2.462 visninger
|
Oprettet:
gammel kat, sur over ny kat.. hjælp :( {{forumTopicSubject}}
Håber ikke kan hjælpe mig...
For 1 år tiden købte jeg 2 katte sammen og de var super glade for at være sammen, men så blev min elskede Mogens kørt over for 2 måneder siden, og da jeg synes det var synd for Gordon som var tilbage, så fik vi en ny lille killing, Morgan.. men Gordon kan ikke lide ham, han spinder ikke når Morgan er i nærheden, og han vil kun lege med ham, men den eneste leg Gordon vil er og bide ham i nakken... Vil det blive bedre efter noget tid eller vil Gordon altid være sur?
Han skal kastereres i dag, vil det hjælpe?
mar 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Fordi har hørt at han katte godt kan finde på at slå killinger ihjel og især når det er en hankat killingen er...
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 134
Det er snart 5mdr siden og det er først nu, de ligger sammen osv.
Jeg har været tæt på at aflevere Mischa tilbage da jeg ikke troede det nogensinde ville komme til at gå - men nu tror jeg ikke de vil undvære hinanden ;o)
Men i burde nok have købt en pige
mar 2008
ja burde vi nok ha gjordt, men havde forelsket mig i ham her, og man skal ikke tage det andet bedste når man kan få det bedste..
meen håber det kommer til og gå, ellers er det trist for den gamle at han kun kan være glad når den lille ikke er i nærheden..
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
God idé at få begge kastereret. Klart at hormonerne flyver rundt i luften, og det stresser begge katte yderligere.
Du kan købe en feliway til stikkontakt hos dyrlægen. Den udseender feromoner som gør kattene ikke skal forsvare sig territorium konstant, og derfor slapper de mere af overfor hinanden.
Det er klart at en voksen kat som har boet hos jer i mange år, og ikke vant til fremmede katte, han skal til at forsvare sit territorium når der kommer en lille ny lømmel ind. Han lugter jo ikke som din gamle kat, så når din gamle kat har vænnet sig til ham og hans "fremmede-farlige lugte", så skal du se, så er de, de bedste venner i verden. Det kan tage omkring et halvt år før de falder helt på plads, så hav tålmodighed. Så længe der ikke flyver hår, og blod, så bare tag det roligt. Din gamle kat forsøger bare at sætte den lille ny på plads og sige, "ja det kan godt være du skal bo her, men det er mig som bestemmer -og jeg gider ikke lege din killinge-leg".
mar 2008
Den der stikkontakt ting, er det bare en man sætter i en stikkontakt også udsender den noget eller?
nov 2007
Dyrlægen kan fortælle langt mere om det.
Du kan sagtens kasterere den lille med det samme. Den kommer sig meget hurtigere over indgrebet, og er helt fri for de hormoner. Plus, du risikerer ikke at den nogensinde vil begynde at strinte, og du aldrig kan komme af med det igen.
mar 2008
nov 2007
Dine katte vil takke dig hver dag resten af deres liv ;D
gammel kat, sur over ny kat.. hjælp :(