{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til udstilling søges!
  • #1   27. aug 2011 Hej Robin

    Først og fremmest tillykke med din birma. Du skal være medlem af en hovedklub. Din opdrætter bør have givet dig et kort med hvor du året ud, får gratis medlemskab til feks Jyrak.

    Første gang kan du få hjælp af den klub der afholder udstillingen - også med lån af burgardin. Herudover skal du igang med at øve din birma i at blive holdt i "showposition" samt lære at vaske den, og klippe dens kløer. Udstiller din opdrætter ikke, så du kan følges med hende den første gang ?


  • #2   27. aug 2011 Hejsa...

    Jeg har arvet det bette pus af en som ikke kunne have hende mere, og hun var ikke medlem af noget og har aldrig været på udstilling, men sagde at jeg godt kunne prøve hvis jeg ville og har besluttet mig for at jeg vil give det et enkelt forsøg og hvis hun ikke kan lide det, så er det ikke noget vi skal gøre...

    Så jeg skal tilmelde mig Jyrak også er det ligesom det?


  • #3   27. aug 2011 Hvor henne i landet bor du..
    Jyrak har udstillinger i Jylland..
    Der er også Darak og Racekatten de har på Sjælland og så er der katteklubben de har rundt omkring..

    Det kan være du kan tale med opdrætteren af din Bimse..
    Men der er altid nogen der gerne vil hjælpe, når du ved hvor og alt det der, så skriv igen og bed om hjælp..


  • #4   27. aug 2011 Har killingen stamtavle ? Og kan du evt prøve at ligge lidt fotos ind af hende, gerne med fotos af handsker og kiler også ?

  • #5   27. aug 2011 (link fjernet)


  • #6   13. sep 2011 Hej!
    Jeg blander mig lige lidt, for jeg havde tænkt mig at oprette tråd præcis med de spørgsmål som Robin.
    Jeg har min perser, Mini. Hun er lige blevet 1 år (19 aug). Hun har aldrig været udstillet, og jeg vil bare gerne prøve en enkelt gange, hvis hun nu evt. skulle parres en dag. Hun har smatavle.
    Hvor skal jeg henvende mig?
    På forhånd tusind tak smiley

    kærlige hilsner
    Mette


  • #7   13. sep 2011 For at udstille skal du være medlem af en af de fire hovedklubber. Uanset hvilken du er medlem af, så kan du deltage på de tre andres udstillinger også :o)



  • #8   13. sep 2011 Mette - JYRAK.dk eller evt. katteklubben.com er de to klubber i jylland (JYRAK er den der har flest udstillinger, og også de største :o)
    Der kommer en udstilling i Kolding (katteklubben) i Oktober, der er det persere (som er i kategori I) om lørdagen, og så kommer der en i Vorbasse i november (JYRAK), der er det persere begge dage.

    HVIS du skal have en chance på show, så skal du nok finde en der har forstand på at showvaske en perser til at hjælpe dig :o)
    Hvor bor du henne? Kan være man kender en i området..

    I øvrigt - det er intet krav at udstille katten ifht. at få den parret. OG katten bør ikke parres alt for sent, og man skal have stamnavn og kende et ordentligt sted at få den parret, så vil du det, så skal du nok til at beslutte dig og sætte dig ind i tingene (og så er en udstilling en rigtig god idé, ja :o) så det ikke går i koks. (Bla. bliver en kats skelet stivere jo ældre den bliver, så man anbefaler at den får sit første kuld inden den bliver 2 år)


Kommentér på:
Hjælp til udstilling søges!

Annonce