{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Hjælp søges til "luksusproblem" (valg af køn) {{forumTopicSubject}}

Jeg går og leger med tanken om at få en legekammerat til Tyson 4 år og Batman 3 år, for at "ruske lidt op" i de to dovne drenge. Det SKAL være en Maine Coon, da jeg elsker deres sind og personlighed. Helst også en lys.
"Problemet" ligger i kønnet, skal det være dreng eller pige?. Drengene er begge kastrater.
...Og så er der det med jalousi. Er lidt bange for at Tyson måske bliver jaloux hvis der kommer en lille ny, da han er utrolig knyttet til mig. Batman er ikke så kælen, men kommer han en sjælden gang og vil nusses lidt, så går Tyson med det samme, og sådan en lille ny skal og vil jo automatisk få en masse ekstra opmærksomhed, og hvad så med Tyson, vil han føle sig tilsidesat?.
Det er nok fjollede bekymringer jeg gør mig, men kattenes vé og vel kommer før min egoisme, og selvom det nok er en legekammerat til dem, jeg søger, ja så er det jo i ligeså høj grad en ven mere til mig.
Alle råd modtages.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp søges til "luksusproblem" (valg af køn)
  • #1   12. nov 2008 Hmm... De to gamle har jo hinanden.
    Hvis ikke det er fordi du har brug for en kat mere, ville jeg undlade. Som regel leger lige børn bedst, og en lille killing ville sætte gang i hjemmet ja, men de gamle katte ville blive SINDSYGE af den lille gnom som vil lege hele tiden, og den lille ville være ked af og frustreret over at ingen vil lege ligeså meget som den vil.

    Hvis du skal tage en killing ind, så ville jeg ikke kigge så meget på kønnet mere på om sindet passer til de andre du har, og til dig naturligvis.
    Piger leger ikke så vildt som drengene, tilgengæld vil hun være super kælen, og hænge på dig.
    Drengene leger vildt, og det er ikke sikkert de voksne kan overskue det.


  • #2   12. nov 2008 ...Har tænkt lidt de samme tanker som du giver udtryk for. Havde en veninde boende et stykke tid, som havde en killing med, og det gik faktisk fint, men kunne da godt mærke de "gamle" hurtigt kørte træt af den lille, og det var en dreng.
    Mine drenge er meget rolige, dvs Tyson(Maine Coon) er noget mere rolig end Batman, han elsker stadig at lege "vildt", og kommer selv og "plager" for at blive leget med. Derfor tænkte jeg det måske for ham ville være en idé med en mere legevillig ven end Tyson.

    Dit svar har givet meget mere at tænke over, på den gode måde, så takker....Men det er godt nok svært...*SS*


  • #3   12. nov 2008 Jeg har to på lidt over et år. en dreng og en pige.
    pigen er ikke længere særlig vild med at lgege drengelege sådan som hun var engang, men det fatter drengen ikke så han leger bare sådan alligevel.

    alle foreslog en kat mere, så nu får jeg en 5 mdr. gammel british shorthair ind i familien. han er en stor bulderbasse, der elsker at tumle og jeg håber han kan dække balders behov for vilde lege så Gwen kan få fred.

    Det er jo en vurdering af om kattenes behov dækkes bedst med en ny legekammerat eller uden. Hvis du vurderer at batman har brug for en tumleven, så køb en killing på ca.6 mdr så kan den forsvare sig selv, og stadig lege vildt.

    så jeg vil sige få en til, tre katte kan da kun være bedre end to!!


  • #4   12. nov 2008 Nina P.....Tyson gider nemlig heller ikke de vilde lege mere, han er jo en "voksen" dreng..hihi...Men 6 mdr?, tager det så ikke længere tid inden de vænner sig til hinanden, accepterer hinanden???

  • #5   12. nov 2008 Det gør det måske nok, jeg ville jo sige 6 mdr. stadig er killing, og den vil være lidt mere på niveau med de andre når de er så meget ældre. jeg tror ikke de vil få glæde af en på 12 uger, men efter lidt længere tilvænning så vil en på 6 mdr. ku gå direkte ind i tumle-legen.

  • #6   12. nov 2008 Nina P...Ja det er nok rigtigt. Tyson havde jeg allerede da Batman blev født. Batman er egen avl, havde hans mor og hun gik "i byen" og blev gravid. Tyson var 1 år og 4 mdr da Batman blev født, og Tyson hentede ham selv i kurven og hjalp med at passe ham, så han valgte faktisk selv sin buddy for life. Derfor synes jeg også det er noget sværere at det er mig der skal vælge for dem denne gang...*S*

Kommentér på:
Hjælp søges til "luksusproblem" (valg af køn)

Annonce