passe andres dyr når vi har 2 katte. {{forumTopicSubject}}
hej..
nu bliver jeg nød til at spørge da jeg får afvide at jeg ikke kan gøre dette mod mine 2 katte på 7 mdr.
MIg og min kæreste har bestemt os for at passe andres dyr, hjemme ved dem eller ved os.
det vil sige hunde f.eks. hjemme ved os, dog kun 1 af gange til at starte med, og max 2.
Folk siger at vores katte ikke vil kunne finde ud af det, derfor har min familie meget imod at jeg vælger at passe hunde ved mig selv.
det skal siges at jeg godt er klar over at kattene og hunden skal være adskilt fra hinanden, og bare se hinanden. men tænker at de vil vel lærer det med fremmede hunde, og de kan altid bare kravle op i deres krasetræ og ind i soveværelset når de vil havde fred, der vil hundene ikke komme ind.
er jeg så ond? som min familie siger?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Og er hundene vant til katte??
Hvis de ikke er er jeg nok tilbøjelig til at give din familie ret, ikke at du er ond, men at du ikke tænker nok på dine kattes stress niveau..
Katte bliver meget let stressede når deres hverdag ændres og nye dyr kommer ind i huset, nogle katte har ro nok i sig selv til at omstille sig, men andre stresser vildt..
Men et er vigtigt det er at hundene er vant til katte og ikke jagter kattene og respektere at det er kattene der bor der og hunden der er på besøg, hvilket også er vigtigt at i respektere, kattene skal ikke have ballade for at følge deres instinkter, de bor der jo, hunden er på besøg og må indordne sig..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 41
hundene får ikke lov til at løbe efter vores katte, uden det er leg fra vores katte side.. jeg er godt klar over det ansvar det giver, og hvad mine 2 katte siger til det.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Alene det at hunden er i huset og de kan høre og lugte hunden, kan stresse en kat rigtig meget..
Jeg syntes personligt ikke det er en god ide..
Jeg ved jeg på et tidspunkt passede en kat med killinger for en kammerat, de 2 katte var aldrig sammen, men kunne høre og lugte hinanden, og min kat var lidt stresset i perioder i den til jeg havde hende i pleje, det var en nødsituation, så derfor gjore jeg det, jeg ville aldrig have gjort det for sjov, kun fordi det var et spørgsmål om liv og død for 4 skønne killinger gjore jeg det..
Min kat kom fint igennem det, men det gav lidt stress, når hun kunne høre mismor miave for opmærksomhed..
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Det stresser katte ENORMT meget, når der sker noget så drastisk i deres hverdag og de ligepludselig skal dele territorium med det nye fremmede væsen og når det kun er for en uge eller to, så synes jeg det er en skide dårlig ide.
Hvad siger dine katte til hunde? Hvad siger hundene til dine katte? Det er nemt at sidde og sige "hundene må ikke jagte kattene", hvis hundene ikke er opdraget til ikke at jagte katte. Worst case kan i risikere at passe en hund, der ser jeres katte som byttedyr (behøver jeg sige mere?)
Vil ikke sige du er ond, men MEGET ubetænksom, det synes jeg du er.
Hvis du skal passe andres dyr, så gør det i deres eget hjem.
apr 2013
feb 2012
Din brors hund, som du kender, kan jeg til dels se en ide i.
Men fremmede hunde ved du ikke hvad har med af lopper og orm, som kan smitte dine katte (ja, det ville også gælde fremmede katte, hvis de gik udenfor). Og du ved ikke hvad kattene vil sige til en fremmed hund eller hvad en fremmed hund vil sige til dine katte. Det er bare dumt i mine øjne og synd for dine katte
apr 2013
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
apr 2013
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
Problemet bliver når du tager hunde med hjem som ikke plejer at være der.
du vil bliver meget ked af det hvis der sker dine katte noget bare fordi du lige vil passe en hund. nogle hunde syntes at det er sjovt at jagte katte, også selvom at det bare er leg. Desværre kan en hund altså brække ryggen på en kat. Omvendt kan du også risikere at katten tager ved hunden, og det kan være en skade på et øjne - kender nogen hvor deres egen kat tog deres hvalp, med det resultat at hunden mistede synet på øjet.
hvis du syntes at det er sjovt at passe folks hunde, så lad hunden blive i eget hjem. Dels har de det meget bedre af det, og så har dine katte deres hjem i fred
apr 2013
feb 2012
De kan ikke have ret til hele huset, hvis der skal lukkes døre
apr 2013
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Du skal vide, at hver ny hund vil være en omvæltning, på den måde, at selv om dine katte acceptere en hund, er der ikke sikkert det gælder den næste, og det samme med hunde, selv om de bor sammen med en kat, kan de godt jage med den de ikke kender, ( min datters hund bor sammen med en kat og jager mine min tidligere kat jagede han ikke med, for Manne blev bare siddende og fortalte den lille dumme hund, at han kunne da bare komme over og få klø
Så nej Diesel er ikke velkommen, det giver for meget stres, så hellere hilse på hunde gennem hegnet i haven.
apr 2013
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Hvis min hund blev passet i et andet hjem og jeg ikke viste der også var katte, ville jeg blive rasene, hvis der skete min hund noget feks et ødelagt/skadet øje. Da det nogle gange kan være svært at styre en hund <b>man ikke kender,</b> selv om man har den i snor.
Dine katte kan sagtens mærke/høre om der er et andet dyr/hund i hjemmet, selv med lukkede døre, da de ikke er vant til fremmede hunde i deres eget hjem, de kan lugte om det er en de kender eller ej og det vil stesse dem rigtig meget og de bliver måske meget usikker om der nu er flere hunde, når de kommer i de/det rum hundene har været i...Det vil blive et stresset hjem for dine katte.
Du skriver: "" jeg stopper hvis det på nogen måde skader mine katte.""
Så kan det måske være det for sent.
feb 2012
Og ja, hvad hvis kattene skader hunden? Kradser et øje ud? Det kan være så vanvittigt dyrt.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Lad være, din familie har fuldstændig ret.
Hvis du vil passe dyr, så er det i deres eget hjem.
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
Det er fint, at du søger efter en "second opinion" herinde, efter at have modtaget råd om at lade være fra din familie, men du er her også på det kraftigste blevet opfordret til at lade være - og immervæk af en relativ stor flok med flere yderst erfarne katte-entusiaster, som ved, hvad de taler om. Måske det var en god idé, at lytte til det?
Det er ikke for at give dig et hak over snuden, men jeg tror, at alle herinde prøver at råde dig til at gøre hvad der er bedst for dine katte - og det er uden tvivl at lade være med at tage hunde i pasning.
passe andres dyr når vi har 2 katte.