Råber på hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej katte-elskere!
Jeg har lille Charlie på ca 5-6 måneder. Jeg er ikke helt sikker på hvor gammel hun er - jeg fik hende ret tidligt, da moren ikke ville kendes ved hende. Men hun har ikke fået sine forreste kindtænder endnu, så helt 6 måneder er hun nok ikke. Hun er blevet rykket lidt frem og tilbage pga en del flytning for mit vedkommende, hvilket selvfølgelig kan gøre en kat lidt kuldret. Men hun vrider sin krop på gulvet hele tiden og leger meget, så jeg går udfra hun er faldet til nu.
Problemet er at hun piver utroligt meget, og det er som om hun er sulten hele tiden. Hun får ca. 60g Royal Canin killingefoder om dagen. Min kæreste og jeg har snakket om at hun måske er blevet kønsmoden, da hun også går og "bakker med rumpen", så snart man rører ved hendes hale eller bagben.
Hvornår må man sterilisere en killing? Og tror I det er svaret på hendes piveri?
Hun har været vant til at gå med sin bror indtil hun var ca 3 måneder, så jeg tænkte det måske kunne være fordi hun savnede ham - Kunne det hjælpe at få en ven til hende?
Håber I kan hjælpe mig
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
okt 2008
Følger: 2 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 33
Er det klogt at lade hende have mad hele tiden? Det skal lige tilføjes at hun er en indekat..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
En killing skal have alt det foder den kan spise hele døgnet rundt
okt 2008
Jeg har 3 forskellig slags foder til hende. RC, Eukanuba og Iams. Jeg ved min mor fik Eukanuba med når hun har købt racekillinger, men der er vel ikke SÅ meget forskel på foder til racer og til huskatte?
Jeg er super glad for jeres svar, det vil garanteret sætte en stopper for problemet.
Missemor* - Jeg har lagt nogle billeder ind til det afstemningssjov der
okt 2008
Hvordan er det det foregår mht neutralisering af katte? Hvor lang tid tager det, og hvor lang tid går der før hun er ovenpå igen? Husker simpelthen ikke hvordan det hænger sammen (Det er længe siden min mor har haft kat)
Jeg er da helt tosset med det site her, det skal jeg vist til at bruge noget mere
okt 2008
http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=28931&ipc=99138
okt 2008
Det her gør mig endnu mere sikker på hun skal neutraliseres, og at det ikke er så slemt. Jeg kan så godt lide når hun sover. Hihi
Jeg har oplevet at nogle kattes personlige ændres ved neutralisering, mange bliver utrolig trætte og dovne bagefter (Ikke at mange katte ikke er det i forvejen. Hæhæ) - Men det er vel forskelligt fra kat til kat - eller hvad?
okt 2008
Mht at anskaffe sig en kat til - Har I haft nogle problemer med at have to hunkatte til at gå sammen? Jeg hælder nemlig mest til at få en ung dame mere, men min kæreste mener det er klogest at få en hankat, da han er sikker på de bedre kan enes... Hmm??
okt 2008
TUSIND tak for dine svar, Missemor og selvfølgelig også alle jer andre.
Nu er min lille Charlie også stemt ind!
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 67 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.733
og mht. foder så siger jeg som de andre. lad foderet stå fremme døgnet rundt, det gør jeg osse .. og mine er ikke tykke.. de kan tværtimod komme til at forsluge sig hvis de kun får mad nogle gange om dagen ...
okt 2008
Jeg vil prøve det med foderet! Får helt dårlig samvittighed nu
feb 2008
mht. det med foderet, så skal du da ikke få dårlig samvittighed. katten er jo ikke sultet. og man lære jo hele tiden nye ting.. jeg har selv lært en hel masse ting herinde
jeg har inviteret dig ind i mine grupper herinde.. håber du godkender
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Jeg vil bare sige, at du skal ikke regne med at katten ændrer personlighed, fordi den bliver neutraliseret. Men du slipper for de "personlighedsforstyrrelser" en løbetid kan medføre og katten slipper for at være stresset og gå fra foderet fordi den kun tænker på hanmissekatte.
Og så vil jeg da også anbefale en misser mere, det vil hun elske og det er meget sjovere at have to katte end en
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
Mine katte blev begge neutraliserede, som små killinger, før jeg fik dem hjem, så jeg ved ikke, om de har ændret adfærd, i forhold til, hvis ikke de var neutraliserede. Avalon har krudt i r.... og render rundt og leger konstant, selvom hun er steriliseret. Cody han er en lidt doven hankastrat, men vil også gerne lege og jage, men ikke hvis der falder en dejlig solstråle, på hans stol. Så ligger han hellere dér og sover ;o)Men han er gerne ude i haven hele dagen, for at lege, hvis vejret er godt.
okt 2008
Det er dejligt at vide at hun højst sandsynligt forbliver sig selv!
Nu er jagten på en killing mere sat igang, så jeg håber bestemt det går hurtigt. Hvis nogen kender nogen med killinger nær Aalborg, så må I meget gerne råbe højt
feb 2008
okt 2008
Men du har ret, det er ikke nemt at finde lige nu. På diverse internater synes jeg kattene er lidt ældre end jeg ønsker dem, vil helst have dem fra de er "meget" små Men tak for linket. Og jeg har accepteret dine grupper!
feb 2008
Killinger skal jo være 12uger før de må komme fra moren nu .. det ved jeg ikke om du ved.
okt 2008
Men så vidt jeg kunne se, var der ikke nogen killinger i øjeblikket
feb 2008
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
okt 2008
Helt rigtigt - jeg har også opdaget at de fleste mor-misser er gravide nu, så det bliver så spændende om nogle måneder
Råber på hjælp!