Sur gammel kat og ny kat (problemer) {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg syntes selv jeg har et kæmpe problem.
Jeg har en gammel kat på 10 år, han har haft 2 brødre dog er de gået bort så vi stod og skulle have en lille ny.
Vi bor på en gård så en kat er ikke nok på gården.
Men mit problem er han vil gerne spise med den nye kat af samme skål, men lige så snart der ikke er mere mad og de lige har vaskede sig, flyver han på den.
Vi har dem skilt ad når vi ikke kan have 100% opmærksom på dem, for den gammel lister sig rundt i huset for at vi ikke ser at han går hen til den nye, og så flyver han på den, der igen væs eller snusen bare sur adfærd.
Han er nem og få væk igen, bare sig hans navn så løber han væk.
Det er en uge siden vi fik den nye hjem, vi har filloway i stikkontakten.
Hvordan gøre vi fremad? Er det bare en sur gammel kat der skal vise sig frem?
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Men jeg syntes i har gjort en fejl mere, i skulle have taget 2 killinger, og det ville som du siger, ikke være noget problem på en gård. Først fordi de ville lege med hinanden, og det ville give mere ro til den gamle, som lige nu, prøver at opdrage på den lille ny, som den nok opfatter som nærgående, og også fordi, når den gamle så en gang tager over regnbuen, står i med en voksen kat igen, som skal vende sig til en ny killing,,,, så hellere 2 nu, som forhåbentlig får et langt og godt liv sammen.
Hvis der en en søskende, til den killing i lige har fået, som ikke er afsat, så ville jeg skynde mig at hente den, de vil stadig huske hinanden.
De 2 gange min datter har hentet søskende/ halvsøskende fra samme opdrætter ( med år i mellem) har været de letteste sammenføringer jeg har oplevet.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
der er kun gået en uge
så det skal nok komme til at gå
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
Følger: 5 Følgere: 482 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 496
Det kræver lidt tålmodighed.men jo flere gange du skiller dem ad ,jo længere tid vil det tage.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Jeg synes faktisk at det er stort, at de kan spise af samme skål og at de lige skal sunde sig inden den gamle starter forfra.
Du ved jo faktisk ikke om den lille siger: "Du er bare en gammel sur røv"
Så længe der ikke flyder totter eller blod, så vær tålmodig.
Sur gammel kat og ny kat (problemer)