{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.263 visninger | Oprettet:

Han PISSER alle steder!!!!! {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg snart fået NOK!

Siden Juni har Charlie pisset rundt omkring i huset 5-10 gange om ugen. For det meste i dyrerummet (det rum hvor dyrene bliver fodret og hvor kattebakken også står i et hjørne), men også på mit værelse, i stuen, i gangen eller på badeværelset. Her er hvad jeg ved:
Det har intet med kattebakken at gøre (det er jeg 100 % sikker på).
han er af flere gange tjekket hos dyrelægen i hoved og r*v og der er intet at se på prøverne (han have en blærebetændelse første gang, men den ér han for længst ovre).
Han er ikke stresset og det hele startede 14 dage FØR jeg fik Chanel, så det har ikke noget med hendes tilkomst at gøre.

Nogen der ved hvad der kan være med ham? han har pisset på mine hjemmesko i nat (af uld, ikke vaskbart, selvfølgelig) og grænsen nåede jeg altså her til aften hvor jeg var ude i 20 minutter og da jeg kom tilbage havde han (for førøste gang i 4 år) været oppe på spisebordet hvor han OGSÅ havde pisset - jeg kan snart ikke holde til mere tis ud over det hele så pleeeeeeaaaaase en eller anden - fortæl mig hvad der stikker min kat!!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han PISSER alle steder!!!!!
  • #1   15. nov 2008 mad og toilet samme sted er langt fra ideelt for katten. de gør sjældent på toilettet der hvor de spiser.

bakker i flere rum kan også være en løsning, da katten så ikke skal gå så langt.

kastration, hvis han ikke allerede er det, vil forhåbentlig hjælpe hvis han afmærker territorium.

• #2   15. nov 2008 Charlie er 5 år så selvf. er han kastreret. Rummet er STORT nok til at han ikke burde reagere på at kattebakke og mad er i samme rum (han har alle dage haft det i samme rum, da vi indtil i år kun har boet på 24 m2)

Et af hans yndee pissesteder er faktisk i hans egen madskål eller rundt om den..

Hvorfor skal det gøøre nogen forskel med flere bakker?

• #3   15. nov 2008 Christina er han blevet checket efter han havde den blærebetændelse??? Det kan nemlig være han ikke har fået en kur der var lang nok og derfor stadig har blærebetændelse og det er meget smertefuldt.

Desuden er det som nina siger... ikke godt med mad og toilet for tæt på hinanden.

Min Coco tissede også alle vegne på et tidspunkt og her hjalp det med mange bakke stillet op rundt omkring i huset. Jeg har 5 katte og havde 3 toiletter, nu har jeg 7 toiletter, så det kan være du bliver nødt til at sætte flere op. Jeg mener at min Coco har brug for at kunne "dufte" sig selv i hele huset og derfor tissede alle vegne men efter jeg har bakker i stort set alle rum undtagen køkken og gæstetoilet her han blevet 100% renlig.
    Jeg ved godt det er frustrerende når katten bliver urenlig men der er en årsag til det, og det er ikke noget han gør for at straffe eller genere dig men derimod hans måde at fortælle at noget er galt.

Husk aldrig at skælde ud eller straffe ham da det kun forværrer problemet.

Jeg ville starte med at få kontrolleret hans urin for at se om blærebetændelsen er væk, flytte bakke og mad væk fra hinanden og evt købe nogle flere bakker

• #4   15. nov 2008 Dette er fra en katteadfærdsterapeut omkring urenlighed:

Brug et godt, klumpende fint, sandagtigt grus - idet de fleste katte foretrækker dette. Sørg for at katten har et egentligt klatre-kradse træ med hylder, hvor den kan overskue sit territorie fra, og hvor den kan gå i "sikkerhed". Nogle katte foretrækker overdækkede kattebakker, mens andre føler sig "fanget" i dem, under alle omstændigheder skal bakken placeres, hvor katten let kan komme til og hvor katten ikke kan blive generet af mindre børn eller hunde, når den benytter bakken. Sørg for en ordentlig bakke hygiejne - nogle katte tolererer ikke urin- eller afføringsklumper i bakken. Hvis der opstår problemer - så hjælper det ikke at dyppe kattens næse i urinen eller afføringen, klapse den bagi eller skælde den ud - som regel forstærker det problemet! HUSK katte opfatter hverken deres egen urin eller afføring som noget negativt, eller afstraffende over for ejeren, men som et middel til bl.a at berolige sig selv eller hævde deres ret til området.

Der er mere omkring problemet her: (link fjernet)

• #5   15. nov 2008 mine katte går på en bakke og tisser og en anden og prutter. derfor hjælper flere bakker måske på problemet.

