{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er kryptocid
  • #1   31. dec 2007 kryptocid vil sige at kattens ene testikel ikke er faldet ned i pungen som den skal og sidder "fast" et sted inde i bugen på katten, dette er en ting som, min dyrlæge ihverttilfælde, altid tjekker når killingen er til sin første vaccination. Hvis katten er kryptokid skal testiklen opereres ud og man må ikke avle med katten.
    Mvh
    Thomas

• #2   31. dec 2007 Vores norske skovkat Jerry var kryptocid. Du kan se på et af billederne i hans album, hvormeget han måtte skæres op for at finde den ene sten, da han skulle kastreres.

• #3   31. dec 2007 min van basten var også kryptocid. Og måtte igennem en operation, stakkels dreng. smiley
    Nogle der ved hvad der gør de bliver det? mange siger det IKKE er arveligt?

Godtr nytår folkens smiley

• #4   2. jan 2008 Hejsa

skal vi diffenere "Kryptocisme" helt korrekt, så er det

Kryptocisme hvor begge sten/testikkel ikke er korrekt plaseret i pungen hos hankatte
    Monocisme er når den ene testikel ikke er korrekt placeret i pungen.

En kat med ukorrekte placerede sten er ofte ikke fertil, men det er arveligt - men jeg kender desværre ikke den korrekte arvegang, så det vil jeg ikke udtale mig om.

HIlsen Heidi og birmabanden

• #5   2. jan 2008 Hej Louise H

fik ikke lige svaret på, hvordan dyrlægerne opererer en manglende sten ned.

De går via bughulen op og finder testiklen. Den kan sidde flere steder på vejen ned fra bughulen og til pungen.

Det er meget vigtigt, at en kat får fjernet begge sten, idet de ellers kan være i øget risiko for at danne kræft i testiklerne.

Det anbefales, at en mono/kryptocid kat bliver kastrat inden den er 10 måneder, idet det ellers besværliggør operationen.

Jeg foretager normalt tidlig neutralisation på vores killinger, og har lige netop haft en monocid killing. Han ville jeg ikke have opereret, når han var så lille, idet det er et noget større indgreb end bare en kasteration. Så han blev lige et par måneder ældre for at få foretaget operationen.

En forventet pris på denne type operation fornemmer jeg er ca. dobbelt af normal kasterationspris.

Og køber folk en racekat, så er det en mangelvare hos katte jvf. købeloven, og derfor er det opdrætteren som skal betale for denne merudgift, med mindre er aftalt.

Hilsen Heidi og birmabanden

• #6   2. jan 2008 Con Meo

Ja han fik også foretaget et større indgreb, han var 6 måneder ca.
    men nu er han vores egen kæle potte herhjemme i stedet, så det kunne ikke være bedre smiley

Hilsen Louise og alle misserne smiley

• #7   14. dec 2008 Omkring 6 måneders alderen skal begge tesktikler være på plads og tydeligt kunne mærkes. Mangler der en kommer den næppe - den vil igså være tydeligst både at og mærke den mangler.

Begge skal ud - også den "manglende" som sikkert sidder i bughulen. På nogen katten mangler den helt - disse katte har ofte kun en nyre, og der er større risiko for kræft i den "gemte" testikkel

Fjernes den manglende ikke producerer han stadig hormoner og vil opføre sig som en fertil han. - strint og damesjov

Kommentér på:
Hvad er kryptocid

Annonce