1.480 visninger
|
Oprettet:
Tisser udenfor bakken. hjælp! {{forumTopicSubject}}
Vores kat har nu igennem en længere periode tisset på gulvet foran vores hoveddør og vi ved ikke hva vi skal gøre for at få ham til at stoppe med det. Han blev kastreret for ca to måneder siden men det hjalp intet. Samtidig blev han undersøgt for blærebetændelse og der var heller ingenting. Vi aner ikke hvad vi skal gøre så gode råd vil der blive sat stor pris på.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Er det kun ved hoveddøren han tisser?
Bruger han bakken?
Måske er der en kat, der har strintet op ad jeres dør - eller noget andet, han kan lugte, eller reagerer på ved den dør. Det kan være de særeste ting... Jeg læste engang om en kat, der tissede foran hoveddøren - én gang om ugen, nemlig den ugedag, hvor skraldemændene skramlede udenfor.
Tisselugten skal væk - så længe der lugter af toilet vil han sikkert blive ved med at tisse der.
Hvis det er en måtte, han tisser på, så smid måtten ud. Er der sådan en fordybning i gulvet med rå beton under måtten, er det nok nødvendigt at male gulvet der (luk af til entreen et døgn tid pga. giftige malerdampe).
Er det på gulvet han tisser, så brug rengøringsmiddel uden ammoniak - (Ajax fx lugter for katte som toilet) og vand og atter vand.
Måske er han utilfreds med det sted bakken står. Eller han har brug for én bakke til stort og én bakke til småt. Eller måske er han utilfreds med gruset eller bakketypen.
Hvis han kun har én bakke, så stil en stor ekstra bakke op - fx i entreen. Og selvfølgelig sørge for at holde bakkerne rene. Og aldrig skælde ud over tisseuheld.
dec 2006
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 4
dec 2006
En Feliway duftspreder (den til stikkontakt ) er bestemt også et forsøg værd.
Hvis intet af dette hjælper, så sæt hans madskål der, hvor han tisser.
Lige et link:
http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed
Jeg håber rådene virker - lad os høre hvordan det går.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Han havde bla. en dør i spisestuen han tissede meget op ad. Her opsatte jeg vitawrap (for at beskytte døren) og sprøjtede den som et eksperiment med feliway og lagde en lille plastbakke under døren (som check for at se om han fortsat tissede op ad den). Desuden satte jeg en kattebakke op i de rum han tissede i (i forvejen havde jeg bakke i stue, gang og badeværelse.
Jeg er meget obs på ham og hvad han laver, men jeg har 7-9-13 ikke taget ham siden i at tisse nogle andre steder end i bakkerne. Måske reagerer jeres kat på at I kommer hjem med "fremmed" duft (fordi I jo har været forskellige steder) og derfor føler at han er nødt til at få indgangspartiet til at "dufte" rigtigt, nemlig af ham.
Jeg er overbevist om at min Coco har behov for at kunne "dufte" sig selv i hele huset og det er derfor han har markeret rundt omkring selvom han blev kastreret tidligt. Jeg har i alt 5 katte og er nu oppe på 7 bakker. Måske er løsningen at i prøver i en periode at sætte kattebakken nær det sted han tisser og prøver at sprøjte pletten han har tisset på med feliway.
Tisser udenfor bakken. hjælp!