{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.373 visninger | Oprettet:

Christina S
Christina S
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

Anskaffelse af killing {{forumTopicSubject}}

Hej,
Min kæreste og jeg er på udkig efter en killing og har været ude hos en privat og været forbi et dyreinternat. Men hvad skal man kigge efter når man vælger en killing? Er der nogle faresignaler man skal være opmærksom på? Er det vigtigt om killingen har fået ormebehandling og vaccine inden de flytter hjemmefra?
Håber der er nogen som kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anskaffelse af killing
  • #1   22. jul 2008 Jeg ville se efter, om kuldet og deres mor ser sunde raske og velnærede ud.
    For mig ville det også være vigtigt, at de ikke må flytte hjemmefra, før de er 12 uger.
    Hvis de har adgang til det udendøres, skal de have fået mindst én ormekur inden flytning.
    Mindst én vaccination er også en god ting - killinger skal jo vaccineres to gange... enten ved 10 og 14 uger eller ved 12 og 16 uger.

• Christina S
    Christina S Tilmeldt:
    jun 2005

#3   22. jul 2008 Tak for de gode råd. Betyder det noget, hvis killingen ikke er blevet vaccineret enten ved 10 og 14 uger eller ved 12 og 16 uger?

• #4   23. jul 2008 jeg kan varmt anbefalde hittekilling.dk

men ja, man kigger på om katten er sund og rask og kontaktsøgende..

og så er det en god ide at lytte til ens mave fornemmelse.. hvis maven skriger NEJ så er det ikke den killing i skal have..

Husk aldrig at købe en grundet medlidenhed

• #5   23. jul 2008 Som Lis også skriver, vil både I og kattene have glæde af, hvis I anskaffer to killinger, og især hvis I bor i lejlighed.

Uanset hvor meget tid, man bruger på sin kat, kan man ikke erstatte selskabet af en anden kat. Ofte er man på arbejde om dagen, har travlt, når man kommer hjem med madlavning, måske børn, gæster, se TV, måske en tur i byen og om natten helst sove i fred og ro.

Hvor meget reel tid er der så til katten?
    Man deler IKKE dens opmærksomhed og kærlighed med en anden kat, men får tværtimod dobbelt så meget, ti gange så mange sjove oplevelser og sidst, men ikke mindst: Man kan gå hjemmefra med god samvittighed.

Og under alle omstændigheder: Der skal en kat til at slikke en kat bag øret!

To må man være .... mindst!
    Mange opdrættere deler denne holdning og tager også konsekvensen deraf, så man ved køb af to killinger giver en pæn "mængderabat".
    Det samme gør internaterne.

De tilbagemeldinger, jeg selv i tidens løb har fået fra killingekøbere, er da også uden undtagelse: 'Aldrig nogensinde kun én kat'.

Held og lykke!

• Christina S
    Christina S Tilmeldt:
    jun 2005

#6   23. jul 2008 Hm... god pointe med to katte, det vil jeg helt sikkert overveje og se om jeg kan få kæresten med på den smiley

Kommentér på:
Anskaffelse af killing

Annonce