{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Voldsom Hankat {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Balder og Gwen er søskende og har altid leget rigtig godt sammen. De er bedste venner og nusser og snakker hele tiden sammen smiley

De sidste par måneder synes jeg dog Balders leg er blevet lidt for voldsom. Ind imellem må hans søster decideret gemme sig for at slippe for ham. Han har flere gange nu, så sent som idag bidt hul i hendes nakkeskind.

Han vejer 2 kg mere end hende og er en del større, men hun har altid kunne give fra sig. Nu lader det til at hans styrke er for meget for hende og han lader ikke til at forstå når det bliver for meget.

Jeg kan høre på hende når det gør ondt og det kan han også for så plejede han at slippe, og lade hende være. Nu er han begyndt at slippe, men fortsætte med at jage hende. Hun springer da også på ham så jeg tror stadig det er leg, men at han bare er blevet for stor og stærk. Hun virker ikke bange for ham, men er åbenbart ikke i stand til at forsvare sig mod ham.

Er der noget jeg kan stille op overfor denne adfærd? vokser han fra det eller hvordan? Jeg kan ikke lide tanken om at han er så voldsom ved hende når vi ikke er hjemme også..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voldsom Hankat
  • #1   3. sep 2008 Tja da jeg havde mco'er havde jeg samme problem, hankatten var simpelthen for tung i forhold til hunkatten i leg og hun hylede og skreg ofte når de legede. Min burmeserhun jeg havde dengang brød sig heller ikke om at lege med hannen. Da jeg fik hende aflivet pga. sygdom købte jeg en ny burmeser (det er Baloo jeg har nu) og han og mco hannen de legede bare fint sammen. Så nogen gange tror jeg bare at drenge leger drengelege og piger pigelege.... sagt med andre ord, måske bliver hankatten for vild i forhold til hvad hunkatten synes om.

• #2   3. sep 2008 hun er også vild, men det er hende der får sår, så hun lader ikke til at kunne forsvare sig.

det er bare trist når nu de er så glade for hinanden at hun skal rende og have sår hele tiden..fordi han ikke kan styre sine KÆMPE tænder.

• #3   3. sep 2008 Nina, er Balder kastreret?
    Hvis ikke, kan det lægge en gevaldig dæmper på hans udfoldelser at få det gjort.

• #4   3. sep 2008 Jeg har netop købt en maine coon dreng til. Bare for at min store mco dreng på knap et år har en at lege med. For pigerne er han alt alt for voldsom til. :o) Men de to drenge leger godt til trods for 6,5 kgs størrelsesforskel :oD

• #5   3. sep 2008 MEGA:
    ja de er begge neutraliserede.

Eva: vi havde jo også talt om at få en kat mere, men jeg synes bare ikk lige tidspunktet er det rigtige for os. Så det skulle helst være sidste udvej, for jeg synes det er synd at tage en kat ind hvis man ikke vil det 100% også selvom den ville blive elsket og passet lige så meget som de andre.

Har overvejet om feliway ku være en mulighed, men det jo ikke aggression, bare leg mellem to hvor størrelsen er i vejen.

• #6   3. sep 2008 jeg har haft lidt af samme problem med min mco men ikke så slemt til sår dog . men min han var også meget voldsom over for min hun og hun pev også meget .

jeg fandt ud af gennem min opdrætter at ved at få en kat mere ind i flokken rykker du rundt på hele hierakiet ( tror det staves sådan ) . jeg fik 2 og hold da op hvor det hjalp . hun er blevet meget mere modig og bliver slet ikke holdt nede / underdanig af ham mere , ja meget er leg men i bund og grund er det også noget med og holde den anden i bunden .

så selvom i måske helst ikke vil det lige nu , ville jeg gøre det hvis det var mig )

• #7   3. sep 2008 glemte jo lige og skrive til sidst , så ville jeg få en kat mere . mine er også søskende,

• #8   3. sep 2008 så en kat mere er foreløbig bedste bud?

• #9   3. sep 2008 det er godt nok også mit bedste bud for det lyder godt nok som om han mangler noget mere udfordring. måske en god stærk hankilling mere?? ( selvfølgelig kastreret)

• #10   3. sep 2008 Nina - Det virkede for mig. :o) Jeg tog også mange måneder før jeg gav op og så fik mig en dreng mere. Og det har hjulpet helt enormt :o) Alle kattene kommer meget bedre ud af det med hinanden.

Du kan jo starte med at prøve med feliway, bare for at se om det streser dem/hunnen ned, og får hannen til at væfre mere flink, meeen :o)

• #11   3. sep 2008 så vi er ude i noget med en god robust hankat (kastrat selvfølgelig) der kan give noget modstand så Gwennie kan få lov at være lidt mere i fred?

hvad hvis de to drenge rotter sig sammen mod hende? eller hun kommer til at føle sig udenfor? han er jo stadig hendes bedste ven

• #12   3. sep 2008 Nina min Gizmo vejede små 10 kilo og jeg fik en burmeser killing på vel omkring de 2 kilo. De to var pot og pande og legede og sov altid sammen og hunkatten fik lov til at være i fred. Jeg tror at hankatte er lidt mere hårdhudede end hunkattene er (måske fordi de når de er fertile ofte er nødt til at slås om hunnerne) og derfor så er mindre pivede når de slås/leger, også selvom de er kastrerede.

• #13   4. sep 2008 Nina - Måske, jeg gik ud og fandt en killing du fra den idé at det var nemmere at sammenføre. Diego vejer over 8 kg og den lille kun 1,5 kg da jeg fik ham. Dvs. 6,5 kg forskel, men de har nu leget rigtig fint sammen.
    Og jeg tror ikke at de rotter sig sammen mod din pige., jeg tror de kommer til at have nok i hinanden, og så kan din pige selv sige til når hun gider være med :o)
    For hun kan jo stadig være med i nusseriet osv, det er bare legen hun kan få lov til at slippe for

• #14   4. sep 2008 Vi har igår rykket rundt så pigen (som er langt mere adræt end Balder der i daglig tale hedder fedemis) kan hoppe op ovenpå et skab som han ikke kan komme op på, så hun kan have helle. det har hun så benyttet sig af idag da han blev lidt for ivrig. så indtil vi finder en hankat der gider lege med Balder så kan hun da gemme sig lidt for ham og vi må jo så stå for lid mere aktivering for os bider han ikke.

• #15   5. sep 2008 Nina - God idé, min ældste hunkat har som den eneste også tilladelse til at være på skrivebordet, en slags helle :o)

Kommentér på:
Voldsom Hankat

Annonce