{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Hvad vil den? {{forumTopicSubject}}

Halløj, jeg håber på lidt hjælp til forståelse af den ene af mine killinger...

Jeg fik dem hjem i lørdags. Om morgenen hænger de begge to omkring benene på mig og spinder og mjaver. (de der lidt pivede killinge mjav).

Og så har jeg givet dem mad som jeg plejer, de går med ind i stuen og den ene af dem bliver sådan lidt ved med at mjave det det jammerlige "skrig"...

Så spørgsmål er: Hvad er det lige han vil have?

Ved godt det lyder lidt dumt, men vil jo gerne kunne forstå det.. De bliver nusset og går og spinder, men han mjaver alligevel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad vil den?
  • #1   2. dec 2009 Hvis den ellers opføre sig, som den anden killing og ser sund og rask ud, så er det sikkert bare opmærksomhed den vil have ;o)
    Jeg har to katte på 6 år, der konstant miaver og går rundt om benene på en, for at blive kælet for ;o) Nogle gange er det så slemt, så de næsten spænder ben for os. Og de bliver kælet rigtig meget med. De har bare et stort kælebehov ;o)
    .... Måske den bare har et større behov for kontakt!!?? Men det er selfølgelig bare et gæt, uden at have set kattens adfærd...

• #3   2. dec 2009 "... Og så har jeg givet dem mad som jeg plejer"

Hvordan plejer?
    Hvis de får afmålte portioner, som de spiser op, kan det være forklaringen.
    Killinger - og voksne katte også for den sags skyld - bør have fri adgang til i hvert fald tørfoder døgnet rundt. Vådmad kan man så give dem ved siden af.

Men vend lige tilbage, inden jeg kaster mig ud i en længere forklaring smiley

• #4   2. dec 2009 De har mad til rådighed hele dagen, de får bare mad om morgenen af ren og skær vane, de får selvfølgelig også hvis der ikke er ret meget.

Har også tænkt lidt på om det er lidt hvemve endnu... Har trods alt kun haft dem siden lørdag...

Og hvis det er kontakt de vil have, er det så ikke lidt underligt at de gør det selv om man nusser dem..?

Og det er kun når man sådan lige nå man står op, eller lige er kommet ind ad døren....

Så mon ikke det bare er lidt piveri og opmærksomhedssøgen...? Og at de lige skal vænne sig til rutinen herhjemme...?

• #5   2. dec 2009 Så tror jeg, det er fordi den søger tryghed og kontakt.
    Tag den op og nus den, når den piver, så vil den fremover betragte DIG som en "reservemor". Den har nok også behov for at føle mere tryghed end den anden killing.

• #6   2. dec 2009 Jeg tror også, at det bare er søgen efter opmærksomhed, kontakt og tryghed :o) For nogle katte skal der bare <i>meget</i> til ;o) (f.eks. min hunkat... Hun <i>kan</i> ikke få nok opmærksomhed, kælen, og nussen, hehe).

Kommentér på:
Hvad vil den?

Annonce