ikke i stand til det bør din dyrlæge være det. - og notere i sundhedsbogen den mangler.

Småefekter som manglende testikkel og navlebrok er oprætterens ansvar at få udbedret (eller kompenserer prismæssigt for) i min ordbog.

Der er ingen grund til at fare op i det røde feldt og føle sig udhængt - hvad du moralsk føler dig forpligtet kommer ingen andre end dig og køber ved.

Denne situation kunne du ha' undgået ved enten at sørge for hvad du leverer til kæl er neutraliseret .- eller som i det her tilfælde hvor er er en mulighed for tiden får testiklen til at falde ned ha' indført manglen i kontrakten og den økonomiske konsekvens af det.

Jeg er noget chokeret det kan komme bag på dig testiklen mangler - og endnu mere din dyrlæge ikke har anmærket det - for den hopper ikke op igen i vaccinationsalderen.

Så jeg syntes ikke du kan tillade dig at lade din egen og din dyrlæges manglende indsigt gå ud over din køber - I to burde være de professionelle.

• #16   26. mar 2009 enig med krista N ...

• #17   26. mar 2009 Krista,
    det er vi bestemt ikke enige om. Katten er solgt med en synlig fejl som køber skulle være gjort bekendt med. Hvorfor skal hun betale ekstra for at få en kat der har en fejl, det kan jeg ikke se. Hun kan jo købe en der er fejlfri og ikke få den ugift.

En ukastreret killing, alene det virker besynerligt på mig - hvorfor er katten ikke kastreret, det kan vi jo så hver især have en forestilling om.

En fejl som opdrætteren skulle have gjort køber bekendt med. Om sælger har vidst den manglede eller ikke visdte det vides ikke, begge dele lige uproffesionet i mine øjne.

Jeg er dybt chokeret Krista, rystet i min grundvold. Så godt jeg ikke er en del af din verden. Når man læser dit indlæg i denne her tråd: Skrevet: 26-03-2009 05:39:03 - hvad får dig så til at vende 180 grader? hmmmmm

At katten ikke er solgt til avl berettiger da ikke til at påføre køber ekstra ukendte omkostninger - især ikke når de burde være kendte

• #19   26. mar 2009 Er stenen nede i pungen er den nede, den smutter ikke op igen.

Nogen kan have stenen siddende "på kanten" hvor den ikke er i pungen - den kan smutte ind og ud - de tilfælde plejer at komme ned. Smutterne kan man med lidt fingersnilde godt kastrere, men foretrækker at vente til de er nede, da det er fiskearbejde at få fat i sædstrengen

• #21   26. mar 2009 lis..
    Ja det virker nok besyndreligt på dig !!!!! Men nu er det sådan at jeg har valgt at mine killinger ikke bliver kastereret / stereliceret inden salg..
    Dem som køber killing af mig skriver under på at de selv får den kastereret/stereliceret inden den er 10 måneder. og sender dukmention på det.. Af samme grund betaler de heller ikke en formue for killingen..
    Nu du følger denne debat, så nøje har du sikkert også læst at skal jeg betale mer prisen for kasteration af sanja s killing. så bliver det min dyrlæge som skal gøre det.. Og føler hun sig i øvrigt er det ingen problemer fra min side.. Jeg tager gerne den retur og hun får sine penge retur.. Så er det vist debateret fra min side...
    Venlig Hilsen Lene

• #22   26. mar 2009 Lene du er stadig oppe i det røde felt .

Ja for mig er det en beynderlig indgangsvinkel at en killing er billigere uneutraliseret - ja, her og nu, men den bliver dyrere. Du burde som oprætter kunne få rabat, og så slipper dine killingekøbere for at have den hængene over hovedet og værre stresset over det. Ydermere er killinger på seks måneder væsentlig længere om at hele op og har større gener af ingrebet - så både killing og ejer for en langt bedre oplevelse hvis et er gjort hos oprætteren. Og du kan være 100% sikker på at dine katte ikke bliver brugt til noget de ikke skal bruges til - det kan iøvrigt sagtens nås inden de er 10 måneder gamle. Uheld kan ske - og de gør det.
    Men sådan er vi så forskellige.

Du har helt ret, jeg syntes tråde som en her er en god debat værd. det syntes jeg fordi køberne skal opleve at køber man en racekat får man en usævanlig god oplevelse på alle punkter.

• #23   26. mar 2009 Du har ret, jeg kan ikke forstå at hverken du eller din dyrlæge opdagede er manglede en testikkel? Denne tråds store mysterie:-)

• #25   26. mar 2009 Jeg vil lige nævne at jeg HAR kontaktet Lene inden jeg lavede den her tråd , og fortalte hende om problemet og hvad min dyrlæge havde sagt ..

Har ikke lavet denne her tråd for at hænge nogen ud eller noget , gjorde det egentlig bare for at få mere information om sygdommen og operationen for min kats skyld , for jeg elsker ham og vil bare det bedste for ham !

Min dyrlæge har også fortalt at operationen bliver på den forkerte side af 3000kr , og det er altså mange penge . Faktisk dyrere end hvad jeg har givet for katten , men ligemeget hvad så vil jeg ikke have at opdrætteren skal købe ham tilbage , for jeg elsker ham ligemeget hvad ..

- Men ellers tak for alle jeres henvendelser..

• #26   29. mar 2009 Den manglende sten kan godt nå at falde ned.. Jeg havde en der også var krypticid da han var 12 uger.. Den var fra august 2008.. jeg så ham sidste weekend g der havde den begge sten i pungen..Så hvis det er ok med opdrætter at vente og se tiden an mht til kastration og den ikke har damer den kunne komme til at parre,skulle det nok godt kunne vente.. Held og lykke med ham.

• #27   29. mar 2009 Sanja.. Jev ville finde en anden dyrlæge til at lave det indgrab.. for jeg har lige fået en pris hos en af landes bedst omtalte dyrlæger, og den vil ikke overstige 2000 kr..

Kommentér på:
Kryptocid ?

Annonce