{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

kat på køkkenbordet??? {{forumTopicSubject}}

ja min kærestes moster ringede idag til mig, hendes kat hopper på køkkenbordet og er i alt og når de opdager ham er han ligeglad indtil de klapper i hænderne og "råber" af ham. de har prøvet de der sprøjte flasker taget fat i ham bestemt men han er ligeglad. han er et halv år gammel...

tænkte jeg ville høre her og pleace hjælp, hun opgiver ham snart hvis ikke det ændre sig bare lidt og har jeg sagt hun endelig ikke mnå

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kat på køkkenbordet???
  • #1   16. okt 2009 Man kan godt lære en kat, at den ikke må være på bordet - og så hopper den kun op når man ikke ser det........ ;O)

Hun må bare sørge for at der ikke ligger noget på bordet som kan være interessant for katten.... f.eks. mad.

• #2   16. okt 2009 en kat plejer ikke hoppe op på den måde mine har ihvertfald aldrig

• #3   16. okt 2009 Herhjemme kan det ikke hidse mig op at mine katter lige hopper op på bordet ! jeg går nu bare hen og sætter dem ned på gulvet hvis der skulle være noget de gerne ville ha fat i :0) ..... Ja og sådan er katte nu engang gud være med det

• #4   16. okt 2009 hun skal ha en god toldmodighed og blive ved med at gøre det samme igen og igen.
    det er bedst hvis hun kan blokkere for katten hver gang og sige klart NEJ ellers skal hun tage katten og sige NEJ også sætte på gulvet og sige DYGTIG mens hun giver noget guf...
    det kunne nok være sjovt for katten hvis hun smider lidt ned på gulvet af gange så katten skal "jagte" dem...

men det nemmeste er at lukke døren ud til køkkenet så den ikke har mulighed for det....

min kat må ikke være på køkkenbordet og det er han heller ikke, jeg har mulighed for at lukke døren der ud til så jeg ved med sikkerhed at han ikke kommer der op...

mette.
    jeg må sige at jeg ikke bryder mig om at du siger katten skal til et andet hjem bare fordi man søger råd om "opdragelse" af sin kat.
    at opdrage sin kat er ikke skadeligt for den, selvføgelig skal den ha lov til at være kat men den kan godt lære at der er nogle ting den ikke må. ligesom at lære den triks kan man lære den ikke at være på bordet.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #5   16. okt 2009 Killingen er jo kun 24 uger og i den alder vil de prøve igen og igen, ligesom et 2-3 års barn vil. Den er i den alder hvor den ikke rigtig forstår et nej, men det kommer når den bliver lidt ældre. Har selv en killing på 22 uger og ham må jeg også sige nej til hele tiden, han skal jo lige lære os mennesker at kende og forstå der er ting som er narturlig for katten, som vi mennesker ikke vil have. smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #7   16. okt 2009 Ja vende dem af med at hoppe på køkkenbordet kan man desværre ikke, de vil helt sikkert alligevel hoppe der op når man ikke er hjemme eller er i et andet rum og ikke lige ser det. smiley

• #8   16. okt 2009 Mine katte har aldrig rigtig gjort det... vil simpelthen ikke ha det.... de har gjort det få gange, men det handler om at vænne dem af med det.... Nemo er begyndt på det her det sidste stykke tid, men han ved godt han ikke må... så snart jeg går ud i køkkenet smutter han med det samme ned... så det handle bare om tålmodighed....

• #9   16. okt 2009 Katte elsker højder og derfor er det naturligt for dem at søge op på borde, stole, køkkenborde, reoler, skabe osv. Desuden er der varmere ved loftet end ved gulvet, måske også en årsag til at katte søger op i højderne og desuden har de et bedre overblik over deres "territorium".

Man kan ikke forvente at en killing på 6 mdr. skal kunne forstå den ikke må hoppe op på bordet. Der er ikke andet at gøre end at blive ved med at tage den ned, hver gang man ser den deroppe. Om den nogensinde vil lære det er jeg i tvivl om, da de fleste katte alligevel blæser på de regler når man ikke er hjemme. Vil man være sikker på katten ikke går på ens køkkenbord er det bedste at lukke døren til køkkenet.

Hos mig render alle 5 katte på bordet. Det er ikke noget problem, da det blot kræver lidt ekstra aftørring af det og på den måde ved jeg, det er rent inden jeg går i gang med at lave mad.

• #10   16. okt 2009 vi har 3 katte,de er ALDRIG på bordene,jeg syns det er ULÆKKERT..med hår osv.der hvor man også har madvarer...de KAN lære det ved at sige et bestemt Nej..og løfte dem ned..mange gange...og der har Aldrig været spor af dem når vi ik er her..men de er også ude katte måske de får dækket deres behov med at kravle op her og der....

• #11   16. okt 2009 Mine katte er aldrig på køkkenbordet.. den store har gjort det er par gange hvor efter jeg har taget ham ned.. Man kan godt lære dem at de ikke skal være specielle steder.. men kræver nok lidt tålmodighed..
    Køkkenbordet er så det eneste sted mine ikke er smiley

• #12   16. okt 2009 mange tak siger jeg videre

• #13   16. okt 2009 Så lidt.. tror bare det er en god omgang tålmodighed man skal have.. og så skal de bare tages ned hvergang.. men katte er ikke altid lige samarbejdsvillige.. smiley

• #14   17. okt 2009 en så ung kat kan man ikke forvente kender "alle menneskets regler".

Katte kan lide at være oppe i højde. De kan prøve at anskaffe et kattemiljø, eller lave nogle hyggepladser til katten andre steder højt oppe.

mht. katte skal der stor tålmodighed til når de er killinger, men det er vel også noget man har overvejet inden man anskaffer sig en kat...

• #15   20. okt 2009 nemlig har jeg også sagt til dem ;.) og den har masser af hygge steder i højder den må stort set være alle andre teder end lige der

• #16   20. okt 2009 måske man kan prøve at bruge noget "gå væk kat" smiley

• #17   21. okt 2009 ja har godt haft tanken smiley for han gør det for og komme til mad, det er sgu lidt ulækkert ens kat måske har satog gnasket i ens mad

Kommentér på:
kat på køkkenbordet???

Annonce