677 visninger
|
Oprettet:
hvad vil I anbefale?? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har et lille spørgsmål, eller rettere 3.
Hvor tidligt må man sterilisere en hunkat?
Er det totalt fjollet at sterilisere hende, når hun er indekat?
Hvis hun bliver steriliseret, kommer hun så ikke i løbetid (eller hvad det nu hedder, når det er en kat)?
Håber at der er nogen som kan vejlede mig omkring disse spørgsmål - på forhånd TAK!
jun 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 95 Svar: 262
alle mine er neutraliserede selv om de er indekatte. man bliver hurtigt træt af at høre dem rende rundt og tude, også om natten hold da op bonnie var irriterende da hun kom i løbetid...
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 33
Endnu en gang TAK!!
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Det er klart det bedste valg for katten, da den så ikke længere skal rende rundt med alle disse hormoner i sig, og kan bare nyde livet og slappe af
Jeg vil altid anbefale tidlig neutralisering (ca. 11-13 ugers alderen), da en killing kommer sig langt hurtigere over indgrebet og narkosen. En killing leger allerede om aftnen den kommer hjem. En voksen kat kan være "mærket" i lang tid.
Nogle dyrlæger foretrækker ikke at gøre det i så tidlig en alder, specielt ikke på hunkatte, da det er et større indgreb. Prøv at find en god dyrlæge som har gjort det mange gange med success før.
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Det er nemlig ret nødvendigt især for indekatte, for smutter de ud ved en fejltagelse, er det noget nær den eneste mulighed for at få dem hjem igen.
PS: Jeg har i flere år fået mine hunkillinger neutraliseret i 13-ugers aæderem og altid uden problemer, men det forudsætter selvfølgelig, at dyrlægen er obs på narkose, varme og killingens blodsukker.
nov 2007
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Sætningen er korrekt nok.
Den grammatiske tegnsætning vil være:
*trekant* (=genstandsled) under hunkat,
*o* (= udsagnsord) under fik
*x* (= grundled) under opdrætterne
dec 2006
*ROFL* :oD Hahahhaahahahaha!! Jeg havde slet ikke læst det sådan ;o) Nu er jeg selv total flad af grin!!!
Opdrætterne fik selvfølgelig min hunkat steriliseret ;oD Det var skræmmende, hvis det var omvendt!!
dec 2006
Tak ;o)
Jeg havde ikke tænkt over at sætningen kunne misforståes :o) Men jeg skulle måske have sat kommaer.... Jeg har altid været rigtig dårlig til grammatik ;o)
nov 2007
haha.. jamen godt jeg kunne bidrage til dagens grin
nov 2007
hvad vil I anbefale??