{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Pernille D
Pernille D
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 26

Hvad vil i råde til? {{forumTopicSubject}}

Skal måske have en kat. smiley

Ja, jeg skriver måske, for jeg har en hund. Man siger jo at hunde og katte sagtens kan leve sammen. Men der der bare lige et problem. Hvis min hund (pekingeser) ser en kat løber fanden i ham. Han løber efter dem og hører slet ikke efter når vi kalder på ham.
Han har aldrig ''fanget'' en af dem, så jeg ved ikke hvordan han ville reagere. Hvis det er, ville i so tro at det er bedst med en killing eller voksen? Min ven har nogle killinger han skal af med. De bor ikke indenfor, men i en garage. Men de er ok tamme. Men lidt tilbageholdene. De er hverken øremærket, neutraliseret, har fået ormekur eller været hos dyrlægen. Hvis jeg skal have fra ham, sørger jeg selvfølgelig for at det bliver gjort. En anden mulighed ville jo være at få en fra internatet. Det er bare at min ven skyder killingerne, hvis han ikke kommer af med dem.. smiley Så føler mig nærmest nødt til at tage en af dem, og håbe på resten også bliver afsat. Hvad synes i og hvad ville i råde mig til?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad vil i råde til?
  • #1   12. sep 2007 Hmm ja ... Jeg ville nok vælge en killing .... Chancen for at hunden gør en killing noget tror jeg er mindre.....
    Men jeg ved det ikke helt .....

• #2   12. sep 2007 det var sku da en mærkelig ven du har.
    sig han kan aflevere dem til dyrenes beskyttelse eller kattenes værn, det korster da godt nok lidt penge, men så har de da en chance i livet

• #3   12. sep 2007 1 råd lad aldrig din medlindenhed købe katten..

• #4   12. sep 2007 Jeg ville råde dig til først og fremmest at oplyse din ven at han kan aflevere kattene på et internat, og derefter ville det være en ide at få hans hunkat sterilliceret så han ikke gentagne gange vil få killinger..

MIn tanke, når du nævner din pekingser, er at det lidt er leg. Det håber jeg og tror jeg. Men der er ikke andet at gøre end at forsøge dig frem. Måske du kunne tage ham med ud hvor killingerne er og se hans reaktion. Hold ham i halsbåndet, og vær opmærksom på hans og killingens reaktion. Måske han bare reagerer ved at snuse, men han kan jo også gøre det modsatte.

Men synes ikke det er smart at anskaffe dig en killing, også det viser sig at din hund ikke kan med killingen. Så syns jeg da at det er bedre at prøve at se hvad han siger til det. Men hver på vagt overfor om han for fat i den..

• Pernille D
    Pernille D Tilmeldt:
    jul 2007

#5   12. sep 2007 Betinna, det er ikke muligt at tage oskar med til min ven. Han bor i KBH..

Ja, det er måske leg. Men det ligner bare ikke leg. Altså han gør lidt, men ellers løber han bare. Tror det har noget at gøre med at vi har undulater i vores have. Min far jager sommetider katte væk der sidder oven på volieren. Tror i det er derfor han jagter dem, for at hjælpe sin ''far''?

Det er faktisk hans forældre der har dem. Og nej, de vil ikke betale pengene til internatet. Koldblodige mennesker, det da min mening! Håber de stiriliserer hunkatten, vil heller ikke blande mig for meget..
    Min hund lærer nemt at få respekt. Så hvis katten/killingen giver ham et riv, så han ved at de bestemmer, burde det måske kunne lade sig gøre. Men så kunne det måske være bedre med en voksen dominerende kat? For min hund er en del dominerende..

• Pernille D
    Pernille D Tilmeldt:
    jul 2007

#6   12. sep 2007 Altså, min ven bor i KBH smiley

• #7   13. sep 2007 helst ærligt synes jeg ikke du skal få en kat af dem, jeg ved godt det er synd for killingerne, men man skal ikke hjælpe dem med at acceptere at de kan få killinger uden at behandle dem godt, de ved jo de har en hun kat, og de burde for hende sterreliseret,

Kommentér på:
Hvad vil i råde til?

Annonce