{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.021 visninger | Oprettet:

Hunkat tisser/skider indenfor. {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg efterhånden træt af vores ene kat. Den kan fint finde ud af at bruge bakken, og den gør det også - indimellem.
André gange skider/tisser den 50cm-2m fra bakken og andre gange i den anden ende af huset.
Hun er ikke steriliseret, 5mdr gammel, har prøvet flere forskellig slags kattegrus, samt prøvet at "potte-træne" den forfra.

Vil noget feliway i rummet med kattebakken hjælpe? Vi har set os nødsaget til at smide hende udenfor om natten, samt når vi ikke er hjemme, for at mindske problemet. Der kan gå flere uger imellem hun gør det og andre gange gør hun det hver dag.

Vi har en hankat i samme alder (ej samme kuld) og han benytter dog bakken hver gang. [Eller gjorde, nu er han kønsmoden og pisser i sofaen - men han vil blive kastreret)

Men hvad gør jeg med hunkatten? Det kan vel næppe være fx blærebetændelse, når problemet hyppigst er hun skider alle steder og ikke tisser?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunkat tisser/skider indenfor.
  • #1   9. nov 2006 Skal lige siges vi bor på en stor gård, og hun er som sagt udenfor hverdag. Jeg har ikke set andre katte på vores område. Men der er derimod grise. Kan de være grunden til hun føler sig "utryg" og dermed markere sit hjem? Eller skyldes det at forrig ejer havde en hund som i provokation ku finde på at skide på gulvet..

• #2   9. nov 2006 Hejsa

En bekendt af mine havde samme problem en overgang. Hun gjorde følgende:

* rensede naturligvis kattenbakken dagligt
    * fik katten neutraliseret
    * anskaffede sig Feliway duftspreder til stikkontakten

Det løste problemet i Deres hjem.

Kat-ly

• #4   10. nov 2006 Godt i skrev det om feliwayfor jeg blev da godt nok også lige forvirret der.. Var også inde og læse om det på dyrlægevagten og kunne heller ikke lige se at det skulle skræmme katten væk.. smiley

Men det kan være noget af et puslespil at finde ud af hvorfor katten opfører sig sådan.. Som regel skyldes det forandringer i hjemmet.. Har læst om mange tilfælde.. Endda om et hvor pigen i forholdet var utro og havde haft fyren hjemme hos sig over en lang periode, når kæresten ikke var hjemme.. Det gjorde at katten oplevede den nye mandelugt og begyndte at tisse i sengen.. Ja så kan hun lære det.. Hehe..

• #5   10. nov 2006 Britta.. Hihi nåh ja ups nu skaber jeg måske konflikter.. Det var ikke hensigten.. *GH*

• #6   10. nov 2006 Nu er vi alle 3 i huset singler, så den dur ikk. Og hun har gjort det stortset altid. Faktisk stoppede hun i en periode efter jeg havde haft min ragdoll med herop, men jeg måtte sætte ham i "familie-pleje", da han tævede killingerne hvis de nærmede sig ham eller "hans" værelse.
    Det ville næsten være synd at spærre hende inde, da hun så vil ku høre den anden kat i huset.
    Måske man skulle forsøge sig med feliway i stikkontakten i stuen for primært dér balladen er.

• #7   10. nov 2006 Christina.. Nej okay så går den ikke smiley Jeg synes heller ikke du skal spærre hende inde.. Så synes jeg feliway lyder som en bedre løsning smiley

• #8   10. nov 2006 hej... vores den ene kat gjorde det samme med nu har hun ikke gjordt det siden hun blev steriliseret.. det hjalp os... så det er vær at forsøge når hun er klar til det...

Kommentér på:
Hunkat tisser/skider indenfor.

Annonce