{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Hvilken slags orm kan det være? {{forumTopicSubject}}

Puha, vi har lige fået os en forskrækkelse herhjemme...
Min kæreste sidder med Nova på skødet og nusser. Han opdager noget i hendes pels - og skræk, det er en orm... En lille hvid orm, der max har været 5 mm lang.

Jeg ringede straks til vagt dr. dyr, men det eneste han sagde var at vi skulle kontakte vores almindelige dr. dyr på mandag.. Havde lidt håbet på at han måske kunne have sendt en recept til apoteket så vi kunne få noget for det, men det kunne(/ville?) han ikke.

Så nu kribler og krabler på os begge herhjemme, vi synes det er møg synd for Nova, og Baloo er jo nok osse smittet...

Men kan det virkelig passe at vagt dr. dyr ikke kan skrive en recept? Og hvilken slags orm kan det være? (Mit bud er bændelorm...)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken slags orm kan det være?
  • #1   25. okt 2008 okay tak Lis. Men føj da... det er sgu lidt ulækkert

• #2   25. okt 2008 Hvis det kan være dig en lille trøst, så smitter bændelorm IKKE direkte, men KUN via en mellemvært, som katten spiser (f.eks. mus ell. loppe).

• #3   25. okt 2008 Men det er mærkeligt for Nova er indekat... Og vi har haft hende i 4-5 mdr, og vi har intet bemærket før nu... Heller ikke Baloo virker generet.
    Så kan det have siddet i hendes krop i så land tid? Eller har hun bare været god til at skjule det?

• #4   25. okt 2008 Okay... Jamen hun bliver osse let stresset. Har hun altid været. Hun var mere eller mindre vildkat da vi fik hende, så hun har ikke den store tillid til mennesker. Vi er de eneste der kan komme i nærheden af hende, men på hendes præmisser og når hun vil.

Men det er da bare vildt at det kan komme så hurtigt som du beskriver!

• #5   25. okt 2008 Puha føler virkelig med jer. Jeg skulle smide en vask over (de små killinger sviner mange håndklæder dagligt) i går aftes og der ligger noget langt tyndt på gulvet så samler det op. TIl min store skræk var det en spoleorm smiley AD jeg var virkelig ved at kaste op.

Heldigvis har vores dyrlæge åbent om lørdagen så vi var straks afsted efter ormekur i morges. De voksne har også fået, så vi er sikker på at eventuelt smitte er undgået, for spoleorm smitter som bare pokker smiley

• #6   26. okt 2008 Orm generer som regel mere ejerne end katten selv. Bændelorm kan ikke smitte fra kat til kat men kræver som lis siger... en mellemvært.

De er nemme at udrydde så tag det roligt indtil mandag. Bændelorm smitter heller ikke fra kat til menneske.

• #7   26. okt 2008 bare et hurtigt spørgsmål. Hvordan kontrollerer dr. dyr for det? Er det med afføringsprøve eller...?

• #8   26. okt 2008 De skærpede krav mht. brug af ormemidler var faktisk kun beregnet til at gælde landbrugsdyr pga. overforbrug, men desværre kom hunde og katte med.

Hvis du fortæller din dyrlæge, hvad du har oplevet, skulle det være nok (især hvis h*n kender dig i forvejen).

• #9   26. okt 2008 nej det er ikke en rar op levelse men nu må det godt snart blive mandag

• #10   26. okt 2008 De fleste dyrlæger man kender giver gerne ormemidler når man beskriver hvad man har oplevet. Mange tror at man forebyggende kan give katte ormekur, men det dur bare ikke. Hvis det er bændelorm skal kun den kat der har det behandles, hvis det er spoleorm skal alle katte behandles da spoleorm smitter fra kat til kat.

Man skal kun behandle hvis man har konstateret orm hos dyret. Min veninde der har heste sender gødningsprøver til dyrlægen og kun de heste der evt. har orm bliver behandlet.

• #11   26. okt 2008 Er det samme ormekur til alle slags orm?
    For hvis det er forskellige kure, så bliver vi jo nødt til at tage hende derop... Ikke fordi vi ikke vil, men hun er en skræmt lille pige, så vil helst holde hende i faste rammer. Og så kan man jo osse spare pengene i konsultation...

• #12   26. okt 2008 Ja, beklager alle spørgsmålene, men har aldrig oplevet orm før.

Kommentér på:
Hvilken slags orm kan det være?

Annonce