{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

hvad vil I anbefale?? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har et lille spørgsmål, eller rettere 3.

Hvor tidligt må man sterilisere en hunkat?

Er det totalt fjollet at sterilisere hende, når hun er indekat?

Hvis hun bliver steriliseret, kommer hun så ikke i løbetid (eller hvad det nu hedder, når det er en kat)?

Håber at der er nogen som kan vejlede mig omkring disse spørgsmål - på forhånd TAK!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad vil I anbefale??
  • #3   28. feb 2009 min dyrlæge sagde 5-6 md.
    alle mine er neutraliserede selv om de er indekatte. man bliver hurtigt træt af at høre dem rende rundt og tude, også om natten smiley hold da op bonnie var irriterende da hun kom i løbetid...

• #4   28. feb 2009 Tak skal I ha' alle sammen - jeg vil godt nok også være ked af hvis hun skulle smutte ud og derefter komme hjem med killinger, så... Ja, hun skal helt bestemt steriliseres. Vidste faktisk ikke at hunkatte også kan finde på at strinte - det gør mig i hvert fald endnu mere sikker i min beslutning.
    Endnu en gang TAK!!

• #5   28. feb 2009 God beslutning Mona smiley din kat vil elske dig for det.
    Det er klart det bedste valg for katten, da den så ikke længere skal rende rundt med alle disse hormoner i sig, og kan bare nyde livet og slappe af smiley

Jeg vil altid anbefale tidlig neutralisering (ca. 11-13 ugers alderen), da en killing kommer sig langt hurtigere over indgrebet og narkosen. En killing leger allerede om aftnen den kommer hjem. En voksen kat kan være "mærket" i lang tid.
    Nogle dyrlæger foretrækker ikke at gøre det i så tidlig en alder, specielt ikke på hunkatte, da det er et større indgreb. Prøv at find en god dyrlæge som har gjort det mange gange med success før.

• #6   28. feb 2009 Min hunkat fik opdrætterne steriliseret, da hun var 14 uger gammel. Samme aften, (eller var det dagen efter?? Det kan jeg ikke huske) kom hun hjem til mig. Hun legede og var meget kælen og fuld af spillopper, lige med det samme, og var bestemt ikke mærket, efter operationen :o)

• #7   28. feb 2009 Mona - Husk også at få hende øretatoveret (og registreret) i forbindelse med neutraliseringen.

Det er nemlig ret nødvendigt især for indekatte, for smutter de ud ved en fejltagelse, er det noget nær den eneste mulighed for at få dem hjem igen.

PS: Jeg har i flere år fået mine hunkillinger neutraliseret i 13-ugers aæderem og altid uden problemer, men det forudsætter selvfølgelig, at dyrlægen er obs på narkose, varme og killingens blodsukker.

• #8   1. mar 2009 sandra L: HAHAHAHAHA.... Undskyld, men fik din hunkat opdrætterne steriliseret?? Forhåbentlig var det opdrætterne som fik hunkatten steriliseret smiley

• #9   1. mar 2009 Min hunkat fik opdrætterne steriliseret, da ....

Sætningen er korrekt nok.
    Den grammatiske tegnsætning vil være:
    *trekant* (=genstandsled) under hunkat,
    *o* (= udsagnsord) under fik
    *x* (= grundled) under opdrætterne

• #10   2. mar 2009 DK MISLING .

*ROFL* :oD Hahahhaahahahaha!! Jeg havde slet ikke læst det sådan ;o) Nu er jeg selv total flad af grin!!!
    Opdrætterne fik selvfølgelig min hunkat steriliseret ;oD Det var skræmmende, hvis det var omvendt!!

• #11   2. mar 2009 *Mega* .

Tak ;o)
    Jeg havde ikke tænkt over at sætningen kunne misforståes :o) Men jeg skulle måske have sat kommaer.... Jeg har altid været rigtig dårlig til grammatik ;o)

• #12   2. mar 2009 Mega, jeg ved godt at sætningen er korrekt nok, men når man læser den hurtigt igennem, kommer man altså til at undre sig lidt, og fik et malplaceret billede i hovedet smiley

haha.. jamen godt jeg kunne bidrage til dagens grin smiley

• #13   2. mar 2009 selvom det ikke var mig som skrev det smiley

Kommentér på:
hvad vil I anbefale??

Annonce