655 visninger
|
Oprettet:
Mco udstilling... {{forumTopicSubject}}
håber i kan hjælpe mig lidt her.... har 3 mcoèr...
to hun katte og en han, vil gerne præve at ha dem med på udstilling i frederiks her 29/30 marts 2008.
han katten er dog kryptocid kan han stadig komme på udstilling?
hvad kigger dommerne på med pels og krops bygning?
Hvad er BIS?
og sidst men ikke mindst, hvem holder katten?
Nala kan ikke li når fremmede skal holde hende rigtigt som på udstilling... håber der er nogen der kan hjlpe med mine spærgsmål....
dec 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Katte: 13 Emner: 13 Svar: 201
Det er rigtig hyggeligt at være på udstilling hvis man kender nogen
Men det kræver en del forberedelse og er ret udmattende..
1. Du må ikke avle på en kryptocid hankat og han kan ej heller udstilles.. Har nogen sagt andet, har de taget røven på dig... Hvis du får ham neutraliseret, kan du udstille ham som kastrat.
2. Dommerne kigger som du selv skriver på pels og bygning.. Min Uno har en perfekt box eksempelvis.. Den skal ligne en firekløver og kroppen skal være kvadratisk -du kan finde nogle standarter rundt omkring.. Kig evt. på Jyrak.dk
3. En BIS er en Best In Show.. Det er en masse forskellige racer der kommer op imod hinanden til sidst på scenen for at kæmpe om dette i de forskellige klasser.. Men inden det skal de have en BIV og en NOM (Best In Variant - NOMinering til at BIS)
4. Du holder selv din kat når du skal op til dommeren, medmindre du ikke hører du bliver kaldt op så kommer der måske en stewart og henter din kat og putter den i buret oppe ved dommeren..
Til BIS på scenen er det stewarderne der holder kattene.. så må vi andre bare krydse fingre for at de opfører sig pænt
Håber du kan bruge det til noget..
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 23 Katte: 2 Emner: 131 Svar: 1.287
okt 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 37 Svar: 171
regnede med at nala skulle prøve lykken for hun er bare så flot og dejlig... prøver lykken så må jeg se hvordan det går første gang...
men perfect box og firklæver???
dec 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Katte: 13 Emner: 13 Svar: 201
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 23 Katte: 2 Emner: 131 Svar: 1.287
Mco udstilling...