{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.420 visninger | Oprettet:

Katte der piver om natten? {{forumTopicSubject}}

Min hankat Bølle piver simpelthen så meget om natten så min kæreste er ved at gå ud af sit gode skind. Desværre stopper han ikke får man står op.
Nogen der kender til det? For det er faktisk ved at være et meget stort problem herhjemme som vi ikke kan holde til meget længere. Vi har brug for vores nattesøvn!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte der piver om natten?
  • #1   1. feb 2009
    Kan han komme ind til jer om natten ?

Jeg skal ikke lukke døren til mit soveværelse for så kan jeg være sikker på at der står 2 katte og banker på min dør og piver til jeg lukker op ..

Det er sjældent de hopper op i sengen til mig, men de lægger sig i vindues karmen og sover smiley

• #2   1. feb 2009 Ork ja smiley de er har fri adgang i hele hytten smiley

• #5   1. feb 2009 Han er kastereret ja. Hun er ikke. Men det er ikke kun når hun er i løbe tid. De er sammen om natten ja. Men hun kan godt sove en helt nat igennem oppe hos os i sengen

• #6   1. feb 2009 Nej han er indekat og har altid været det smiley

• #7   1. feb 2009 jeg tror du har en alenekat, som trænger til en god ven - den keder sig umiddelbart, vil jeg mene

Hilsen Heidi

• #9   2. feb 2009 Jeg tror det handler om aktivering af kattene. Indekatte har faktisk større behov for aktivering end udekatte har, der får plejet deres naturlige jagtinstinkt.

Min siameser blanding har en stemme hun meneer skal høres, helst om natten. Men, hun "tænder" også de andre, simplethen fordi hun ønsker underholdning.
    Dette sker de dae hvor jeg faktisk har haft så meget fart å at jeg har glemt at lege om aftenen med kattene inden sengetid - så starter koncerten!

Dog har jeg fundet ud af at dette nattekoncert kan forebygges, hvis hun bliver leget med ½-3/4 time inden jeg går i seng. (en legepind med et stykke lang snor er fremrangende til aktivering!!!) Og det er ikke kun den kat der mijaver der skal aktiveres, det er alle katte. Dette gør at kattene bliver trætte, og så ved sengetid er der nemlig ro.

De nætte hvor at mine katte ikke forstår at jeg skal sove, bliver de lukket ind i stuen, hvor at jeg låser ind til. Jeg kan stadig høre dem, men de falder hurtigt til ro, fordi der ikke er ret meget underholdningsværdi når "mor" ikke reagerer på ens piv og ræserleg i sengen.

Så igang med legepindene, eller lav det til en rutine at kattene efter 3 piv ryer ind i stuen! Min Siameser ved det godt, hun går ind i stuen når hun kan se jeg er på vej ud af sengen, så ved hun godt hvad klokken er slået.

Men det er klart at foretrække at du leger med din kat inden sengetid, det giver en enorm ro i huset, og din kat vil elske dig for det - også selv om at den bliver kørt godt træt (men det er o formålet)... selv en træt kat har svært ved at lade en fjerdusk være!

Gabby

• #10   2. feb 2009 Har samme problem med min kat, hvis jeg ikke har leget med hende en times tid inden vi ska i seng.

• #11   2. feb 2009 Tusind tak for svarene smiley

• #12   2. feb 2009 Ulvetimen findes skam også hos katte *S*

Den ses gerrne ml. 22 og 23, men kan dog udvides til hver side.

Tror de fleste nu vil sige, at lige på det tidspunkt, der går kattene i selvsving...

Men lad os høre *S*

• #13   2. feb 2009 Lige på dte punkt er katte ret lig os mennesker.. hvis vi ikke får den motion vi har brug for og brændt energi af....

sååå kan man ikke sove....

Man skal endelig passe på ikke at pussenusse for meget om dem når de når dertil. Husk på at (misforstå mig ikke jeg ELSKER ine katte overalt på jorden!!) katte trods alt kun er dyr, de har ikke samme følelser som vi mennesker har og ønsker at tillægge dem.

Mak skal ikke gøre problemer komplicerede, katte er simple dyr, der har simple behov. Mad, vand, underholdning osv.

Derfor kan mange aften adfærds problemer afklared ved at aktivere katten. Den bliver ikke kun aktiveret, den bliver jo også nødt til at bruge hovedet. Evt. lave lidt udfordringer (hvor du også er involveret) for den, som lære den at udføre "sit" eller High5 - det er utroligt nemt at lære dem. Og så ellers ræserleg med en pind i 10 minutter.....

så har du en lykkelig og træt kat der ikke spilder tanken på et enkelt miiijavvvv.

Med de bedste ønsker om fremtidig god nattesøvn

Gabby

• #14   2. feb 2009 **prøver lige igen**

Derfor kan mange aften adfærds problemer afklares ved, at aktivere katten. Den bliver ikke kun aktiveret, den bliver jo også nødt til at bruge hovedet. Evt. lave lidt udfordringer (hvor du også er involveret) for den, som lære den at udføre "sit" eller High5 - det er utroligt nemt at lære dem. Og så ellers ræserleg med en pind i 10 minutter..... Det tager kun 30 minutter af din tid... leg med katten, du har også godt af det, fordi du *vil* komme til at grine også - det er jo leg og det er sjovt smiley :)

der - så var den der vist *GG*

G'nat og sov godt

Gabby

• #15   29. maj 2010 jeg har en udekat og det er et meget stort problem !!

• #16   29. maj 2010 smiley

Kommentér på:
Katte der piver om natten?

Annonce