• #6   15. nov 2008 Charlie er tjekket et par gange efter blærebetændelsen selvf smiley Den eer helt væk (tænker lidt "desværre" for ellers var der jo en løsning der der hurtigt kunne ordnes)

VI har 3 katte og 2 toiletter - han har dog ikke adgang til den ene da den står på min sambos værelse. Det kunne dog godt være det er problemet, at han ikke kan dufte sig selv - han vil nemlig IKKE gå i en ren bakke (det er ligemeget hvem der har været i bakken før ham - der skal bare ikke være rent)

Han har alle dage haft mad og kattebakke stående tæt på hinanden (i hvert fald altid i samme rum) så jeg kan ike se hvorfor det så pludselig skulle blive et problem......

Jeg forsøger virkelig ikke at blive frustreret - både fordi Charlie er superfølsom mht. mit humør (fx får et "nej" sagt i lidt for hårdt tonefald ham til at fare sammen og flygte), men her den sidste måned har det altså været svært ikke at blive sur og tvær og "mumle grimme ord" for mig selv mens jeg tørrer op (har tørret pis op uafbrudt siden december hvor jeg fik hund - jeg synes altså det er ved at være nok nu *gg*) og Charlie holder sig altid langt væk fra mig i mindst en time efter at være blevet opdaget, så jeg er vidst ikke så god til at skjule det mere.....

• #7   15. nov 2008 Jeg forstår bare ikke hvorfor en 5årig kat lige pludselig skulle få problemer med bakken når det er samme kattegrus (Extreme Classic med forfærdelig babypudderstank) vi har brugt alle dage! (afbrudt af noget andet i juli måned, men skiftede hurtigt tilbage igen)

Charlie tåler så ikke en ren bakke.... Det har de andre katte heldigvis ikke noget imod (begge de to andre bruger også den i katterummet)

• #8   15. nov 2008 er han startet i forbindelse med at du fik hund eller hvordan? for så kan det være utryghed/stress.

der kan vel ikke ske noget ved at prøve de råd af? selvom det ikke giver mening at han skulle ændre sin holdning til mad og bakke i samme rum, eller at dele bakke med to andre katte, så er det altså muligt. så prøv det af. det er hverken dyrt eller besværligt.
    hvis det virker er du ude over problemet og vhsi ikke så har du jo ikke tabt noget.

• #9   15. nov 2008 Jeg fodrer selvf. de næste par dage udenfor rummet - undrer mig bare over hvis han pludselig ændrer adfærd mht det

Det har intet med hunden at grøe - den fik jeg i december og han begyndte først at tisse rundt omkring i maj/juni og både hund og katte har det godt sammen (lige nu ligger hunden, Charlie og min sambos kat i en "klump" viklet ind i hinanden på min dyne og venter på jeg lægger mig ned i sofaen til mig - dét er hygge *gg*)

• #10   15. nov 2008 prøv også at købe en ekstra bakke og stil i et andet rum.

held og lykke med det, jeg håber det fungerer, da jeg godt kan forstå din frustration!

• #11   15. nov 2008 Christina du kan også prøve at sætte Feliway op i stikkontakten og købe en feliway spray som du sprayer med de steder han har tisset. Det gjorde jeg med Coco på de steder jeg fandt hvor han havde tisset og han tissede ikke der mere.

Jeg kender ikke årsagen til hvorfor Charlie er blevet urenlig men nogen katte er meget følsomme over for forandringer, det kan blot være det at møblerne bliver flyttet rundt i huset der kan frustrere nogle katte. Min Coco blev først urenlig her da han var 3 år, men han har været renlig i over en måned nu efter jeg fik flere bakker op. Jeg roser ham også meget hver gang jeg ser ham på en af bakkerne.

• #13   16. nov 2008 Hejsa...

Jeg Forstår dig så udemærket... Havde samme problem med min anden kat. Hun tissede så bare kun ude i gangen. selvføgelig det eneste sted vi har guldtæppe....ikke noget bestemt sted, var lidt tilfældig fra dag til dag...
    var et par gange om mådnen i starten, så det gik...så blev det et par gange om ugen. men efter at havde gjort det i flere mådner fik jeg hende til dyrlæge, fik hende tjekket, og steliseret i håb og troen om det hjalp.

Da hun kom og hjem og blev frisk oven på den gang bedøvelse, hoppede hun så fint ud i gangen og pissede igen... tænkte igen ej hun er lidt sløj og sådan så den kan jo smutte... men nej....
    den uge hvor hun var blevet det pissede hun pludselig minds en gang om dagen, og gerne flere gange dagligt...ved ikke hvorfor, for hun brugte også sin kattepakke... som jeg tømmer rigmlig ofte. Jeg synes at havde prøvet alt, både flere katteparker, forskelligt grus, straffen med at holde hende nede i tisset med hovedet og ud under bruseren bagefter, spray der sgu skræmme den væk... simpelhen alt....så sked hun så os på gulvet den ene dag efter hun ellers lige havde siddet og tisset i kattebarken. der blev det for meget for mig...så jeg solgte hende til en familie hvor hun ku leve som udekat istedet. Det var rigtig hårdt, men er heller ik til at holde ud når det er hver dag og man føler man har gjort alt...

