{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

når folk vælger killing... {{forumTopicSubject}}

Har tænkt meget over dette, bare ved at kikke lidt i annoncer eller af egen erfaring ...
Man har en annonce med billeder på, og det første folk skriver - jeg er interesseret i den grå ... og ikke en dyt om hvordan killingen er ...
forstår hvis det er en race kat, man skal avle på, og på den måde arbejder i farver, men ellers - kan det ikk være lige meget om killingen er hvid rød eller grå ?
det må da komme an på dens temperament ...

valgte i jeres katte efter farven ?

det er svært med mine, da de alle er nogle som andre folk ikke ville have, eller vilde killinger som er flyttet ind..
hilsen betina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når folk vælger killing...
  • #1   18. mar 2009 Nu er jeg opdrætter så klart sundhed og udseendet betyder meget - hvad der også betyder meget er kattens personlighed, så kan jeg sagtens gå på kompromis med farven.

• #2   18. mar 2009 Jeg har slet ikke valgt mine nuværende katte efter farve. Jeg er gået efter personligheden. Men jeg har da nogle favoritter blandt farver, jeg er vild med røde katte, og så er jeg ikke så pjattet med tortie..

Men jeg tror altid jeg vil vælge efter temperament og personlighed. Det er det der drager og ikke om katten nødvendigvis er hvid, blå, bicolour eller tabby.
    Medea er et godt eksempel, ikke på det med farve, men personlighed, for jeg ville gerne have en exotic og gerne en han, men faldt for den lille langhårede uldtot og så valgte jeg hende.

• #4   18. mar 2009 De 4 af mine katte er "arvet" ved familier der ikke ønskede at have dem mere, så nej jeg har ikke valgt efter deres farve. At de 3 af dem så er sølvpersere handler måske mest om at jeg ikke har været interesseret i andet, men jeg har også set på en (enkelt) som jeg ikke ønskede, da dens personlighed ikke passede ind i min flok.
    Den sidste af mine katte er valgt fordi jeg kunne lide den, troede den blev langhåret OG var trtie, som jeg ønskede mig... At den så IKKe blev langhåret OG ikke kan passe sine killinger betød at den måtte steriliseres, men den bor her stadig fordi jeg er vild med dens personlighed *hehe*

• #5   18. mar 2009 Nu er jeg selv helt pjattet med hvide og tortie farvede katte, hvilket nok også godt kan ses under mine kattes profiler *s*
    Men nej, farven er bestemt ikke altafgørende, en gråstribet eller blå kat, han være ligeså dejlig, som alle andre smiley Og jeg vil til hver en tid, sørge for at kattens og mit temperament og sind passer sammen smiley

• #6   18. mar 2009 **valgte i jeres katte efter farven ?**

Næ, hvis jeg havde valgt efter farve, så havde jeg haft et sæt brunlig/sort makrelstribede uden hvidt. Og aldrig har jeg haft sådan en kat. Alle de katte, jeg har haft, er bare kommet på den ene eller anden måde - typisk blevet passet hos mig ... og er så blevet hængende af den ene eller anden grund.
    Hvis jeg nogensinde kommer ud for at skulle vælge kat, så vil jeg se på temperament og opvækst, og kemien mellem mig og katten (men vil altså ikke have hvide katte) dvs. hvis Bruno og Bjarne havde været hvide, så have jeg elsket dem lige højt for det - havde forelsket mig helt og aldeles i netop de to drenge og havde knyttet stærke bånd til dem, inden jeg overtog dem.

• #7   19. mar 2009 Som mangeårig opdrætter har jeg tit oplevet, at folk indledningsvis søger en bestemt farve, men når de så kommer og oplever killingerne, er det en helt anden, de forelsker sig i.

Første gang jeg oplevede det, var da en familie ledte med lys og lygte efter en sølvtabby-killing. De havde været mange steder og kun set brun-tabbyer, men nej, det <b>skulle</b> partout være sølv.

Jeg havde sølvtabbyer, endda meget klare i sølvet, men da familien kom, forelskede de sig i en ... bruntabby smiley
    (De tog for øvrigt en sølvtabby også, da jeg aldrig sælger killinger som alene-katte).

• #8   19. mar 2009 Enig mega....da jeg kiggede efter hankat, gik jeg efter en rød....men det var Tango jeg faldt for...

• #10   19. mar 2009 hos os er det klart kattens tempermang, ikke så meget dens fsrve,

men vi har da en bengalsk ,bl hun blev valge efter udsende, hun var for os, bare lige så smuk, som hun er sød

men primær er det kattens adfær, tempermang osv

• #11   19. mar 2009 nu er det megetrace katte i beskriver - og der er jeg helt med på at farven kan betyde en del - især hvis man skal arbejde videre med avlen ..
    Men synes der er en ekstrem efterspørsel på røde hus katte, eller helt sorte, hvor jeg måske synes det er lidt lige meget...

Sidste år da jeg havde killinger rimgede der en ung pige - hende og kæresten søgte 2 killinger - om jeg havde flere ... Ja det havde jeg - om det var nogle specielt på billederne de havde udset sig .. (det plejer jo at være sådan) men NEJ - hun ville gerne fortælle lidt om sig selv om så måtte jeg vælge 2 som jeg troede ville passe til dem, og som var gode sammen ...
    Det var helt specielt, en dejlig oplevelse ...

Hun forstod at det er mindst lige så vigtigt at killingerne var glade for hinanden, og passede til dem, end hvad farve de havde....

• #12   19. mar 2009 Farve er det mindst vigtige.
    Har også haft killinge køber der kommet og har set på en killing og så har forelsket sig i en anden.
    Ang . huskat ja så elsker jeg røde katte men jeg har hvid huskat (er elllers ikke så så glad for hvid) Men han er mors dreng og jeg elsker ham højt.
    Som opdrættet af en race hvor der mange farve tilladt. Skal man være farveblind. Og vælge den killing som er bedst typet og med den bedste temp.
    Og som kælekillinge køber ville jeg nok vælge den killing som jeg synes passer bedst ind i familien , og ikke kun gå efter farven.

• #13   19. mar 2009 Syns ikke hvis man køber en kat som kælekat at man kan beslutte sig før man har set hele kuldet..

• #14   19. mar 2009 Som opdrætter har jeg aldrig hele kuldet til salg - og jeg vælger først, den killing der kan berige mit opdræt. Derefter vælger dem dr har købt kat af mig før - derefter er der frit slag, hvis altså kemien og holdningerne passer.

Kommentér på:
når folk vælger killing...

Annonce