Hunkat tisser/skider indenfor. {{forumTopicSubject}}
Nu er jeg efterhånden træt af vores ene kat. Den kan fint finde ud af at bruge bakken, og den gør det også - indimellem.
André gange skider/tisser den 50cm-2m fra bakken og andre gange i den anden ende af huset.
Hun er ikke steriliseret, 5mdr gammel, har prøvet flere forskellig slags kattegrus, samt prøvet at "potte-træne" den forfra.
Vil noget feliway i rummet med kattebakken hjælpe? Vi har set os nødsaget til at smide hende udenfor om natten, samt når vi ikke er hjemme, for at mindske problemet. Der kan gå flere uger imellem hun gør det og andre gange gør hun det hver dag.
Vi har en hankat i samme alder (ej samme kuld) og han benytter dog bakken hver gang. [Eller gjorde, nu er han kønsmoden og pisser i sofaen - men han vil blive kastreret)
Men hvad gør jeg med hunkatten? Det kan vel næppe være fx blærebetændelse, når problemet hyppigst er hun skider alle steder og ikke tisser?
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 196
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 8 Emner: 5 Svar: 113
En bekendt af mine havde samme problem en overgang. Hun gjorde følgende:
* rensede naturligvis kattenbakken dagligt
* fik katten neutraliseret
* anskaffede sig Feliway duftspreder til stikkontakten
Det løste problemet i Deres hjem.
Kat-ly
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 1 Emner: 39 Svar: 206
Men det kan være noget af et puslespil at finde ud af hvorfor katten opfører sig sådan.. Som regel skyldes det forandringer i hjemmet.. Har læst om mange tilfælde.. Endda om et hvor pigen i forholdet var utro og havde haft fyren hjemme hos sig over en lang periode, når kæresten ikke var hjemme.. Det gjorde at katten oplevede den nye mandelugt og begyndte at tisse i sengen.. Ja så kan hun lære det.. Hehe..
jul 2006
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 196
Det ville næsten være synd at spærre hende inde, da hun så vil ku høre den anden kat i huset.
Måske man skulle forsøge sig med feliway i stikkontakten i stuen for primært dér balladen er.
jul 2006
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 4 Svar: 13
Hunkat tisser/skider indenfor.