{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Hjælp søges til urinsten {{forumTopicSubject}}

Hej:)
Er der nogen der kan fortælle mig om det er normalt at katte tisser utrolig hyppigt, efter de har fået fjernet en urinsten gennem et karteter?
Min kastreret hankat fik fjernet stenen i går aftes. Men i dag tisser han over det hele og meget små portioner. Det ser også ud som om der er en lille smule blod i urinen.
Kan han have fået en blærebetændelse?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp søges til urinsten
  • #1   13. dec 2011 Urinrøret er jo irriteret af kateteret og det giver næsten konstant tissetrang i et godt stykke tid efter.
    (Har selv prøvet det).

PS: Fik han også skyllet sin blære med en eddikeopløsning? Det bruges i mange tilfælde.

• #2   13. dec 2011 Tak for dine erfaringer:) Jeg har heldigvis aldrig bøvlet med mine urinveje, så er lidt lost på det område:) Nej han blev ikke skyllet. Hans blærer var heller ikke vildt udspilet, men der kom nu en del urin ud alligevel. Det var en sten der sad i røret, sagde dyrlægen.

• #3   14. dec 2011 Så længe han kan komme af med urinen skulle der ikke være nogen ko på isen smiley

Hans urinrør er virkelig irriteret efter al den roden rundt med kateter, så det vil svie og føles som om han skal tisse hele tiden. Blodet er også normalt, så længe det kun er en lille smule smiley - har han ikke fået noget smertestillende med?

Hvis han imorgen osv. stadig tisser hyppigt ville jeg dog ringe til dyrlægen smiley

• #4   15. dec 2011 Tak Ida:)

Jeg har snakket med dyrlægen i går, og han sagde også at det var normalt. Men at jeg skulle skynde mig at skifte foder. Til et foder der hjælper med at opløse krystallerne. Så i går kom han på Royal Canin Uninary s/o. Som han i øvrigt var helt vild med. Nej han har ikke fået noget smertestillende, kun appetitfremmende tabletter.

Kommentér på:
Hjælp søges til urinsten

Annonce