{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

Hankastrat tisser udenfor bakken. {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg skriver på vegne af min farmor. Som har to seks årige hankstrater (brødre). Den ene af de to er så her fornyelig begyndt at tisse inde på gulvet i det værelse han sover mest i. Det sker dog også nogen gange andre steder end derinde.
De har begge adgang til at komme ud når de vil, og katten bruger normalt ikke bakken, men går udenfor og besørger.
Min farmor har fået konstateret lungekræft og har derfor været indlagt og er blevet opereret. Jeg mener dog det var før hun blev indlagt at han begyndte på den slags, men ihvert fald mens der var en del tumult omkring hendes sygdom osv. Mine forældre bor et hus fra min farmor, og min mor har så passet kattene mens hun var indlagt, det er også normalt min mor der lukker ud/ind når min farmor ellers er væk osv, så de ved godt hvem hun er.

Mit råd (og dyrlægens) var at få tjekket om alt var som det skulle være mht sygdom, så hvis hun har fået den i nat, så indleverer hun i dag en urinprøve til dyrlægen.

Men er der nogen der har nogen gode råd og/eller erfaringer at dele ud af?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hankastrat tisser udenfor bakken.
  • #1   13. mar 2008 Super at katten(e) bliver testet for evt sygdom som det første!
    Ellers kan det være stress, fordi katten(e) kan mærke at deres menneske er sygt.

• #2   13. mar 2008 korat - begge dele er også mine tanker :o) Men nu må vi se. Viser det sig at han er syg, så bliver han jo selvfølgelig "bare" behandlet.. Men tjaeh..
    Og det er kun ham der tisser udenfor hun tager urin prøve på så vidt jeg har forstået :o)

• #3   13. mar 2008 Hejsa Eva
    Der kan være flere årsager til at en kat tisser uden for bakken...den ene er du allerede i gang med at undersøge.
    En ander er at katten er utilfreds..måske kan det hænge sammen med at din farmor er syg og katten ikke har fået den opmærksomhed den har behov for. En anden årsag er at bakken ikke bliver tømt som tidligere eller at det er en ny slags grus...
    Håber det går godt med din farmor og at hun snart er i stand til at tage sig af misserne igen for de sagner hende helt sikker
    Knus Gitte

• #4   13. mar 2008 vores mis tissede også udenfor katte bakken.
    og det viste sig at den havde nyre sten og havde fået det af foderet som den fik. så få katten undersøgt.
    og hvis der ikke er noget sygdom er det nok stress også kan felliway hjælpe

• #5   13. mar 2008 Ja, katten har så været ved dyrlæge i dag. Og nogle tal i urinprøven tydede på at den kunne have urinvejs sten, så nu er den i behandling for det.
    En anden ting er at katten er lidt for tyk, så hans mave sæk hænger og slasker en del, derfor mente dyrlægen at han kunne have problemer med at tømme blæren ordentligt, så der altid var lidt urin i blæren, som derfor kunne krystalisere (så vidt jeg fik fat i det).
    Så han får medicin, og s/d special foder.
    Mht bakken, så er der ikke skiftet grus, og den bliver tømt meget ofte (min farmor er meget "hys" med sådan noget).
    Og så har han stort set ikke brugt bakken de sidste mange år, da han næsten altid tisser ude.

Gitte - og tak, hun er heldigvis hjemme, og er meget bedre.

Men - hvad nu hvis han er syg, og bliver rask via behandling, men ikke stopper med at tisse udenfor bakken? Nogen der har nogen gode råd der?

Kommentér på:
Hankastrat tisser udenfor bakken.

Annonce