Døv ? Døv ?
Jeg er meget i tvivl, om Mitti er ved at miste hørelsen? Han er blevet meget højlydt det sidste ca halve år, jeg troede først det var fordi jeg har fået nye høreapparat, jeg er døv på det ene og tunghør på det andet øre, og det plejer at være kattene, som gør mig opmærksom på lyde inde og ude fra, feks. At der kommer gæster, det sker ikke ret tit mere, men de er jo også snart 9 og 10 år.
Mitti skal nok sørge for at være der, når det er mad tid, og når gerne at tigge længe før så om han høre, lugter eller går efter tid, det ved jeg ikke.
Han løfter hovedet hvis Røde kommer ind fra den anden del af lejligheden, men måske er det lugt han reagere på?
Men nu har jeg fået at vide af resten af familien, at de også syntes han snakker meget højere end tidligere og lige nu sover han på mit skød, han reagere ikke på de larmende steder i filmen, ikke et øre som vipper, heller ikke når jeg laver kalde lyd, kalder hans navn, eller knipser med fingrene.
Han har ikke problemer med ørevoks, og lugter heller ikke i ørene, og gik gennem helbreds tjek i december, og der var alt ok med ørene.
Jeg tror jeg skal have et nyt besøg af dyrlægen, bare for en sikkerheds skyld
Er der nogen som har erfaring på området? Jeg har læst mig til, at det er svært at stille diagnosen, med mindre de bliver testet ved en dyrlæge som også kan teste hvide killinger, og spørgsmålet er om det er nødvendigt, for de kan jo ikke give ham høreapparater
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.000
Man kan ikke gøre noget ved det andet end man lige skal lærer at gøre mere opmærksomhed på sig selv på andre måder end brug af stemmen
Hos mig er det lidt forskelligt afhænger af hvor katten er. Men puster på ham hvis han ligger oppe på noget. Mens man tramper i gulvet hvis han er der nede.
Katten lærer det også efterhånden hvad det er man mener
Har også haft en yngre kat som blev døv i en tidlig alder.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.129
Nej der er ikke noget der kan ændres, hvis der ikke er problemer med ørene, det havde Birk jo tit og så kunne man mærke det på ham
Og når han råber for højt, kan jeg jo tage høreapparatet af
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 805 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.703
maj 2012
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 275 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 23 Svar: 372
Han kom altid springende, når man raslede med "katteslikkeposen". Men den sidste tid kom han ikke også selv om man kaldte på ham.
En tyrkisk angora går ikke glib af mad.
maj 2012
Han er jo som sig selv, og kun det højere stemmeleje har givet mig mistanke, og så mine små forsøg med lyde, ser han på mig, reagere han hurtigt, men lydene følges jo også med tegn og bevægelse.
Han er jo som en beskrivelse af er Ragdoll og virker ikke så nervøs når der foregår noget her hjemme, selv støvsugeren har han det bedre med, måske er det hørelsen eller den nye støvsuger? Han kommer endda oftere frem når der er gæster, men forsvinder hurtigt igen, hvis det er omkringfarende børnebørn, og jeg nyder når han hænger i mine arme, som en slap dukke
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 805 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.703
Døv ?