Nogle siger det så er mange på opmærksomhed? men synes jeg nu os hun fik utrolig meget af... men held og lykke med det ihverflad... ser ihverflad gerne der kommer nogle gode råd...

• #14   16. nov 2008 Sabine: Jeg har én gang solgt en kat som udekat pga. urenlighed og selvom jeg var MEGET åben overfor problemet og de lovede at holde den fra sofaer og senge så blev jeg alligevel skældt hæder og ære ud over nettet (i særdeleshed herinde) pga. katten og jeg kunne ikke få fat i dem (aftaler ALTID at folk kan aflevere katten tilbage, selv efter flere år) og nu ved jeg katten er død smiley

Når det er sagt så er Charlie en absolut ener og han har KUN én ejer og det vil aldrig ændre sig i hans hoved (tro det eller ej, men han har faktisk været stjålet for et par år siden, men katten var da ikke klar til at få sig en ny ejer, næh nej han fandt troligt hjem da han fik muligheden).

Charlie stresser ikke over ændringer i møbler/hus/whatever - hans hjem er der hvor jeg bor og jeg har flyttet meget de sidste 3 år, men Charlie lægger sig bare til rette i kradsetræet eller i min dyne og så bor han dér.

Jeg fodrede udenfor rummet i aftes og i morges og havde en "dejlig" overraskelse ventende på mig midt i dyrerummet i morges alligevel..... Ny bakke kan først fås på mandag, så nu hber jeg det var sidste gang jeg skal tørre op alligevel

• #15   16. nov 2008 julemandens kone: Det kan være det er det der også er galt med Charlie, at det i starten var blærebetændelse der fik ham til at tisse udenfor bakken, men at han bliver ved efter det er gået over fordi han mærker jeg bliver irriteret over at skulle tørre op (jeg PRØVER virkelig at lade være med at være irriteret, for jeg ved jo hvor hurtigt han reagerer på mit humør)

• #16   17. nov 2008 Får du gjort ordentlig rent, når han har tisset? Hvis katten efterfølgende kan lugte urinen, så opfordrer det til at tisse igen. Brug gerne rodalon til rengøring (og også til vask af de ting, han evt. har tisset på), men vær opmærksom på, at rodalon er giftigt for kattene, så hold dem væk, mens du gør rent.
    Jeg vil også foreslå et par ekstra bakker og evt. prøve med et andet grus i den ene bakke i en periode. Man ser ind i mellem, at en kat er utilfreds med gruset, og derfor tisser andre steder. Og her tænker jeg ikke, at det nødvendigvis er nok med et andet mærke at fint klumpende grus, men måske en helt anden slags. Evt. træflis, som kan købes forskellige steder.
    Til sidst har vi oplevet en af vores katte få urinsten pga foderet. Det medvirkede at hun pludselig begyndte at tisse rundt omkring. Hun måtte isoleres mens hun fik specialfoder, kom efter et par måneder tilbage på vores normale foder (som i mellemtiden var skiftet til et andet mærke) og herefter tilbage til flokken.

Håber du finder en løsning. Kattetis kan ikke undgå at føre frustrationer med sig.

• #17   15. feb 2009 Susanne - Tror bestemt ikke det var stress, ved godt hvordan hun var i starten, da hun netop var stresset over at komme et nyt sted hen. og sådan var hun overhovet ikke i det halve år det stod på, hun kom op og snakkede, legede med den anden kat, og alt var helt normalt. Hun var enda den kat der bestemte i huset, så ikke engang fordi hun blev trynet af min anden kat eller noget.

Christina K - jeg var også meget ærlig over for mine købere, og sagde hvad problemet var til jeg simpelhen ikke orkede at havde hende mere, og at det var derfor jeg synes hun nok ville være bedst som udekat.
    Har så hørt nolge gange efterfølgene fra dem der købte hende, og hun har det rigtig godt, og de har hende så som halvt ude/inde kat. og var kun sket en enkel gang eller to det med tisset.

Jeg tror måske problemet lå lidt i at jeg tog hende til mig, da min kolegas eks mand bare havde dem indespæret i et skur hvor de hverken ku komme ud eller noget, der kom lige en og så til dem engang imellem for at give dem mad, og ellers var de bare derude alene, hvor de så tissede og sked hvor de ville.

Fik i sin tid også at vide at min dyrlæge at, der vist godt engang imellem ku være lidt problemer med de trefarvet huskatte. Noget med de var mest til at rende ude og fange mus osv. og hun jo havde utrolig meget energi som hun nok ikke ku komme ud med, ved ik hvor meget det passer, men kan jo godt være det var problemet. Jeg ved det ikke... ligemget hvad ivherflad var jeg da bestemt ikke glad for at sgu af med min lille kat. smiley

Kommentér på:
Han PISSER alle steder!!!!!

Annonce