Hun eller hankat {{forumTopicSubject}}
Hej alle kattevenner. Jeg er begyndt at se mig om efter en British Shorthair hankilling - hvilket jo godt kan tage en rum tid når den skal være med stamtavle. I den forbindelse er jeg blevet tilbudt den sødeste lille hunkilling. Vi har, i min familie, altid kun haft handyr, både katte og hunde - hvorfor ved jeg ikke. Ligesom jeg heller ikke ved hvorfor jeg søger en hankilling - måske jeg bare er blevet påvirket hjemmefra??
Jer med katte af begge køn - mærker i forskel på jeres katte (som er neutraliseret)? Eller er forskellene synligere når kattene ikke er neutraliseret? Jeg er klar over at størrelsen svinger om det er han eller hun, men udover det, er der så mærkbare forskelle i sind og særligt i racen British Shorthair?
Opdrætter fortæller at hendes kattene har samme sind ligegyldigt køn - men jeg ville lige høre eksperterne herinde?? og hvis det er tilfældet vil jeg ikke udelukke hunkattene??
Mvh Laura
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 372 Katte: 4 Emner: 182 Svar: 7.229
Dette er ganske vist huskatte, men min søster har en han og hun begge neut og opdraget af den samme mor.
Hunkatten er meget mere sippet og forsigtig end hankatten. Hunkatten kaster heller ikke grus ud over det hele - det er hankatten da ligerglad med, skal han på bakken, ja så må min søster sgu feje gulvet hvis hun vil
Det er "Her kommer jeg - SE MIG!
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 558
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 738 Katte: 12 Emner: 709 Svar: 7.980
i forskellige aldere
jo der er forskel på hvordan de er, men det sådan er det med alt og alle. De har jo deres egen personlighed
men mest typisk er piger mere selvstændige, og bliver hurtigere voksen.
mens drengene oftes er mere fjollet i længere tid.
jeg foretrækker at have begge dele. jeg går mere efter hvordan de personligt er, og de vil kunne gå i min flok
Men har man kun 1 kat, ja så er kønnet ikke det vigtigste, for når de er neu er der ikke de store forskelle, udover at pigerne som sagt hurtigere bliver voksen, og drengene fjoller i længere tid
jeg har både sky drenge og piger. Og har da også begge køn som er fremme i skoen, så det hænger ikke så meget sammen med kønnet.
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.398
Hun eller hankat